Daewoo Nubira: společník (ne)náročných (megatest)

Daewoo Nubira: společník (ne)náročných (megatest)

Kapitoly článku:


Polehoučku

Pokud začnete s Nubirou závodit, zcela jasně vám ukáže, že na tohle není stavěná a tento druh jízdy jí nevyhovuje. Nubira tedy zřejmě nepřesvědčí „náročné“ řidiče, i když vnější design, interiér a příznivý poměr ceny a výbavy láká. Nubira ovšem nezklame řidiče, kteří chtějí prostorný a dobře vybavený automobil se vzhledem vozu střední třídy a nevyžadují chování sportovce, volí pomalejší a klidnou jízdu.

Plusy

  • Přehledný a jednoduchý interiér
  • Bohatý vnitřní prostor
  • Příjemná sedadla
  • Příznivý poměr základní výbavy a ceny

Minusy

  • Větší náklony a menší stabilita v zatáčkách
  • Nepřesné řazení
  • Pomalý nástup brzdného účinku
  • Ve vysokých otáčkách příliš hlučný motor

Názor ženy

Jelikož v několika diskusích zazněl požadavek na vyjádření ženy k tomu či onomu testovanému modelu, rozhodl jsem se požádat o vyjádření přítelkyni. Je jasné, že většina žen vnímá chování vozu trochu jinak než muž (záleží i na zkušenostech), proto má tento pohled své opodstatnění.

Jak tedy ohodnotila Nubiru přítelkyně? Auto se zvenčí velmi líbilo. V interiéru se jí sedělo dobře, pochvalovala si příjemná sedadla a přehlednou palubní desku a středovou konzolu. Trochu vadil veliký věnec volantu a neposlušná klimatizace. Během jízdy se negativně nevyjádřila takřka o ničem, pomalý nástup brzdného účinku jí nevadil, zamlouval se dokonce více než ostré brzdy například v Golfu. Při pomalé jízdě si pochvalovala měkčí podvozek, náklony v zatáčce cítila, ale vzhledem k rychlosti jí nevadily. Suma sumárum se Nubira ženským pohledem po týdenním ježdění (v 98 procentech jako spolujezdec a 2 procentech jako řidič) velmi líbila...Zde ovšem musím připomenout, že přítelkyně přesedala coby řidič do Nubiry ze Škody Felicia, což znamená jednoznačný postup. Felicii Nubira logicky totálně rozdrtí a řidič si připadá jako v jiném světě.

Parametry

  • Daewoo Nubira 1.8 CDX
  • Rozměry: 4 500 × 1 725 × 1 445 mm
  • Rozvor: 2 600 mm
  • Hmotnost: 1 285 - 1335 kg
  • Zavazadlový prostor: 405 l
  • Motor: zážehový čtyřválec 1.8, 90 kW/5800 ot./min, 165 Nm/4 000 ot./min. 
  • Maximální rychlost: 194 km/h 
  • Zrychlení na 100 km/h: 9,5 s
  • Spotřeba: 9,8/6,2/7,5
  • Palivová nádrž: 60 l
  • Základní cena: 474 900 Kč (probíhající akce: -20 tisíc korun)

Standardní výbava CDX: Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, regulace prokluzu kol (TCS), posilovač řízení s proměnným účinkem, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání předních a zadních oken, imobilizér, předpínače předních bezpečnostních pásů, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, automatická klimatizace, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, výškově i podélně nastavitelný volant, dešťový senzor, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, středová loketní opěrka s odkládacím prostorem, interiér s prvky imitace dřeva, autorádio s kazetovým přehrávačem, 15palcová kola z lehkých slitin s pneumatikami 195/55.

Chevrolet

Chevrolet byl založen v roce 1911 v Detroitu. Od roku 1918 je součástí skupiny General Motors, kde byl v pozici konkurenta Fordu T.

V Evropě se pod značkou Chevrolet prodávají především vozy Daewoo. Značky Corvette a Cadillac jsou distribuovány odděleně.

Chevrolet Spark • Chevrolet Aveo • Chevrolet Cruze • Chevrolet Malibu • Chevrolet Trax

Doporučujeme

Články odjinud