Daewoo Magnus: Sedan, který chce hrát první ligu

Je obecně známo, že nejen u nás, ale v celé Evropě nepatří vozy značky Daewoo mezi prodejní šlágry. Automobilka si toho je dobře vědoma a je jí také jasné, že se současnými modely vozů to asi tak i zůstane.
Daewoo Magnus: Sedan, který chce hrát první ligu

Proto se rozhodla ve velmi krátké době kompletně obměnit svůj výrobní program tak, aby vozy Daewoo srovnaly krok s konkurencí. Před několika týdny představený minivůz Daewoo Kalos doplnil v několika předchozích dnech i vůz z úplně jiného segmentu, sedan střední třídy Daewoo Magnus. Vzhledem k tomu, že se vůz již nějaký čas prodává na asijských trzích a slaví nebývalé prodejní úspěchy, rozhodla se automobilka vůz představit i pro zákazníky v evropských zemích.

Na první pohled lze z designu vyčíst práce studia Italdesign, což je už první argument pro to, aby vůz svým exteriérem zaujal i v Evropě. Klasický tříprostorový sedan s délkou 4,7 metru se vyznačuje konzervativními tvary a působí velmi decentně a uhlazeně. Oproti modelu Leganza povyrostl Magnus ve všech rozměrech a na základě toho slibuje Daewoo dostatek místa ve všech částech interiéru. Charakteristickým rysem Magnusu je silně převislá zadní část, takže se dá očekávat i nadstandardně veliký objem zavazadlového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek

Interiér je velmi pohodlný a stvořený k překonávání dlouhých vzdáleností. Už v základní výbavě bude sedadlo řidiče seřiditelné ve třech směrech. Interiér vozu je velmi ergonomický a všechny ovládací prvky se zdají být na správných místech tak, aby byl řidič při řízení co nejméně rozptylován. Všude je dostatek odkládacích míst, a to nejen vpředu, ale i pro cestující na zadních sedadlech. Přístrojové desce vévodí tři kruhové přístroje, které jsou hluboko zapuštěné podobně jako např. u Alfy 156. Základní výbava bude také obsahovat kožené čalounění v několika odstínech.

Klepněte pro větší obrázek

O pohon vozu se pro začátek starají dvě zážehové pohonné jednotky. První je čtyřválec o objemu 2.0 litru s výkonem 85kW (115k) nebo 103kW (140k) a druhou nový šestiválec o objemu 2,5 litru s výkonem 125kW (171k).

Výkon se na přední kola přenáší prostřednictvím pětistupňové automatické převodovky, verze s motorem V6 na přání se čtyřstupňovým automatem.

Prodej vozu bude zahájen na evropských trzích v průběhu května letošního roku a společně s ním zůstane v nabídce i model Leganza.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků