Kapitoly článku:
- Daewoo se mění na Chevrolet, Nubira se mění na Lacetti
- Čistý styl, přehledný interiér, plasty, ovládací prvky, vrzání
- potrefené autorádio, klimatizace, sedadla, odkládací plochy
- Drobnosti, které nepotěší, vnitřní prostor, volant a nastavení
- Motor, odhlučnění, chování, spotřeba, řízení, řazení, brzdy
- Hodnocení, plusy, minusy, Názor ženy, parametry, výbava
- Všechny pořízené snímky (i nepublikované)
Polehoučku
Pokud začnete s Nubirou závodit, zcela jasně vám ukáže, že na tohle není stavěná a tento druh jízdy jí nevyhovuje. Nubira tedy zřejmě nepřesvědčí „náročné“ řidiče, i když vnější design, interiér a příznivý poměr ceny a výbavy láká. Nubira ovšem nezklame řidiče, kteří chtějí prostorný a dobře vybavený automobil se vzhledem vozu střední třídy a nevyžadují chování sportovce, volí pomalejší a klidnou jízdu.
Plusy
- Přehledný a jednoduchý interiér
- Bohatý vnitřní prostor
- Příjemná sedadla
- Příznivý poměr základní výbavy a ceny
Minusy
- Větší náklony a menší stabilita v zatáčkách
- Nepřesné řazení
- Pomalý nástup brzdného účinku
- Ve vysokých otáčkách příliš hlučný motor
Názor ženy
Jelikož v několika diskusích zazněl požadavek na vyjádření ženy k tomu či onomu testovanému modelu, rozhodl jsem se požádat o vyjádření přítelkyni. Je jasné, že většina žen vnímá chování vozu trochu jinak než muž (záleží i na zkušenostech), proto má tento pohled své opodstatnění.
Jak tedy ohodnotila Nubiru přítelkyně? Auto se zvenčí velmi líbilo. V interiéru se jí sedělo dobře, pochvalovala si příjemná sedadla a přehlednou palubní desku a středovou konzolu. Trochu vadil veliký věnec volantu a neposlušná klimatizace. Během jízdy se negativně nevyjádřila takřka o ničem, pomalý nástup brzdného účinku jí nevadil, zamlouval se dokonce více než ostré brzdy například v Golfu. Při pomalé jízdě si pochvalovala měkčí podvozek, náklony v zatáčce cítila, ale vzhledem k rychlosti jí nevadily. Suma sumárum se Nubira ženským pohledem po týdenním ježdění (v 98 procentech jako spolujezdec a 2 procentech jako řidič) velmi líbila...Zde ovšem musím připomenout, že přítelkyně přesedala coby řidič do Nubiry ze Škody Felicia, což znamená jednoznačný postup. Felicii Nubira logicky totálně rozdrtí a řidič si připadá jako v jiném světě.
Parametry
- Daewoo Nubira 1.8 CDX
- Rozměry: 4 500 × 1 725 × 1 445 mm
- Rozvor: 2 600 mm
- Hmotnost: 1 285 - 1335 kg
- Zavazadlový prostor: 405 l
- Motor: zážehový čtyřválec 1.8, 90 kW/5800 ot./min, 165 Nm/4 000 ot./min.
- Maximální rychlost: 194 km/h
- Zrychlení na 100 km/h: 9,5 s
- Spotřeba: 9,8/6,2/7,5
- Palivová nádrž: 60 l
- Základní cena: 474 900 Kč (probíhající akce: -20 tisíc korun)
Standardní výbava CDX: Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, regulace prokluzu kol (TCS), posilovač řízení s proměnným účinkem, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání předních a zadních oken, imobilizér, předpínače předních bezpečnostních pásů, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, automatická klimatizace, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, výškově i podélně nastavitelný volant, dešťový senzor, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, středová loketní opěrka s odkládacím prostorem, interiér s prvky imitace dřeva, autorádio s kazetovým přehrávačem, 15palcová kola z lehkých slitin s pneumatikami 195/55.