Daewoo Tacuma: Šťastný a veselý život

První víceúčelový automobil u značky Daewoo tak trochu stírá hranice mezi kompaktními vozy a minivany.
Daewoo Tacuma: Šťastný a veselý život

Tacuma byla od začátku vývoje připravovaná jako konkurent Renaultu Scenic či Citroen Xsara Picasso. O tom, že si Daewoo uvědomuje, jak těžký úkol je tyto automobily porazit svědčí i množství a důkladnost testu. Testování probíhalo ve třech zemích na třech kontinentech konkrétně v Koreji, ve Velké Británii a v Austrálii. Při testech bylo najeto v různých náročných podmínkách přes dva miliony kilometrů.

Design konceptu budoucího modelu Tacuma pochází od Pininfariny. Na karoserii najdeme ladné boční křivky a celá karoserie má znaky jak sportovního, tak konzervativního vzhledu. Například maska  Tacumy vychází z ostatních modelů značky a má symbolizovat rozšiřující se zeměkouli.

V interiéru Tacumy nás přivítá velký vnitřní prostor a bohatá vnitřní výbava. Ke komfortu přispívají standardně dodávaná elektricky ovládaná vyhřívaná vnější zrcátka, stejně jako vyhřívání zadního skla, ostřikovače a stěrače s elektrickým cyklovačem, dálkové centrální odemykání dveří, elektricky ovládaná okna, výškově nastavitelný volant. Nechybí ani opravdu luxusní prvky, jako obložení interiéru imitací ušlechtilého dřeva nebo automatická klimatizace.

Tacuma se prodává ve dvou základních výbavách; SX a CDX. Pro verzi SX je určena čtyřválcová pohonná jednotka o objemu 1.6 litru. Maximální výkon 103 ks je dosahován při 6 000 ot./min. a točivý moment 14 Nm při 3 400 ot./min. Maximální zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá tento motor za 12 vteřin a maximální rychlost je 175 km/h.

Provedení CDX pohání dvoulitrový čtyřválec o výkonu 119 ks při 5 600 ot./min a točivém momentu 176 Nm při 4 000 ot./min. S tímto motorem Tacuma trychlí z 0 na 100 km/h za 10,5 vteřiny a dokáže vyvinou maximální rychlost 185 km/h.

Standardně jsou oba motory spojeny s pětistupňovou manuální převodkou, ale součástí příplatkové výbavy je i čtyřstupňová automatická převodovka z dílen společnosti ZF. Zastavme se ještě u spotřeby paliva; je zajímavé, že oba motory mají ve spojení s manuální převodovkou stejnou průměrnou spotřebu paliva, a to 9 litrů na sto kilometrů.

Pokud hledáte automobil, který v sobě kombinuje dobrou kvalitu a dostatečný vnitřní prostor, tak by Tacuma mohla být optimální variantou, protože je navržena tak, aby byla dobře využitelná v městském i dálničním provozu.

Za Daewoo Tacuma zaplatíte Kč 509 900,- v případě, že se rozhodnete pro verzi SX. Pokud si rozhodnete pro provedení CDX, tak zaplatíte Kč 599 900,- získáte však automobil, který bude vybaven i automatickou klimatizací a dalšími výše zmíněným luxusními prvky.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků