Daewoo Magnus: Sedan, který chce hrát první ligu

Je obecně známo, že nejen u nás, ale v celé Evropě nepatří vozy značky Daewoo mezi prodejní šlágry. Automobilka si toho je dobře vědoma a je jí také jasné, že se současnými modely vozů to asi tak i zůstane.
Daewoo Magnus: Sedan, který chce hrát první ligu

Proto se rozhodla ve velmi krátké době kompletně obměnit svůj výrobní program tak, aby vozy Daewoo srovnaly krok s konkurencí. Před několika týdny představený minivůz Daewoo Kalos doplnil v několika předchozích dnech i vůz z úplně jiného segmentu, sedan střední třídy Daewoo Magnus. Vzhledem k tomu, že se vůz již nějaký čas prodává na asijských trzích a slaví nebývalé prodejní úspěchy, rozhodla se automobilka vůz představit i pro zákazníky v evropských zemích.

Na první pohled lze z designu vyčíst práce studia Italdesign, což je už první argument pro to, aby vůz svým exteriérem zaujal i v Evropě. Klasický tříprostorový sedan s délkou 4,7 metru se vyznačuje konzervativními tvary a působí velmi decentně a uhlazeně. Oproti modelu Leganza povyrostl Magnus ve všech rozměrech a na základě toho slibuje Daewoo dostatek místa ve všech částech interiéru. Charakteristickým rysem Magnusu je silně převislá zadní část, takže se dá očekávat i nadstandardně veliký objem zavazadlového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek

Interiér je velmi pohodlný a stvořený k překonávání dlouhých vzdáleností. Už v základní výbavě bude sedadlo řidiče seřiditelné ve třech směrech. Interiér vozu je velmi ergonomický a všechny ovládací prvky se zdají být na správných místech tak, aby byl řidič při řízení co nejméně rozptylován. Všude je dostatek odkládacích míst, a to nejen vpředu, ale i pro cestující na zadních sedadlech. Přístrojové desce vévodí tři kruhové přístroje, které jsou hluboko zapuštěné podobně jako např. u Alfy 156. Základní výbava bude také obsahovat kožené čalounění v několika odstínech.

Klepněte pro větší obrázek

O pohon vozu se pro začátek starají dvě zážehové pohonné jednotky. První je čtyřválec o objemu 2.0 litru s výkonem 85kW (115k) nebo 103kW (140k) a druhou nový šestiválec o objemu 2,5 litru s výkonem 125kW (171k).

Výkon se na přední kola přenáší prostřednictvím pětistupňové automatické převodovky, verze s motorem V6 na přání se čtyřstupňovým automatem.

Prodej vozu bude zahájen na evropských trzích v průběhu května letošního roku a společně s ním zůstane v nabídce i model Leganza.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků