Daewoo Nubira 2.0 CDX: Spolehlivost za rozumnou cenu

Od loňského roku se importér Daewoo očividně vymaňuje z určité prodejní krize a jeho obrat na našem trhu opět stoupá. Dokázal tak, že obavy z budoucnosti značky Daewoo u nás byly plané. Ke stabilizaci rovněž dopomohla široká a věrná prodejní i servisní síť.
Daewoo Nubira 2.0 CDX: Spolehlivost za rozumnou cenu
Po téměř roce jsem opět usedl za volant Nubiry, abych si osvěžil své poznatky z loňského testování, a musím říci, že mne nezklamala. Při jedné ze svých cest jsem za volantem stejného vozu potkal herce Borise Rösnera a dočetl jsem se, že Nubirou jezdí i herec Ota Jirák.

Karosérie Nubiry zaujme na první pohled typicky dravou maskou vozů Daewoo. Příď Nubiry, která se Klepněte pro větší obrázeksvým inovovaným designem začíná více podobat své větší sestře v rodině Daewoo Leganze, má výrazný tvar "V" a trojúhelníkové světlomety s nahoře vestavěnými blikači. Zádi vévodí horní hrana víka kufru ve tvar spojleru, čímž jsou koncová světla posunuta trochu výše a jsou tak v hustém provozu dobře vidět. Dveře jsou osazeny boční ochrannou lištou, která dojde ocenění při pohybu na přeplněném parkovišti. Anténa je zabudována v zadním skle a neohrožuje tak chodce. Pro úplnost musím doplnit ještě rozměry vozu: délka 4076 mm, šířka 1700 mm a výška 1425 mm. Celkově působí Nubira kompaktním a elegantním dojmem a jistě zvedne adrenalin všem sousedům svých majitelů.

Interiér Nubiry je asijsky neokázalý, zato prostoru je zde pro každého dostatek, i když s ním výrobce nijak neplýtvá, ale využívá ho přísně účelově. Poměrně zdařilá palubní deska, obložená imitací dřeva, působí příjemným dojmem. Zejména mužskému oku zalahodí zaoblené tvary palubovky a dveřních výplní a ženám zase dostatek různých odkládacích kapes a přihrádek včetně držáku na nápoje, ale podstatné je především přehledné řešení a dostupnost přístrojů a ovládacích prvků. Přestože by opěradlo řidiče zasluhovalo lepší boční vedení, sedí se za volantem Nubiry vcelku dobře, zvláště když jsem využil všech variací seřízení – pěti nastavitelných poloh volantu, polohování sedáku ve dvou rovinách a ručně ovládané bederní opěrky. Překvapivě dostatek místa je i na zadních sedadlech, která nepostrádají opěrky hlavy a sklopnou loketní opěrku mezi sedadly. Tři spolujezdci, které jsem zkusmo na zadní sedadlo posadil, měli dost prostoru pro nohy i nad hlavou. Zavazadlový prostor se svými 434 litry lze sklopením zadních sedadel pohodlně přeměnit na 900 litrů. Jeho velikostí si Nubira bez problémů poradí s každou konkurencí ve své třídě. Otevírání kufru má sice pneumatické vzpěry, ale dost chudě působí nečalouněné víko a stále chybějící vnitřní madlo. Naše manželky by uvnitř přivítaly alespoň nějaké úchyty zavazadel, aby se jim nákupy nerozkutálely po kufru.

Na rovné silnici sedí vůz velmi slušně a chová se ukázněně, motor má dostatek výkonu ke svižnému předjíždění i při plném obsazení a jízda je plynulá. V zatáčkách je Nubira až překvapivě stabilní, i když má mírnou tendenci k naklánění, což je způsobeno měkčím odpružením. Nijak tím však neztrácí na ovladatelnosti a pro rodinný typ vozu je měkké nastavení podvozku z hlediska jízdního komfortu spíše výhodou. Pozornost konstruktérů by si každopádně zasluhovalo nepřesné řazení. Příznivá byla spotřeba, Klepněte pro větší obrázekkterá se pohybovala mírně pod 9 litry naturalu na 100 km. Daewoo Nubira patří mezi spolehlivé a pohodlné rodinné vozy pro klidnou, rychlou, ale bezpečnou jízdu, a můžeme vám ji s klidným svědomím doporučit.

Cenově se Nubiry v současnosti pohybují – samozřejmě v závislosti na výbavě - od 419.900 Kč za nejlevnější model Nubira 1,6 SX po Nubiru kombi 2,0 CDX za 549.900 Kč, ale nic vám nebrání připlatit si a sáhnout po další výbavě, kterou automobilka Daewoo nabízí.

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 17 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 31 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků