Daewoo Lanos

Současný Lanos je druhou generací stejnojmenného modelu a v nabídce automobilky Daewoo zastupuje nižší střední třídu.
Daewoo Lanos
Svou premiéru měl Lanos v roce 1997 a od té doby patří mezi automobily, které nabízejí jeden z nejlepších poměrů mezi nabízenými vlastnostmi. Na vývoji Lanosu spolupracovali známé společnosti Italdesign, Ricardo, Delphi či Porsche.

Lanos se prodává jako tří a pětidvéřový hatchback a jako čtyřdveřový sedan. Při pohledu ze předu působní Lanos sportovním dojmem, na čemž se podílí zejména chromovaná mřížka chladiče. Při pohledu ze zadu shodně působní „vyklenutí“ zadního nárazníku.

Lanos se prodává ve třech základních stupních výbavy; S, SE, SX. Interiér Lanosu patří mezi ty prostornější a pohodlnější. Ergonomické sedadlo řidiče má dobrý vliv na jeho pohodlí a přehledné uspořádání palubní desky zase zbytečně neodvádí jeho pozornost od silnice. Protože se předpokládá, že majitel Lanosu bude potřebovat i něco odvést, je Lanos standardně vybaven děleným zadním opěradlem, což v této třídě není obvyklé. Sklopení sedadel využijete pokud vám nestačí objem zavazadlového prostu na úrovni 322 litrů (sedan) a 250 litrů (hatchback).

Jízdní vlastnosti Lanosu jsou na dobré úrovni a v ničem si nezadá s tím, co je v jeho třídě obvyklé. Na ladění podvozku se podíleli i odborníci z firmy Porsche. Lanos tak bez větších problémů snese i agresivnější zacházení. Ve výbavě na přání nechybí systémy ABS a EDB, které pomáhají zvládat napjaté situace, které mohou vzniknou při brždění.

Pod kapotou můžeme najít dva benzínové čtyřválce o objemu 1.5 a 1.6 litru. Prvně jmenovaný má největší výkon 63 kW při 5 800 ot./min. a točivý moment 130 Nm při 3 400 ot./min. Lanos s tímto motorem zrychluje z 0 na 100 km/h za cca 12,5 vteřiny. Maximální rychlost je 172 km/h. Druhý motor má výkon 78 kW při 6 000 ot./min a točivý moment 140 Nm při 3 400 ot./min. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 11 vteřin a dokáže vyvinout maximální rychlost 180 km/h.

Za základní třídveřové provedení Lanosu zaplatíte Kč 269 900,-. Získáte tak automobil dlouhý 4074 mm s motorem o výkonu 63 kW.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků