S modelem Nubira chtělo Daewoo dokázat, že umí vyrábět pořádné automobily. Italský design, vylepšený podvozek a motor, prostorný interiér a příznivá cena měly přilákat nové zákazníky. Podaří se to? Nubiru jsme vyzkoušeli s motorem 1.8 (90 kW/122 k).
Kapitoly článku:
- Daewoo se mění na Chevrolet, Nubira se mění na Lacetti
- Čistý styl, přehledný interiér, plasty, ovládací prvky, vrzání
- potrefené autorádio, klimatizace, sedadla, odkládací plochy
- Drobnosti, které nepotěší, vnitřní prostor, volant a nastavení
- Motor, odhlučnění, chování, spotřeba, řízení, řazení, brzdy
- Hodnocení, plusy, minusy, Názor ženy, parametry, výbava
- Všechny pořízené snímky (i nepublikované)
Korejské automobilky válí. Zatímco evropské značky lamentují nad stagnujícími prodeji, Korejci – zejména Hyundai a Kia - si mohou mnout ruce. Nelichotivou pověst výrobců s mizenou kvalitou smazal čas a především snaha zvyšovat technologickou úroveň a zušlechťovat vzhled. Design asijských novinek vzniká za evropskými rýsovacími stoly, Daewoo angažovalo Italdesign i Pininfarinu, Hyundai rovněž nezahálí. Zatímco však Hyundai zůstává korejský, Daewoo objímá teplá náruč General Motors.
Design Nubiry svěřila automobilka italským odborníkům. Tentokrát si s novým
Daewoo pohrála slavná Pininfarina
Automobilku s velkými plány, avšak mnoha financovanými projekty, převzal v těžkých dobách americký investor, který přinesl peníze a naději úspěch. Společně s financemi přinesl GM know how obsahující platformy, díly, motory atd. Daewoo začalo znova žít. Nová generace modelu Nubira, který můžeme zařadit do nové éry (i když ve skutečnosti vznikala v éře staré) znamenala významný posun kupředu po stránce vnějšího a vnitřního designu i techniky. To zřejmě nestačilo, a proto vlastník vymyslel rebranding.
Kromě Maďarska proběhne v druhé polovině roku 2004 přejmenování na Chevrolet. Již jako Chevrolety se představí nové automobily Daewoo na českém, slovenském a polském trhu v září. Rebranding má přinést pozitivní vnímání značky (spojení s americkou kvalitou) a následné zvýšení prodejů. Velmi příznivý vztah pořizovací ceny a získané výbavy zůstane zachován, ne-li povýšen. Machinace s názvy ovšem neskončily u Chevroletu, písmena se přesunovala i u modelů.
Přední světlomety nelze přehlédnout. Zadní světlomety z dálky možná připomenou
Toyotu Avensis. Patnáctipalcová kola mohla být klidně větší, prospěla by vzhledu
i jízdním vlastnostem
Tak například testovaná Nubira nebude Nubira, nýbrž Lacetti. Nový pětidveřový hatchback, za jehož opožděným příchodem na český trh stojí třetí generace Opelu Astra (Lacetti by údajně Astru ohrozilo), se zásluhou přejmenovaní bude rázem nabízet i jako sedan a dokonce kombi. Nová Nubira kombi představená v Ženevě tedy nebude Nubira kombi, ale Lacetti kombi.
Pomoc z Itálie
Daewoo již s Matizem odstartovalo sérii vozů, jejichž design nenavrhlo korejské studio, ale slavná italská designérská centra. Zatímco skořápku Matizu vymodeloval Italdesign v čele s Giugiarem, na projektu Nubira pracovala Pininfarina. Nutno podotknout, rozdíl můžete skoro cítit. Takřka všechny novinky zahodily starý nevýrazný kabát a oblékly aktuální módu. V tvarech Nubiry, Matize, Kalose i Lacetti se odráží zkušenosti designérských center i moderní trendy v automobilovém průmyslu.
Proti předchozí generaci se Nubira změnila. Kulaté tvary nahradily nekopmromisní
ostré linky tvořící dohromady moderní dynamický design
Samotná Nubira tento posun pouze potvrzuje, neboť s předchozí generací nemá mnoho společného. Zatímco karoserii předchůdce charakterizovaly zaoblené tvary, novinku ozdobily ostré linky a řada prolisů. Kdo znal starou generaci, bude z nové generace šokován i nadšen zároveň. Tak moc se změnila. Hned v úvodu musím podotknout, že neznalí poměrů vidí v Nubiře vše, jen ne „nějakého Korejce“ a jejich reakcí na moji odpověď – Je to Daewoo, byla nezřídka otevřená ústa.