Daewoo Tacuma: Šťastný a veselý život

První víceúčelový automobil u značky Daewoo tak trochu stírá hranice mezi kompaktními vozy a minivany.
Daewoo Tacuma: Šťastný a veselý život

Tacuma byla od začátku vývoje připravovaná jako konkurent Renaultu Scenic či Citroen Xsara Picasso. O tom, že si Daewoo uvědomuje, jak těžký úkol je tyto automobily porazit svědčí i množství a důkladnost testu. Testování probíhalo ve třech zemích na třech kontinentech konkrétně v Koreji, ve Velké Británii a v Austrálii. Při testech bylo najeto v různých náročných podmínkách přes dva miliony kilometrů.

Design konceptu budoucího modelu Tacuma pochází od Pininfariny. Na karoserii najdeme ladné boční křivky a celá karoserie má znaky jak sportovního, tak konzervativního vzhledu. Například maska  Tacumy vychází z ostatních modelů značky a má symbolizovat rozšiřující se zeměkouli.

V interiéru Tacumy nás přivítá velký vnitřní prostor a bohatá vnitřní výbava. Ke komfortu přispívají standardně dodávaná elektricky ovládaná vyhřívaná vnější zrcátka, stejně jako vyhřívání zadního skla, ostřikovače a stěrače s elektrickým cyklovačem, dálkové centrální odemykání dveří, elektricky ovládaná okna, výškově nastavitelný volant. Nechybí ani opravdu luxusní prvky, jako obložení interiéru imitací ušlechtilého dřeva nebo automatická klimatizace.

Tacuma se prodává ve dvou základních výbavách; SX a CDX. Pro verzi SX je určena čtyřválcová pohonná jednotka o objemu 1.6 litru. Maximální výkon 103 ks je dosahován při 6 000 ot./min. a točivý moment 14 Nm při 3 400 ot./min. Maximální zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá tento motor za 12 vteřin a maximální rychlost je 175 km/h.

Provedení CDX pohání dvoulitrový čtyřválec o výkonu 119 ks při 5 600 ot./min a točivém momentu 176 Nm při 4 000 ot./min. S tímto motorem Tacuma trychlí z 0 na 100 km/h za 10,5 vteřiny a dokáže vyvinou maximální rychlost 185 km/h.

Standardně jsou oba motory spojeny s pětistupňovou manuální převodkou, ale součástí příplatkové výbavy je i čtyřstupňová automatická převodovka z dílen společnosti ZF. Zastavme se ještě u spotřeby paliva; je zajímavé, že oba motory mají ve spojení s manuální převodovkou stejnou průměrnou spotřebu paliva, a to 9 litrů na sto kilometrů.

Pokud hledáte automobil, který v sobě kombinuje dobrou kvalitu a dostatečný vnitřní prostor, tak by Tacuma mohla být optimální variantou, protože je navržena tak, aby byla dobře využitelná v městském i dálničním provozu.

Za Daewoo Tacuma zaplatíte Kč 509 900,- v případě, že se rozhodnete pro verzi SX. Pokud si rozhodnete pro provedení CDX, tak zaplatíte Kč 599 900,- získáte však automobil, který bude vybaven i automatickou klimatizací a dalšími výše zmíněným luxusními prvky.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků