Daewoo Matiz: motorka na čtyřech kolech (zkušenosti)

51 komentářů

Otik
28. května • 22:53

Moc prosím nemáte někdo českou uživatelskou příručku na DAEWOO MATIZ ?
Pořídil jsem si MATISKA a příručka je v němčině.
Úplně by mi stačila kopie.
tel : 728552629
taktik@email.czMoc a moc dík za odpovědi nebo za radu kde ji sehnat ! ! !

jezekhifi
14. listopadu • 12:25

Koupíš v obchodě s knihami jmenuje se: JAK NA TO DAEWOO MATIZ od 1998
napsal K. Bujanski

Standucha
2. února • 22:10

Matiz je sračka

Nejlepší je SAAB

 

Standucha

Arnošt Blažej
23. února • 13:11

Sračka jsi Ty, Matiz je super autíčko.

reklama
19. srpna • 9:32

pro vsechny uzivatele daewoo. nove forum najdete na adrese http://nexia.jinak.cz/forum

 

DLABAS
8. srpna • 10:50

Převodovka u Matízka z 6/2000 - najeto 24 tisíc
V zimě tam dostat 2 je zázrak. Když je auto zahřátě, tak pohoda. Jinak 2 blbne celoročně a trojka jde občas lehce přes zuby. Ty převodovky fakt nic moc.
Neznáte nějakýho dobrýho servisáka v okolí Prahy-východ ???

 

Nick
6. srpna • 18:17

Hmm, tak jste mi neodpověděli nikdo.
A jestli mě maji presvedcit o bezpecnosti tohoto auta vety :

Matiz získal v crash-testu tři hvězdičky, což je jeden z nejlepších výsledků v jeho třídě.

pokud se podivas na testy NSCAP, tak zjistis, ze ma 3 hvezdicky. To neni vubec spatne a vzhledem ke tride a roku vyroby je to na spicce.

Hmm, jsem videl tyto testy i u aut "velkoprostorovych" a jedno (nevybavim si ktere) dostalo 4* (v sve tride!!!) a to jde o naraz tusim v 64 km/h na 2/3 predku.....ale sedet bych v nem nechtel!!!

A s cim se srovnava ? s "sejcentem", nebo snad twingem? Nehlede na to, ze tato auta sou na trhy ponekud dyl (twingo)

Plyne z toho to, ze si koupim auto starsi, ale vetsi!!! (asi nemate v rodine, okoli,.... moc lidi, co meli teskou havarii - ne treba vlastni vinou - tam se ukaze, k cemu vam ty 3* budou....dejte si je na desku


Omluvam se za to co pisu, ale to auto ma nulove deformacni zony a v 100km celni naraz (tj. 2 auta proti sobe v meste jedouci 50) a pokud sou v matizu 4 lidi, jsou 4 mrtvi

Uvedomte si proc to asi pisu?!? (tezko budu asi majitel bazaru lakajici na sva auta...)

aston
20. srpna • 12:27

Suhlasim ze Matiz je po stranke bezpecnosti aj s 3* na smiech, ale len jednu nepresnost ked do seba narazia 2 auta rovnako po 50 tak to nie je ako v 100, ale ako keby kazde po 50, nie som matematik aby som to presne vysvetlil ale tie testy co robi Saab a niekedy aj Skoda v 80 km/h by asi dopadli inac:)))(tie vektory sa po spocitani delia na dva, to znamena napr. 50+80km/h/2 je 65 km/h pre kazdeho, ked sa s tou matikou mylim tak ma niekto opravte).

a k tej matizovej bezpecnosti kamarat mal Ford Explorer a na parkovisku nacuval do Matiza(asi 30 km/h) rocnik....?, v Nemecku by uz bol Totalshaden-ci ako sa to pise..........je pravda ze Matiz a Explorer sa neda porovnat, ale aj to hovori o niecom, neviem si predstavit 815ku:))))

Ondras
7. srpna • 7:48

Jak jsi přišel na to, že náraz dvou protijedoucích aut v 50 km/h rychlosti se rovna narazu ve 100 km/h? To je pěkná blbost. Je to totéž jako náraz v 50km/h do zdi. Uvědom si, že v čelním střetu dvou aut jsou ve hře dvě deformační zóny. Btw. náraz v 50km/h do zdi rovná se takřka jistá smrt v jakémkoli autě. Jestli tě tak zajímají ty havárky, tak koukni na níže uvedené odkazy. Nejsou to sice většinou těžké havárie, ale obrázek si lze udělat.

http://autokacik.pl/files/270882238-Matiz.jpg

http://autokacik.pl/files/270812246-8i.jpg

http://matiz.autokacik.pl/klub/dzwony/lidka/index.html

http://matiz.autokacik.pl/klub/dzwony/rfk.html

http://matiz.autokacik.pl/klub/dzwony/benji.html

http://matiz.autokacik.pl/klub/dzwony/jedi.html

http://www.daewoodedek.cz/club/clenove/petr7.jpg

http://www.daewoodedek.cz/club/clenove/petr8.jpg

XIDEX
31. března • 7:01

ono v tom Matizu je to skoro jako 100kmh do zdi :-) nechtel bych videt crash typu Matiz vs. Omega nebo MB W140 (ano, vim ze je to nerovny boj, ale na nasich silnicich se vyskytuje oboje. Muzete mi oponovat ze W140 vs. dvanactikolka Tatra atd., ja vim) ale fakt je ze maly auto aspon odleti...

Tom
8. srpna • 13:24

Ocenuji pekny clanek. Ale nezkaz si dojem tim, ze budes placat. Tak za prve celni naraz dvou aut v padesati se rovna narazu do zdi ve stovce. To se uci myslim tak v 7. tride. Deformacni zony sice pracuji, ale fyzika je fyzika. A pokud by se naraz v padesati rovnal jiste smrti, tak nevim jakto, ze du vecer s kamosem na pivo, a ten naboural celne do stromu v 80, jel Fiatem Punto r.v. 96. To by byl davno pod kytkama....

JirkaK
8. srpna • 18:31

Já bych to upřesnil -při nárazu na pevnou překážku v 50 km/h budeš na 95% pod kytkama, když si nazapneš pásy.

Mirek Trefný
11. srpna • 20:01

Při pohledu na tento vůz, je jasné,že každá havárie v rychlosti větší,než malé,je pro jeho posádku osudovým problémem......

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vlado Z
22. července • 9:12

Tak já měl v Matizovy dvě bouračky do boku s rychlostí tak 40-50km/hod. (býval jsem roztržitý :() a nic se mi nestalo, dokonce jsem s autem bez problémů odjel domů přes 100km. Pokaždé jsem zapoměl dát přednost a ze streny řidiče mě nabouralo auto jedoucí po hlavní... Nicméně boční skelet je poměrně pevný a deformační zóny v kufru narážejícího auta se postaraly o zbytek.

Vlado Z
22. července • 9:23

jo, abych nezapoměl- rodiče mají taky Matize, v 70-tce na zasněžené cestě se chtěli vyhnout pejskovi(blbci), udělali hodiny a převrátili se na střechu - jen oděrky a pohmožděniny (psychický šok nepočítám).

Spirit
8. srpna • 14:39

No, nechci se hadat, ale nerovna. Kdybyste za idealnich podminek (ta auta budou naprosto stejna, pojedou presne stejnou rychlosti po neproste rovine a srazi se naprosto presne ve sve podelne ose) vlozil mezi ta auta list papiru, tak se nepohne ani o milimetr (a dokonce by se ani nenatrhl), protoze navzajem se pusobeni vektorove opacnych sil stejene velikosti vyrusi presne uprostred - to se uci ve fyzice (predstavte si to jako naraz v 50 km/h do nerozbitneho  zrcadla). Ciste logickou uvahou by vas melo zajimat, ze pokud se srazi dve auta, jedouci 50 km/h, tak CELKOVA energie te srazky bude odpovidat narazu jednoho auta ve 100 km/h. To je pravda, ale tu energii musite rozdelit mezi OBE auta, pokud jednomu prisoudite absorbci 100% celkove energi, na to druhe uz vam jaksi nic nezbyva - takze by podle vas melo odjet po vlastni ose bez jedineho skrabance - pokud ne, tak kde vezmete energii na jeho poskozeni?

clayton
8. srpna • 14:51

Až na ten papír 100% souhlasím, velmi přesný a názorný výklad. Ten papír ale není ideálním nedeformovatelným tělesem. V praxi nejsou naštěstí (jinak by to posádka vzhledem k přetížení nepřežila) nedeformovatelná ani ta auta a absorbovaná energie se rozdělí i v závislosti na hmotnostech aut.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Spirit
8. srpna • 15:34

Uznavam, papir nebyl nejvhodnejsi (a asi by se natrhl, zapomel jsem na moznost pohybu v rovine deformace), ale byl prvni po ruce a nikdo neni dokonaly . Jinak, kdyz uz se tady resi deformace aut pri srazkach a jejich rozdeleni podle hmotnosti, tak v soucane dobe uz se zacinaji velka auta delat tak, aby pri pripadnem narazu do mensiho vozu tomuto jakoby pujcila cast svych deformacnich zon  - dosud melo tezsi auto jednoznacnou vyhodu, proste to mensi prevalcovalo, takze hodnoty zpomaleni se rozdelily nerovnomerne v neprospech toho mensiho , v budoucnu by mely hodnoty zpomaleni byt na obou stranach zhruba stejne (no, to asi ne, ale ne tak odlisne), i pri velkem rozdilu hmotnosti obou aut. Takze, protoze ti v malych autech na tom budou o neco lip, tak logicky ti ve velkych autech musi dopadnou o neco hur - pak si za par let kupte velkou limuzinu .

clayton
8. srpna • 16:02

Jojo, s těmi "vylepšeními" velkých aut je to pravda. Za to můžou takový ti američtí "antiSUV" aktivisti. Na teréňácích to nevadí, vyhodíme původní nárazník a dáme tam pevnostní od ARB, což je v podstatě traverza (obyčejným rámům bych moc nevěřil, to je spíš pro okrasu). 

clayton
8. srpna • 14:32

Naštěstí fyzika není tak jednoduchá. Opravdu to tak není. Obecně se považuje čelní náraz, pokud se srazí dvě auta o zhruba stejné hmotnosti, za ekvivalent nárazu rychlostí jenoho z nich (ne součtu) do pevné nedeformovatelné bariéry. Pokud se srazí dvě auta o různé hmotnosti (chudák Matiz...), to lehčí dopadne vždy hůře - zavzpomínej, na vzoreček pro kinetickou energii, je přímo úměrná hmotnosti a po nárazu se vždy bude těžší auto pohybovat vpřed, zlepší se podmínky pro deformační zóny, působící síla bude nižší. To malé auto pocestuje dozadu (působící deformační síla bude vyšší). Holt není nad Tatru 148.  Zatímco při nárazu do pevné překážky (zeď, strom) v podstatě hmotnost auta nepřináší žádné výhody (kromě pravděpodobně větších deformačních zón), při srážce dvou aut má těžší auto z fyzikálních principů vždy výhodu. Budu-li tedy předpovídat výsledky čelní srážky dvou vozidel z nichž miniautomobil bude při crashtestech hodnocen 5 hvězdičkami a velké SUV pouze 3, posádka SUV dopadne velmi pravděpodobně lépe. Při nárazu do pevné bariéry by tomu ale mělo být přesně naopak. Tento názor velmi dobře dokazují praktické statistiky skutečných nehod, kdy všechny velké SUV mají velmi nízké skóre (malou úmrtnost posádky) při vzájemných srážkách dvou aut (multiple crashes), přestože při nehodách bez účasti dalších vozidel (single crashes) mohou mít skóre špatné. Viz třeba: http://www.hwysafety.org/sr%5Fddr/sr3507%5Fdetail.htm 

Jaroslav
7. srpna • 10:03

"náraz v 50km/h do zdi rovná se takřka jistá smrt v jakémkoli autě"     To jsi někde četl, nebo jsi upadl na hlavu ? Většina crash testů se dělá zhruba při této rychlosti, a výsledky jsou vždy takové, že figurína zastupující člověka náraz v pohodě přežije, dokonce u některých aut jen s malýma zraněníma.

Ondras
7. srpna • 10:28

No tak si to zkus... Crashtesty, o kterých píšeš se nedělají oproti betonové zdi, ale do deformující se překážky

Jaroslav
7. srpna • 11:04

do deformující překážky ?  To jsi asi někde viděl nějaký jiný typ testu. Normálně se crash testy dělají do pevného bloku, obvykle s překrytím 2/3. Ano, občas se dělají auto proti autu, ale standartně je to proti pevné překážce.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Wirus
7. srpna • 12:14

Ondras má s (částečně) deformovatelnou překážkou pravdu.

clayton
8. srpna • 13:22

U Euro NCAP to je opravdu částečně deformovatelná překážka s voštinovou strukturou, vyrobená z hliníku, naráží se do ní asi 60% překrytím v rychlosti 64 km/h. Komu se to chce podrobně studovat, je to tady:
http://www.euroncap.com/protocols/EuroNCAP%20Frontal%20Protocol%204.0.pdf

clayton
8. srpna • 12:49

Nechce se mi hledat, jak je to v evropských Euro NCAP testech, ale v amerických je to takto (viz www.nhtsa.gov):

How does NHTSA perform frontal-crash test and rate vehicles? For testing frontal collisions, crash-test dummies are placed in driver and front passenger seats and secured with the vehicle's seat belts. Vehicles are crashed into a fixed barrier at 35 miles per hour (mph), which is equivalent to a head-on collision between two similar vehicles each moving at 35 mph. Since the test reflects a crash between two similar vehicles, make sure you compare vehicles from the same weight class, ± 250 lbs., when looking at frontal crash protection ratings.

Nick
6. srpna • 18:25

http://www.auto.cz/auto.phtml?site=magazin,crash

najdete si matiz a puste si tam to video!!!!! (kliknete na tu kameru) a uvedomte si, ze jde o naraz 64/km!!!!!!! do zdi s 2/3 prekrytim (mozna se v necem pletu)

Nick
5. srpna • 21:52

Nic proti takovemu autu nemam, kdyz nekomu staci (prostorove pro lidi i naklad), ale divali jste se treba na crash testy tohoto "auticka"???? Ja nejaky videl....a nechtel bych to ani do mesta. Opakuji, ze proti tomuto autu jinak nic nemam. Zazil nekdo z Vas havarii v tomto aute?

LK
6. srpna • 8:34

Tak mě napadá, že odpověď na poslední otázku je nasnadě - takový člověk se už v diskuzi vyjádřit nemůže

Zabíječ
6. srpna • 9:41

Tak si klikni na odkaz a uvidíš, mimochodem Matiz získal v crash-testu tři hvězdičky, což je jeden z nejlepších výsledků v jeho třídě.

http://www.daewoodedek.cz/club/clenove/petr_hanus.htm

Jirka V
6. srpna • 9:39

Nic ve zlem, ale mluvi z Tebe trochu neinformovanost.

Pokud se podivas na testy NSCAP, tak zjistis, ze ma 3 hvezdicky. To neni vubec spatne a vzhledem ke tride a roku vyroby je to na spicce.

m.
5. srpna • 8:56

Před asi dvěma lety jsem je pomáhal svážet na překladišti a musím uznat, jaký má při rozjezdu úžasnej odpich, to neměl ani 50 kW Yaris. Jinak ale považuju Matiz za děsnej malej nehezkej střep. Jako funkční dopravní prostředek do města a na nákupy je naprosto ideální, což ovšem po designerské stránce nemůžu říct vůbec. Z jeho konkurence je hezčí  Agila/Wagon R, přestože nesnášim značky Opel a Suzuki a do aut téhle mini kategorie bych nikdy nešel. To je auto pro ženskou, ne pro chlápka... Někdy v roce 93 myslím v Auto Tipu byl článek z Italskýho autosalonu a třídveřový Matiz tam byl ještě jako designereská studie pod jménem Fiat ( nevím jak dál, ani nevím od koho - musel bych to vyhledat ). Nebylo by lepší větší auto?

Jinak se chci zeptat, co je to tam pod předním znakem za nálepku

Ondras
6. srpna • 7:35

ad Fiat - byla to Lucciola.

Větší auto by lepší bylo, ale Matiz mi zatím stačí a baví mě. Počítám, že po pořízení většího auta si Matize stejně nechám

Pod znakem byla nálepka Ferrarri. Už není

m.
6. srpna • 8:15

Ano, Lucciola. Já si to s tím Ferreri myslel, za to bych Ti býval dal sodu, ještě žes to sundal:))

 

Zabíječ
4. srpna • 12:44

Jako majitel Matesa musím jen chválit. Nejvíc se mi líbí ten volant, to je prostě nádhera a ten otáčkoměr taky super. A k těm vibracím a tahu motoru odspodu - u mě to zlepšilo po osazení svíček Brisk LGS, V-Power beru jen občas a ten se odměnuje mírným ztichnutím motoru. Sportovní filtr, tedy jen vložka bude asi na jaře, tak jsem zvědav jak to bude znát.

Ondras
4. srpna • 13:59

Sportovní vložku vřele doporučuju. Změna chování motoru je výrazně patrná hned při prvním projetí.

Bobošek
4. srpna • 21:05

 Velice pěkně prosím autora článku, aby napsal, kde přesně u mošnovského letiště je ta jeho testovací betonová plocha, velice po takové v zimě toužím, sebevětší parkoviště prostě není to pravé ořechove... Děkuji vřele!!!

Ondras
4. srpna • 21:34

Je to na půl cesty mezi Petřvaldíkem a Albrechtičkama: http://mapy.atlas.cz/mapa/albrair

Je tam i půjčovna motokár a tuto sobotu (9.8.) tuningový sraz: http://www.incar.cz/tuning/

Bobošek
5. srpna • 21:56

Tak kde tam jsou motokáry, to zhruba vím, tak to snad najdu. Dík moc!!! Přeji veselé sportovní chvíle s Matýskem!

greggie
4. srpna • 9:30

mozem potvrdit, ze vsetko tu napisane je pravda nic len pravda a 100% pravda :) matiza som mal po skodovke ako moje 2he auto na zaciatku '99 a aj ked som presedlal na fabiu (predsa len robustnejsie auto) na matiza spominam len v dobrom... po mne matiz putoval do uzivania mojej mamine, ktora ked sa dozvedela ze ho idem predavat ma skoro zabila a vykesovala pozadovanu cenu na stol :) doteraz ma najazdenych 56tis km a jedine zavady bolo tesnenie nadrzky chladiacej kvapaliny a nedavno prepeceny svieckovy kabel, co sa vraj stava bezne a zavada bola za 1200,- Sk odstranena v servise este skor ako som stihol povedat co tomu je :) a to sa s nim jazdi denne na male vzdialenosti v akomkolvek pocasi... auto sa velmi lahko ovlada a v kazdej sitaucii je jasne co sa bude diat... ked so u nasich a mozem si vybrat, na mensie vzdialenosti vzdy sedlam matiza a fabia odpociva doma :)

pravda je aj ze skutocna zabava je s matizom na snehu, je to lahke auto a ako som uz pisal s velmi jasnym a predvidatelnych ovladanim, prirovnal by som to k motokarovemu feelingu :)

matiz je fakt velmi podareny kusok daewa a k svojmu urceniu za pozadovanu ceny skutocne nema konkurenciu

petra
20. října • 16:10

Zajimalo by me, zda se do zavazadloveho prostoru Matize vejde detsky kocarek aniz bych musela sklapet sedacky? (mam na mysli ten vetsi - hluboky) dekuji za odpoved

Karlos
2. září • 19:21

zdravím kočárek do Matize ani náhodou leda by ste ho rozebrala do šroubku a pak stejně ne,mám Matize tak vím své,ale jinak i na dovču na tejden se vše vešlo něco mezi sedadla a pod nohy

Jirka V
4. srpna • 10:56

Přesně tak.
Koupila si ho manželka, má najeto zatím 25.000 km (za 3.5 roku- je to druhé auto do rodiny) a nemůžu o něm říci křivého slova. Motor je v pohodě, jízdní vlastnosti přiměřené a pohodlí vzhledem k třídě vozu super. Jediné, co bych vytknul, tak je převodovka. Ta používá lanovody a díky tomu není přesná a například dvojka se nedá skoro seřídit.

Ondras
4. srpna • 12:30

S tou dvojkou to je pravda. 1->2 je docela v pohodě, ale 3->2 je nic moc. Problém není principielně v lanovodech. Taková Fobie je používá taky. Matiz II (od r. 2002) ma přepracovanou kulisu řadící páky - není z plechových plátů, ale je to odlitek - a řazení je přesnější a příjemnější.

Pepa Riha
4. srpna • 9:02

jaxi nekdo muze koupit po par letech co naaute najezdi 40 tisic vlastne to samy auto ....   .. jedinej duvod me napada "dat" neco sinovy  jinaq mi to hlava nebere

Eraser
4. srpna • 10:23

No asi stejně jako rodiče mé přítelkyně, co prej měli za socialismu v krátké době po sobě Š 100, Š 105 užovku a Š 105 M, v podstatě ta samá auta Nyní "prohánějí" Formana

Ondras
4. srpna • 9:50

Jak psal greggie, naši byli s Matizem natolik spokojeni, že neměli důvod pořizovat si něco jiného. Toho původního Matize však nedali sinovi, ale synovi. Sin by si nezasloužil

LK
4. srpna • 10:23

Pokud s ním byli tolik spokojeni, proč si pořizovali tedy prakticky to samé znovu? Technické problémy s tím (dle článku) nebyly, na novém autě se vždy hodně tratí, tak tomu také nerozumím, proč si pořídili ještě jednou to samé.

Ondras
4. srpna • 10:34

Kdyby mi svého původního Matize nedávali, tak by si nového nekoupili. Ale jelikož se rozhodli, že mi ho dají, tak si pořídili nového. Tak to je...

greggie
4. srpna • 9:36

mozno prave koli nadmieru pozitivnej skusenosti s doterajsim autom, preco nie? vid moj prispevok dole - to auto je vazne podarene a novou kupou mozno chceli doplnit do vybavy co im chybalo v doterajsom aute - klima, posilovac atd... mne napr. by ten posilovac docela chybal, ale nastastie som si to uvedomil az v mojej terasjej fabii :)

Libor Zezulka
4. srpna • 3:39

Prosím autora článku, aby se mi ozval na e-mail....Z technických důvodů nemohlo být (zatím) zveřejněno jeho jméno (nefunkční e-mailová adresa). Děkuji za pochopení

Libor Zezulka
Autorevue.cz

Doporučujeme

Články odjinud