Daihatsu D-R a D-X na autosalonu v Indonésii

Značka Daihatsu v Jakartě vystavuje dvě studie zajímavých lehkých roadsterů. S jejich sériovou výrobou se ale bohužel zatím nepočítá.

Včera v indonéské Jakartě otevřel své brány jubilejní, 20. mezinárodní autosalon, který potrvá až do konce září. Na stánku automobilky Daihatsu, spřízněné s koncernem Toyota, září dvě zajímavé koncepční studie, jež sdílejí stejný technický základ i pojetí lehké dvoumístné otevřené karoserie. Agresivně navržený prototyp Daihatsu D-X se vyznačuje specifickou modulární konstrukcí povrchových dílů karoserie vyrobených z lehkého materiálu na bázi pryskyřice.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová studie Daihatsu D-R

Díky tomu lze vůz relativně snadným způsobem přestavět z výchozího roadsteru na pick-up nebo závodní speciál a my jsem tento koncept viděli již na sklonku loňského roku na autosalonu v Tokiu. Poněkud elegantněji střižená studie Daihatsu D-R by pak mohla v omezené modelové nabídce značky nahradit i v Evropě známý model Daihatsu Copen, jehož výroba byla v půli letošního roku zastavena.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Daihatsu D-X jsme viděli již v Tokiu a technický základ je pro oba modely shodný

O pohon předních kol obou těchto modelů se stará přeplňovaný dvouválec s objemem 0,66 l a přímým vstřikováním paliva nabízející maximální výkon 64 koní (47 kW). Na délku D-X měří 3 395 mm, široký je 1 475 mm a vysoký 1 275 mm. Rozvor náprav má hodnotu 2 230 mm. A jak bylo řešeno výše, s úpravou prototypů D-R a D-X do podoby potřebné pro zahájení sériové výroby u značky Daihatsu zatím údajně nepočítají.

Již na počátku loňského roku jsme vás informovali o tom, že v lednu roku 2013 bude působení značky Daihatsu na evropských trzích ukončeno.
 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků