Daewoo řeší obtíže radikálně

Prvním krokem k ozdravění kdysi mocné korejské společnosti bude konečně vstup strategického partnera. Jak to vypadá, ještě v únoru by měla být podepsána smlouva s americkým koncernem GM.
Daewoo řeší obtíže radikálně
Nezahálejí ani technici Daewaa a připravují významné novinky. Už v srpnu roku 2001 podepsali zástupci Daewoo Motors, tedy součásti celého korejského koncernu, prohlášení o porozumění, tedy jakousi smlouvu o smlouvě budoucí. Znamená to, že konečná dohoda mezi strádající korejskou automobilkou a největším světovým výrobcem General Motors je na spadnutí. Od již zmíněné srpnové dohody připravoval korejský management v kooperaci s akvizičním týmem z GM pod vedením Nicka Reillyho půdu pro příchod manažerů z General Motors.

GM pomůže Daewoo s nákupními operacemi, vyrovnáním dluhu, stejně jako s přípravou marketingové a distribuční strategie. GM očekává, že se Daewoo během třech následujících let stane prosperující společností. Američtí investoři jsou optimističtí a chtějí, aby se tato značka stala lídrem na domácím korejském trhu. Současně podpoří její aktivity i v zahraničí, ty budou však v budoucnu podléhat vedení General Motors. Značka Daewoo zůstane tedy zachována, ale ne se všemi aktivitami. Američané mají totiž zájem jen o výrobu osobních vozidel v Koreji a tak mohutné výrobní kapacity například v Polsku zůstanou na vodě. Změny se dotknou i pražské automobilky Daewoo Avia, o kterou rovněž nemá nikdo zájem. Co s tímto tradičním výrobcem nákladních automobilů bude dál momentálně nikdo neví. Je ovšem pravda, že Daewoo investovalo do nových technologií v Praze-Letňanech miliardy. Podepsání smlouvy o společném podniku GM-Daewoo se očekává na konci února, nejpozději začátkem března.

I přes očekávané změny přicházejí Korejci se zajímavou novinkou - světově ojedinělým příčně uloženým hliníkovým řadovým šestiválcem. Jde o L6 motor s objemem 2,0 litru určený pro automobily střední velikosti. Konstrukcí motoru se dosáhlo abnormálního snížení hluku a vibrací a došlo také omezení kolísání točivého momentu zvýšením frekvence zážehu. Motor odpovídá americkým emisním požadavkům ULEV. Uhlíkové zplodiny jsou redukovány i při vysokém výkonu a ohřevu motoru a čtyřmilimetrovou tloušťkou hlav válců utěsněných kovovým těsněním. Recyklace vzduchu je dosaženo nejen hliníkovými vložkami válce, ale i plastovým rozvodem sacího potrubí. Motor byl testován po dobu více jak 40 000 provozních hodin a bylo s ním najeto téměř 2 miliony km. S novým dvoulitrovým motorem o výkonu 141 k se setkáme s příchodem nového modelu Magnus. V něm, díky minimální vzdálenosti válců, zabere i minimální prostor.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků