Daewoo na stagnujícím evropském trhu roste překvapivě rychle

Oproti všem trendům na Evropském trhu s osobními automobily zaznamenal nováček GM Daewoo během svého prvního roku působení nárůst poptávky, což svědčí o rostoucí oblibě značky mezi zákazníky. Zatímco prodeje za leden 2003 byly stále ještě pod těmi z roku 2002 (- 23,8%), meziroční nárůst v prosinci činil plných 72,2%. V západní a střední Evropě prodalo GM Daewoo 133 000 aut, což znamená nárůst o 21,6% oproti celkovému prodeji 109 000 aut v roce 2002. Podíl na trhu se zvýšil z 0,6 na 0,75 procenta.

Největší prodeje zaznamenala společnost v Itálii (34 000 vozů, 9%) a Španělsku (23 000 vozů, nárůst o 33%). Podobně rychlý vzestup nastal i v jihovýchodní Evropě, kde se prodeje zvýšily o 31% na 14 000 vozů. Nejvyšší nárůsty jsme nicméně zaznamenali na menších severoevropských trzích, kde v Dánsku a Norsku vzrostly prodeje o 480 a 247 procent. Ani větší trhy ale nestagnovaly – v Německu se prodej zvýšil na trojnásobek oproti roku 2002 na celkových 12 800 vozů.

"Průměrný nárůst o 20 procent je vzhledem k celkovému trhu, který stagnoval s nepatrným 0,03 procentním nárůstem, naprostý fenomén,“ řekl Hardy Spranger, výkonný ředitel GM Daewoo pro Evropu. „Naše týmy po celé Evropě mohou být hrdé na to, co se jim podařilo. Nicméně je nám jasné, že pokud mluvíme o absolutních číslech prodaných vozů, jsou ta naše ještě stále relativně nízko. K dosažení našeho střednědobého cíle – 200 000 automobilů ročně – musíme pokračovat v růstu se stejnou rychlostí a intenzitou.“

Potenciál k takovému růstu GM Daewoo určitě má. Od svého založení v říjnu 2002 společnost rychle založila nová prodejní zastoupení jako náhradu za Daewoo Motor Co. V průběhu roku 2003 se otevřely zastoupení v několika východoevropských zemích, rok 2004 bude ve znamení otevírání dalších poboček na trzích jako jsou Turecko a Polsko.

Z regionálně specifických důvodů bude GM Daewoo prodávat své produkty na mnoha z těchto trhů pod značkou Chevrolet. "Pod touto značkou už probíhá prodej v mnoha zemích po celém světě,“ říká Hardy Spranger. „Být členem skupiny GM pro nás otevírá mnoho dveří. Možnost spolupráce s naší sesterskou značkou Chevrolet nám otevírá přístup na trhy, ke kterým bychom se jinak těžko dostávali.“

Rostoucí růst záleží v první řadě na uvádění nových a atraktivních nových modelů. Méně než rok od svého založení uvedlo GM Daewoo tři nové modelové řady: Kalos, malý pětidveřový hatchback, špičkový model Evanda a kompaktní vůz nižší střední třídy Nubira S těmito modely soutěží na 43 procentech trhu. Rok 2004 bude ve znamení uvedení tří nových modelů – Lacetti, kompaktní sportovní pětidveřový hatchback bude uveden na jaře, v létě jej bude následovat kombík Nubira Wagon. Před koncem roku se v Evropě objeví i malé SUV. Na začátku roku 2005 se objeví třídveřová varianta Kalos a příští generaci vozu Matiz (právě tyto dva vozy se na prodejích v roce 2003 podílely více než 80%).

Úspěch GM Daewoo se ale neomezil jen na Evropu. Globální prodeje také vzrostly o 51,4% z 375 000 na 570 000 vozů. Z důvodů dlouhodobé ekonomické deprese na domácím trhu v Koreji se na těchto prodejích podílel z převážné míry export – přes 443 000 vozů, téměř dvojnásobek toho co v roce 2002. Kupříkladu meziroční nárůst v prosinci činil 58 000 aut (zlepšení o 192%).

Akcionáři společnosti, GM, Suzuki a Shanghai Automotive importují auta vyrobená GM Daewoo a distribuují je s pomocí vlastní prodejní sítě. Zákazníci v Severní a Jižní Americe je znají pod značkami Chevrolet nebo Suzuki. Ve většině asijských zemí, stejně jako v jižní Africe, se používá značka Chevrolet. Tato strategie prodeje pod více značkami zaznamenala ohromný úspěch, prodeje rostou a nové produkty jsou veřejností dobře přijímány. Například v Číně získaly vozy Buick Excelle (evropská Nubira) a Chevrolet Spark (Matiz) ve svých kategoriích titul Auto roku 2003.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků