Daihatsu Boon X4, litrový motor a sto třicet koní

Automobilka Daihatsu není v naších končinách moc známá a pokud už se u nás s něčím vytasila, šlo obvykle o malé vozy pro "klidné matky". Přesto jí není radno přehlížet, občas totiž dokáže pořádně překvapit.
Daihatsu Boon X4, litrový motor a sto třicet koní

Když nedávno představila tato automobilka dvoudobý naftový motor, který plni emisní normu Euro V, bylo to velké překvapení. Mimo to, dokázala tato automobilka představit velké množství různých konceptů, které se vyznačují společným krabicovým rysem (celý článek). A stejně jako v minulosti i nyní přichystala zajímavou novinku.

Daihatsu vzala svůj malý model, který disponuje malým motorem o objemu 963 ccm a nadopovala ho turbodmychadlem. Díky tomu vzrostl výkon na skvělých 98 kW (133 k) v 7 200 ot./min a točivý moment 133 Nm v 3 600 ot./min. Výkon je, jak název napovídá přenášen na všechna čtyři kola a i díky váze pouhých 980 kg, nabídne Sirion velmi dobré svezení. Cena za tuto ostrou verzi by se měla pohybovat okolo 14 500 eur (přibližně 415 tis. Kč)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Daihatsu Boon X4

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků