Daewoo řeší obtíže radikálně

Prvním krokem k ozdravění kdysi mocné korejské společnosti bude konečně vstup strategického partnera. Jak to vypadá, ještě v únoru by měla být podepsána smlouva s americkým koncernem GM.
Daewoo řeší obtíže radikálně
Nezahálejí ani technici Daewaa a připravují významné novinky. Už v srpnu roku 2001 podepsali zástupci Daewoo Motors, tedy součásti celého korejského koncernu, prohlášení o porozumění, tedy jakousi smlouvu o smlouvě budoucí. Znamená to, že konečná dohoda mezi strádající korejskou automobilkou a největším světovým výrobcem General Motors je na spadnutí. Od již zmíněné srpnové dohody připravoval korejský management v kooperaci s akvizičním týmem z GM pod vedením Nicka Reillyho půdu pro příchod manažerů z General Motors.

GM pomůže Daewoo s nákupními operacemi, vyrovnáním dluhu, stejně jako s přípravou marketingové a distribuční strategie. GM očekává, že se Daewoo během třech následujících let stane prosperující společností. Američtí investoři jsou optimističtí a chtějí, aby se tato značka stala lídrem na domácím korejském trhu. Současně podpoří její aktivity i v zahraničí, ty budou však v budoucnu podléhat vedení General Motors. Značka Daewoo zůstane tedy zachována, ale ne se všemi aktivitami. Američané mají totiž zájem jen o výrobu osobních vozidel v Koreji a tak mohutné výrobní kapacity například v Polsku zůstanou na vodě. Změny se dotknou i pražské automobilky Daewoo Avia, o kterou rovněž nemá nikdo zájem. Co s tímto tradičním výrobcem nákladních automobilů bude dál momentálně nikdo neví. Je ovšem pravda, že Daewoo investovalo do nových technologií v Praze-Letňanech miliardy. Podepsání smlouvy o společném podniku GM-Daewoo se očekává na konci února, nejpozději začátkem března.

I přes očekávané změny přicházejí Korejci se zajímavou novinkou - světově ojedinělým příčně uloženým hliníkovým řadovým šestiválcem. Jde o L6 motor s objemem 2,0 litru určený pro automobily střední velikosti. Konstrukcí motoru se dosáhlo abnormálního snížení hluku a vibrací a došlo také omezení kolísání točivého momentu zvýšením frekvence zážehu. Motor odpovídá americkým emisním požadavkům ULEV. Uhlíkové zplodiny jsou redukovány i při vysokém výkonu a ohřevu motoru a čtyřmilimetrovou tloušťkou hlav válců utěsněných kovovým těsněním. Recyklace vzduchu je dosaženo nejen hliníkovými vložkami válce, ale i plastovým rozvodem sacího potrubí. Motor byl testován po dobu více jak 40 000 provozních hodin a bylo s ním najeto téměř 2 miliony km. S novým dvoulitrovým motorem o výkonu 141 k se setkáme s příchodem nového modelu Magnus. V něm, díky minimální vzdálenosti válců, zabere i minimální prostor.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 72 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků