Jeden z nejmenších roadsterů současnosti končí svoji pozemskou pouť. A chystá se oslava.
Příští leden bude pro značku Daihatsu tím posledním na Starém kontinentě, o čemž jsme vás informovali již na začátku loňského roku. Její účinkování na evropských trzích bylo v uplynulých dekádách plné přemetů, za příklad poslouží model Daihatsu Copen představený v Evropě v roce 2006. Mezi jeho pozoruhodné prvky patří kromě mimořádně malých motorů také pevná skládací střecha sestavená z hliníkových dílů.
Daihatsu Copen ve své finálové edici
Nyní japonská značka Daihatsu oznámila, že výrobu lehkého roadsteru Copen v půli letošního roku ukončí. Stane se tak přesně 10 let od zahájení jeho výroby, a právě k tomuto výročí vznikne omezená edice speciálně upravených vozů tohoto typu. Zatímco na většině exportních trhů startoval Daihatsu Copen opatřený atmosféricky plněným čtyřválcem s objemem 1,3 l o výkonu 87 koní (64 kW), výroční speciál kupodivu přebírá původní japonskou přeplňovanou jednotku s objemem 0,66 l a výkonem 64 koní (47 kW).
Kompaktní roadster Daihatsu Copen se v posledních letech s jistými úspěchy prodával třeba na britském trhu
Speciální model Daihatsu Copen 10th Anniversary Edition se má zvenčí vyznačovat patnáctipalcovými litými koly BBS, chromovanou maskou chladiče a interiérem opatřeným černou kůží čalouněnými sedadly s rudým stehováním, speciálními číslovanými plaketami da prazích dveří a chromovanými doplňky na madle páky ruční brzdy či dveřních výplních.
Daihatsu Copen 10th Anniversary Edition bude na vybraných evropských trzích dostupný alternativně s pětistupňovou manuální, či čtyřstupňovou automatickou převodovkou, a sice za ceny v přepočtu od 410 000 Kč.
Daihatsu Copen