Daihatsu D-X: Copen je zpátky

Automobilka Daihatsu své působení na evropském trhu ukončila a starý kontinent opouští (uvidíme, zda se časem nevrátí zpět, jak to udělal například SsangYong). Na autosalonu v Tokiu vystavuje tahle značka několik zajímavých konceptů, přičemž ten s označením D-X dokazuje, že odchod Daihatsu nás možná může i trochu mrzet.

D-X totiž navazuje na malý dvoumístný Copen. Jen tak mimochodem novinka nevypadá zdaleka tak dobře jako její předchůdce. O pohon předních kol se stará přeplňovaný dvouválec s přímým vstřikem paliva nabízející maximálně 64 koní. Na délku D-X měří 3395 mm, široký je 1475 mm a vysoký 1275 mm. Rozvor náprav má hodnotu 2230 mm.

Koncept D-X je v základní konfiguraci roadster, ale díky modulární karoserii jej můžete předělat na malou dodávku, okruhový speciál nebo pick-up.  

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků