Daewoo řeší obtíže radikálně

Prvním krokem k ozdravění kdysi mocné korejské společnosti bude konečně vstup strategického partnera. Jak to vypadá, ještě v únoru by měla být podepsána smlouva s americkým koncernem GM.
Daewoo řeší obtíže radikálně
Nezahálejí ani technici Daewaa a připravují významné novinky. Už v srpnu roku 2001 podepsali zástupci Daewoo Motors, tedy součásti celého korejského koncernu, prohlášení o porozumění, tedy jakousi smlouvu o smlouvě budoucí. Znamená to, že konečná dohoda mezi strádající korejskou automobilkou a největším světovým výrobcem General Motors je na spadnutí. Od již zmíněné srpnové dohody připravoval korejský management v kooperaci s akvizičním týmem z GM pod vedením Nicka Reillyho půdu pro příchod manažerů z General Motors.

GM pomůže Daewoo s nákupními operacemi, vyrovnáním dluhu, stejně jako s přípravou marketingové a distribuční strategie. GM očekává, že se Daewoo během třech následujících let stane prosperující společností. Američtí investoři jsou optimističtí a chtějí, aby se tato značka stala lídrem na domácím korejském trhu. Současně podpoří její aktivity i v zahraničí, ty budou však v budoucnu podléhat vedení General Motors. Značka Daewoo zůstane tedy zachována, ale ne se všemi aktivitami. Američané mají totiž zájem jen o výrobu osobních vozidel v Koreji a tak mohutné výrobní kapacity například v Polsku zůstanou na vodě. Změny se dotknou i pražské automobilky Daewoo Avia, o kterou rovněž nemá nikdo zájem. Co s tímto tradičním výrobcem nákladních automobilů bude dál momentálně nikdo neví. Je ovšem pravda, že Daewoo investovalo do nových technologií v Praze-Letňanech miliardy. Podepsání smlouvy o společném podniku GM-Daewoo se očekává na konci února, nejpozději začátkem března.

I přes očekávané změny přicházejí Korejci se zajímavou novinkou - světově ojedinělým příčně uloženým hliníkovým řadovým šestiválcem. Jde o L6 motor s objemem 2,0 litru určený pro automobily střední velikosti. Konstrukcí motoru se dosáhlo abnormálního snížení hluku a vibrací a došlo také omezení kolísání točivého momentu zvýšením frekvence zážehu. Motor odpovídá americkým emisním požadavkům ULEV. Uhlíkové zplodiny jsou redukovány i při vysokém výkonu a ohřevu motoru a čtyřmilimetrovou tloušťkou hlav válců utěsněných kovovým těsněním. Recyklace vzduchu je dosaženo nejen hliníkovými vložkami válce, ale i plastovým rozvodem sacího potrubí. Motor byl testován po dobu více jak 40 000 provozních hodin a bylo s ním najeto téměř 2 miliony km. S novým dvoulitrovým motorem o výkonu 141 k se setkáme s příchodem nového modelu Magnus. V něm, díky minimální vzdálenosti válců, zabere i minimální prostor.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Daewoo Matiz 0,8
Rok výroby: 2004
Stav: 79 975 km
Cena: 36 000 Kč
Daewoo Kalos 1,4
Rok výroby: 2005
Stav: 94 302 km
Cena: 45 000 Kč
Daewoo Lanos 1,5
Rok výroby: 1999
Stav: 113 325 km
Cena: 20 000 Kč
Daewoo Kalos 1,2
Rok výroby: 2004
Stav: 78 669 km
Cena: 55 000 Kč
Daewoo Matiz 0,8
Rok výroby: 2000
Stav: 134 138 km
Cena: 30 000 Kč
Daewoo Kalos 1,4
Rok výroby: 2004
Stav: 98 940 km
Cena: 50 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků