Daewoo Lanos

Současný Lanos je druhou generací stejnojmenného modelu a v nabídce automobilky Daewoo zastupuje nižší střední třídu.
Daewoo Lanos
Svou premiéru měl Lanos v roce 1997 a od té doby patří mezi automobily, které nabízejí jeden z nejlepších poměrů mezi nabízenými vlastnostmi. Na vývoji Lanosu spolupracovali známé společnosti Italdesign, Ricardo, Delphi či Porsche.

Lanos se prodává jako tří a pětidvéřový hatchback a jako čtyřdveřový sedan. Při pohledu ze předu působní Lanos sportovním dojmem, na čemž se podílí zejména chromovaná mřížka chladiče. Při pohledu ze zadu shodně působní „vyklenutí“ zadního nárazníku.

Lanos se prodává ve třech základních stupních výbavy; S, SE, SX. Interiér Lanosu patří mezi ty prostornější a pohodlnější. Ergonomické sedadlo řidiče má dobrý vliv na jeho pohodlí a přehledné uspořádání palubní desky zase zbytečně neodvádí jeho pozornost od silnice. Protože se předpokládá, že majitel Lanosu bude potřebovat i něco odvést, je Lanos standardně vybaven děleným zadním opěradlem, což v této třídě není obvyklé. Sklopení sedadel využijete pokud vám nestačí objem zavazadlového prostu na úrovni 322 litrů (sedan) a 250 litrů (hatchback).

Jízdní vlastnosti Lanosu jsou na dobré úrovni a v ničem si nezadá s tím, co je v jeho třídě obvyklé. Na ladění podvozku se podíleli i odborníci z firmy Porsche. Lanos tak bez větších problémů snese i agresivnější zacházení. Ve výbavě na přání nechybí systémy ABS a EDB, které pomáhají zvládat napjaté situace, které mohou vzniknou při brždění.

Pod kapotou můžeme najít dva benzínové čtyřválce o objemu 1.5 a 1.6 litru. Prvně jmenovaný má největší výkon 63 kW při 5 800 ot./min. a točivý moment 130 Nm při 3 400 ot./min. Lanos s tímto motorem zrychluje z 0 na 100 km/h za cca 12,5 vteřiny. Maximální rychlost je 172 km/h. Druhý motor má výkon 78 kW při 6 000 ot./min a točivý moment 140 Nm při 3 400 ot./min. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 11 vteřin a dokáže vyvinout maximální rychlost 180 km/h.

Za základní třídveřové provedení Lanosu zaplatíte Kč 269 900,-. Získáte tak automobil dlouhý 4074 mm s motorem o výkonu 63 kW.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků