Daewoo řeší obtíže radikálně

Prvním krokem k ozdravění kdysi mocné korejské společnosti bude konečně vstup strategického partnera. Jak to vypadá, ještě v únoru by měla být podepsána smlouva s americkým koncernem GM.
Daewoo řeší obtíže radikálně
Nezahálejí ani technici Daewaa a připravují významné novinky. Už v srpnu roku 2001 podepsali zástupci Daewoo Motors, tedy součásti celého korejského koncernu, prohlášení o porozumění, tedy jakousi smlouvu o smlouvě budoucí. Znamená to, že konečná dohoda mezi strádající korejskou automobilkou a největším světovým výrobcem General Motors je na spadnutí. Od již zmíněné srpnové dohody připravoval korejský management v kooperaci s akvizičním týmem z GM pod vedením Nicka Reillyho půdu pro příchod manažerů z General Motors.

GM pomůže Daewoo s nákupními operacemi, vyrovnáním dluhu, stejně jako s přípravou marketingové a distribuční strategie. GM očekává, že se Daewoo během třech následujících let stane prosperující společností. Američtí investoři jsou optimističtí a chtějí, aby se tato značka stala lídrem na domácím korejském trhu. Současně podpoří její aktivity i v zahraničí, ty budou však v budoucnu podléhat vedení General Motors. Značka Daewoo zůstane tedy zachována, ale ne se všemi aktivitami. Američané mají totiž zájem jen o výrobu osobních vozidel v Koreji a tak mohutné výrobní kapacity například v Polsku zůstanou na vodě. Změny se dotknou i pražské automobilky Daewoo Avia, o kterou rovněž nemá nikdo zájem. Co s tímto tradičním výrobcem nákladních automobilů bude dál momentálně nikdo neví. Je ovšem pravda, že Daewoo investovalo do nových technologií v Praze-Letňanech miliardy. Podepsání smlouvy o společném podniku GM-Daewoo se očekává na konci února, nejpozději začátkem března.

I přes očekávané změny přicházejí Korejci se zajímavou novinkou - světově ojedinělým příčně uloženým hliníkovým řadovým šestiválcem. Jde o L6 motor s objemem 2,0 litru určený pro automobily střední velikosti. Konstrukcí motoru se dosáhlo abnormálního snížení hluku a vibrací a došlo také omezení kolísání točivého momentu zvýšením frekvence zážehu. Motor odpovídá americkým emisním požadavkům ULEV. Uhlíkové zplodiny jsou redukovány i při vysokém výkonu a ohřevu motoru a čtyřmilimetrovou tloušťkou hlav válců utěsněných kovovým těsněním. Recyklace vzduchu je dosaženo nejen hliníkovými vložkami válce, ale i plastovým rozvodem sacího potrubí. Motor byl testován po dobu více jak 40 000 provozních hodin a bylo s ním najeto téměř 2 miliony km. S novým dvoulitrovým motorem o výkonu 141 k se setkáme s příchodem nového modelu Magnus. V něm, díky minimální vzdálenosti válců, zabere i minimální prostor.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků