Daewoo Nubira: společník (ne)náročných (megatest)

S modelem Nubira chtělo Daewoo dokázat, že umí vyrábět pořádné automobily. Italský design, vylepšený podvozek a motor, prostorný interiér a příznivá cena měly přilákat nové zákazníky. Podaří se to? Nubiru jsme vyzkoušeli s motorem 1.8 (90 kW/122 k).
Daewoo Nubira: společník (ne)náročných (megatest)
Seznam kapitol
  1. Daewoo se mění na Chevrolet, Nubira se mění na Lacetti
  2. Čistý styl, přehledný interiér, plasty, ovládací prvky, vrzání
  3. potrefené autorádio, klimatizace, sedadla, odkládací plochy
  4. Drobnosti, které nepotěší, vnitřní prostor, volant a nastavení
  5. Motor, odhlučnění, chování, spotřeba, řízení, řazení, brzdy
  6. Hodnocení, plusy, minusy, Názor ženy, parametry, výbava
  7. Všechny pořízené snímky (i nepublikované)

Korejské automobilky válí. Zatímco evropské značky lamentují nad stagnujícími prodeji, Korejci – zejména Hyundai a Kia - si mohou mnout ruce. Nelichotivou pověst výrobců s mizenou kvalitou smazal čas a především snaha zvyšovat technologickou úroveň a zušlechťovat vzhled. Design asijských novinek vzniká za evropskými rýsovacími stoly, Daewoo angažovalo Italdesign i Pininfarinu, Hyundai rovněž nezahálí. Zatímco však Hyundai zůstává korejský, Daewoo objímá teplá náruč General Motors.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Design Nubiry svěřila automobilka italským odborníkům. Tentokrát si s novým
Daewoo pohrála slavná Pininfarina

Automobilku s velkými plány, avšak mnoha financovanými projekty, převzal v těžkých dobách americký  investor, který přinesl peníze a naději úspěch. Společně s financemi přinesl GM know how obsahující platformy, díly, motory atd. Daewoo začalo znova žít. Nová generace modelu Nubira, který můžeme zařadit do nové éry (i když ve skutečnosti vznikala v éře staré) znamenala významný posun kupředu po stránce vnějšího a vnitřního designu i techniky. To zřejmě nestačilo, a proto vlastník vymyslel rebranding.

Kromě Maďarska proběhne v druhé polovině roku 2004 přejmenování na Chevrolet. Již jako Chevrolety se představí nové automobily Daewoo na českém, slovenském a polském trhu v září. Rebranding má přinést pozitivní vnímání značky (spojení s americkou kvalitou) a následné zvýšení prodejů. Velmi příznivý vztah pořizovací ceny a získané výbavy zůstane zachován, ne-li povýšen. Machinace s názvy ovšem neskončily u Chevroletu, písmena se přesunovala i u modelů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední světlomety nelze přehlédnout. Zadní světlomety z dálky možná připomenou
Toyotu Avensis. Patnáctipalcová kola mohla být klidně větší, prospěla by vzhledu
i jízdním vlastnostem

Tak například testovaná Nubira nebude Nubira, nýbrž Lacetti. Nový pětidveřový hatchback, za jehož opožděným příchodem na český trh stojí třetí generace Opelu Astra (Lacetti by údajně Astru ohrozilo), se  zásluhou přejmenovaní bude rázem nabízet i jako sedan a dokonce kombi. Nová Nubira kombi představená v Ženevě tedy nebude Nubira kombi, ale Lacetti kombi.

Pomoc z Itálie

Daewoo již s Matizem odstartovalo sérii vozů, jejichž design nenavrhlo korejské studio, ale slavná italská designérská centra. Zatímco skořápku Matizu vymodeloval Italdesign v čele s Giugiarem, na projektu Nubira pracovala Pininfarina. Nutno podotknout, rozdíl můžete skoro cítit. Takřka všechny novinky zahodily starý nevýrazný kabát a oblékly aktuální módu. V tvarech Nubiry, Matize, Kalose i Lacetti se odráží zkušenosti designérských center i moderní trendy v automobilovém průmyslu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Proti předchozí generaci se Nubira změnila. Kulaté tvary nahradily nekopmromisní
ostré linky tvořící dohromady moderní dynamický design

Samotná Nubira tento posun pouze potvrzuje, neboť s předchozí generací nemá mnoho společného. Zatímco karoserii předchůdce charakterizovaly zaoblené tvary, novinku ozdobily ostré linky a řada prolisů. Kdo znal starou  generaci, bude z nové generace šokován i nadšen zároveň. Tak moc se změnila. Hned v úvodu musím podotknout, že neznalí poměrů vidí v Nubiře vše, jen ne „nějakého Korejce“ a jejich reakcí na moji odpověď –  Je to Daewoo, byla nezřídka otevřená ústa.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Daewoo se mění na Chevrolet, Nubira se mění na Lacetti
  2. Čistý styl, přehledný interiér, plasty, ovládací prvky, vrzání
  3. potrefené autorádio, klimatizace, sedadla, odkládací plochy
  4. Drobnosti, které nepotěší, vnitřní prostor, volant a nastavení
  5. Motor, odhlučnění, chování, spotřeba, řízení, řazení, brzdy
  6. Hodnocení, plusy, minusy, Názor ženy, parametry, výbava
  7. Všechny pořízené snímky (i nepublikované)
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků