Daewoo Lanos

Současný Lanos je druhou generací stejnojmenného modelu a v nabídce automobilky Daewoo zastupuje nižší střední třídu.
Daewoo Lanos
Svou premiéru měl Lanos v roce 1997 a od té doby patří mezi automobily, které nabízejí jeden z nejlepších poměrů mezi nabízenými vlastnostmi. Na vývoji Lanosu spolupracovali známé společnosti Italdesign, Ricardo, Delphi či Porsche.

Lanos se prodává jako tří a pětidvéřový hatchback a jako čtyřdveřový sedan. Při pohledu ze předu působní Lanos sportovním dojmem, na čemž se podílí zejména chromovaná mřížka chladiče. Při pohledu ze zadu shodně působní „vyklenutí“ zadního nárazníku.

Lanos se prodává ve třech základních stupních výbavy; S, SE, SX. Interiér Lanosu patří mezi ty prostornější a pohodlnější. Ergonomické sedadlo řidiče má dobrý vliv na jeho pohodlí a přehledné uspořádání palubní desky zase zbytečně neodvádí jeho pozornost od silnice. Protože se předpokládá, že majitel Lanosu bude potřebovat i něco odvést, je Lanos standardně vybaven děleným zadním opěradlem, což v této třídě není obvyklé. Sklopení sedadel využijete pokud vám nestačí objem zavazadlového prostu na úrovni 322 litrů (sedan) a 250 litrů (hatchback).

Jízdní vlastnosti Lanosu jsou na dobré úrovni a v ničem si nezadá s tím, co je v jeho třídě obvyklé. Na ladění podvozku se podíleli i odborníci z firmy Porsche. Lanos tak bez větších problémů snese i agresivnější zacházení. Ve výbavě na přání nechybí systémy ABS a EDB, které pomáhají zvládat napjaté situace, které mohou vzniknou při brždění.

Pod kapotou můžeme najít dva benzínové čtyřválce o objemu 1.5 a 1.6 litru. Prvně jmenovaný má největší výkon 63 kW při 5 800 ot./min. a točivý moment 130 Nm při 3 400 ot./min. Lanos s tímto motorem zrychluje z 0 na 100 km/h za cca 12,5 vteřiny. Maximální rychlost je 172 km/h. Druhý motor má výkon 78 kW při 6 000 ot./min a točivý moment 140 Nm při 3 400 ot./min. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 11 vteřin a dokáže vyvinout maximální rychlost 180 km/h.

Za základní třídveřové provedení Lanosu zaplatíte Kč 269 900,-. Získáte tak automobil dlouhý 4074 mm s motorem o výkonu 63 kW.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků