Daewoo Tacuma: Šťastný a veselý život

První víceúčelový automobil u značky Daewoo tak trochu stírá hranice mezi kompaktními vozy a minivany.
Daewoo Tacuma: Šťastný a veselý život

Tacuma byla od začátku vývoje připravovaná jako konkurent Renaultu Scenic či Citroen Xsara Picasso. O tom, že si Daewoo uvědomuje, jak těžký úkol je tyto automobily porazit svědčí i množství a důkladnost testu. Testování probíhalo ve třech zemích na třech kontinentech konkrétně v Koreji, ve Velké Británii a v Austrálii. Při testech bylo najeto v různých náročných podmínkách přes dva miliony kilometrů.

Design konceptu budoucího modelu Tacuma pochází od Pininfariny. Na karoserii najdeme ladné boční křivky a celá karoserie má znaky jak sportovního, tak konzervativního vzhledu. Například maska  Tacumy vychází z ostatních modelů značky a má symbolizovat rozšiřující se zeměkouli.

V interiéru Tacumy nás přivítá velký vnitřní prostor a bohatá vnitřní výbava. Ke komfortu přispívají standardně dodávaná elektricky ovládaná vyhřívaná vnější zrcátka, stejně jako vyhřívání zadního skla, ostřikovače a stěrače s elektrickým cyklovačem, dálkové centrální odemykání dveří, elektricky ovládaná okna, výškově nastavitelný volant. Nechybí ani opravdu luxusní prvky, jako obložení interiéru imitací ušlechtilého dřeva nebo automatická klimatizace.

Tacuma se prodává ve dvou základních výbavách; SX a CDX. Pro verzi SX je určena čtyřválcová pohonná jednotka o objemu 1.6 litru. Maximální výkon 103 ks je dosahován při 6 000 ot./min. a točivý moment 14 Nm při 3 400 ot./min. Maximální zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá tento motor za 12 vteřin a maximální rychlost je 175 km/h.

Provedení CDX pohání dvoulitrový čtyřválec o výkonu 119 ks při 5 600 ot./min a točivém momentu 176 Nm při 4 000 ot./min. S tímto motorem Tacuma trychlí z 0 na 100 km/h za 10,5 vteřiny a dokáže vyvinou maximální rychlost 185 km/h.

Standardně jsou oba motory spojeny s pětistupňovou manuální převodkou, ale součástí příplatkové výbavy je i čtyřstupňová automatická převodovka z dílen společnosti ZF. Zastavme se ještě u spotřeby paliva; je zajímavé, že oba motory mají ve spojení s manuální převodovkou stejnou průměrnou spotřebu paliva, a to 9 litrů na sto kilometrů.

Pokud hledáte automobil, který v sobě kombinuje dobrou kvalitu a dostatečný vnitřní prostor, tak by Tacuma mohla být optimální variantou, protože je navržena tak, aby byla dobře využitelná v městském i dálničním provozu.

Za Daewoo Tacuma zaplatíte Kč 509 900,- v případě, že se rozhodnete pro verzi SX. Pokud si rozhodnete pro provedení CDX, tak zaplatíte Kč 599 900,- získáte však automobil, který bude vybaven i automatickou klimatizací a dalšími výše zmíněným luxusními prvky.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků