Daewoo Lacetti: evropský trhák? (představení)

45 komentářů

Pet Svítek
1. listopadu • 11:32

Dobré ceny mají na www.chevroletgm.com , co na to říkáte?

nesrsta
20. dubna • 10:27

Myslím,že cena korejských vozů není nízká proto,že by tam dělníci dělali levněji než v Evropě. V jednom článku jsem četl,že v Korejských automobilkách si dělníci příjdou na 100 000 Kč za měsíc

Petr Nový
10. března • 20:13

Novou Nubiru už mam 3 měsíce a nejsem zrovna z těch kdo by měl hluboko do kapsy. Prostě stačilo pročíst parametry, ceníky atd a Nubira byla vítěz.  Nalítam těch 30 - 35 tis. za rok a mam pocit že ten podvozek je HODNĚ dobrej. Určitě lepší něž stará Oktávka. A když mně Nubča vyšla ve stejný výbavě o 60 tis. levnějš než nesrovnatelná hnusná Fábie tak co byste asi koupili ? Jinak jestli má Lacík stejnej podvozek tak je to super ale mam pocit že s tim sportovnim autem to Daewoo kapku přestřelilo. Myslim že tim chtěli říct že Nubira je rodiný auto a Lacík víc na vyblbnutí. Já mam motor 1.6 a mam pocit že právě díky tomu že plní jenom Euro 3 tak má docela dobrejch 110k. Určitě by ho šlo naladit na Euro 4 ale výkon by šel drasticky dolu. Jezdim na plyn a na dynamiku si nemůžu stěžovat a Lacík na tom bude určitě ještě líp.

greggie
16. února • 10:46

skor ako novy model mi to pride ako facelift lanosa, trochu zmeneny predna a zadna cast, na boku par prelisov a v interieri sa tiez najde viac podobnosti

Ing. Luděk Štípal
17. února • 12:54

Dobrý den,

Nejste tak daleko od pravdy - Daewoo Lacetti je vytvořen ve studiu Italdesign Giorgetta Giugiara právě jako nástupce vozu Daewoo Lanos (viz. rozhovor s ním - www.daewoo-ostrava.cz/lacetti.asp). Podobnost je pouze vnější, celkově jde o úplně jiný, moderní vůz... Podvozek je z nové Nubiry, myslím, že tvarově si nezadá s novým Golfem (který je - přiznejme si - celkem nevýrazný a nudný, žádný velký vývoj oproti předchozí generaci) ani Astrou, se kterou sdíli koncernovou příslušnost. Dílenské zpracování je příkladné, karoserie kompletně pozinkovaná, rozvor v této třídě téměř největší a podvozek byl navržen stejným týmem, který je "zodpovědný" za vývoj a naladění nové Vectry. Pokud chcete ušetřit 200 000,- za novou Astru ve slušné výbavě, přijďte si k nám pro Lacetti a my Vám zdarma vyměníme znak Daewoo za blesk v kroužku :)

Ing. Luděk Štípal, AUTOCENTRUM HULVÁKY - Marketingové oddělení

Dušan
14. února • 0:09

To auto vypadá dobře. Hodnocení vzhledu je sice velice subjektivní, ale to auto vypadá opravdu skvěle . Chtěl bych jenom zmínit, že se mi nelíbí poslední trend natáhnutí auta do výšky. Dělají to všechny automobilky, ale opravdu nevím proč? Vždyť přece nepotřebujeme mít nad hlavou půl metru volného místa(to přeháním), nehledě na to že těžiště je výš, auto se víc naklání, je citlivější na boční vítr.... Naštěstí u tohoto auta to sladili velice dobře, snad jenom ta příď. Ne že by se mi nelíbíla, ty úzké světlomety se mi líbí, ale mohli být výraznější, něco ala alfa nebo punto druhé generace před faceliftem. Pak by to nemělo chybu.

 

Pepa
17. února • 8:21

No jo ale my kteri mame pres metr devadesat, zase uvitame, kdyz nemlatime hlavou do stropu

Auticko vypada dobre, za ty prachy s tou vybavou. Jestli to bude mit solidni zpracovani, muze se jit takova Fabia picnout

Marek
13. února • 15:20

Mne sa dizajn paci, aj vonkajsi a aj vnutri vyzera velmi slusne. Ale suhlasim s Leonardom, ze ten predok sa moc nepodaril, ten chrom a celkovo ten tvar... nic moc. Proste zo zadu, z boku a z vnutra velmi dobre, z predu nic moc.

A co sa tyka ceny a konkurencie, podla mna je to konkurencia napr. Seatu Leon, aj ked ma mensi kufor. A este aspon jeden poriadny motor by to chcelo, ked uz su tie sportove ambicie Myslim, ze bude celkom predajne, aj ked nejaky superhit to nebude, leda, ze by dovozca tomu pomohol nejakymi akcnymi ponukami.

Mal som kedysi Nexiu a bol to naozaj nepodarok... ale toto je uz, dufam,  niekde inde.

Jaroslav
13. února • 15:37

Nemyslím si, že by s tímto modelem mělo Daewoo nějaké sportovní ambice. Nabízí zkrátka auto s dobro výbavou, cenou a motory od 70 - 90 kw pro běžné spotřebitele. Cílová skupina spotřebitelů, kteří chtějí auto s větším než průměrným výkonem je příliš malá. Tady je jasná orientace na průměrného zákazníka. U Golfa si asi taky moc lidí nebude kupovat zrovna 2.0 FSI Turbo, ale většina prodejů bude kolem benzínové 1.6 75kw a 1.9 TDI .

NovoCZ
13. února • 12:18

Koukám tak na ty jeho vyboulené lakované nárazníky bez ochraných lišt a přestavuju si je po roce provozu pro Praze. jakpak tam asi bude vypadat každá drobná stopa po droboučkém tůknutí do nebo od jiného auta? Tohle je auto, které je levné a bude stát především na sídlištích ...

Pavlos
13. února • 13:29

V tom případě doporučuji VELOREX .
Ten pane neublíží, ten leští !!!

Leonardo Cupranek
13. února • 10:19

Docela hezke. Hlavne zezadu - i kdyz to vypada jeko neco mezi AudiA3 a Hyundai Coupe.

Ale zepredu je to obluda, ktera vypada jako historicka prababicka Daewoo Nexia.

To, ze motory maj jen Euro3 mi primo nevadi, ale konkurence ma E4 a to proste o necem svedci.

Taky mi 90kW u topmodelu prijde na "sportovne" ladene auto docela malo, naopak 70kW v zakladu je dobre.

Novej GolvV je sice osklivej, ale rekl bych, ze technicka uroven a kvalita bude nekde jinde - podvozkem pocinaje a motorama konce. A ten Golf v zakladu stoji jen lehce nad 400kKc - a bude mit lepsi vybavu.

Takze pokud to Daewoo bude za (nejlepe pod) 300kKc, bude dobre prodejne. Pokud bude za 350, neproda se ani kus. Ale hlavne by meli udelat neco s tim nemodernim a osklivym cumakem z Nexie!

Nejsem proti korejskym autum zaujatej, naopak jim fandim a s potesenim sleduji, jak se kvalitou priblizuji zavedenym evropskym znackam a pritom stale drzi nizkou cenu. Jo, kdyz holt evropskej delnik chce 4000euro za mesic a to 14x do roka, zdravotnictvi a skolstvi zdarma, sest nedel dovolene, sestihodinovou pracovni dobu, atd... a kdyz navic odbory brani vetsi automatizaci vyroby.... tak pak proste zjisti, ze o tu praci prijde, protoze pilny korejec to auto udela za pulku.

Jaroslav
13. února • 15:46

Ceny jsou v článku řečeny, asi sis to pořádně nepřečetl . Zatímco Lacetti se 70 kw stojí v základu 339.000,- , tak ten tvůj Golf se 55kw stojí v základu o 100 tis. více ! Tak pak mi řekni, jestli to není konkurenceschopné ! Možná bude Lacetti méně kvalitní, ale jinak je podstatně levnější a výkonější ! Základní verze Golfu, která se výkonově blíží k Lacettimu, je 1.4 FSI se 66 kw a ta stojí 469.600,- takže o celkem 130.000,- Kč dražší !!! Ale o tom to samozřejmě je. Kdo bezpodmínečně bazíruje na německém vozu, tak ať se pěkně prohne v peněžence !

Leonardo Cupranek
13. února • 16:04

No, ja na nemeckem voze zcela jiste nebaziruju - jeste nikdy jsem ho nemel. Zcela jiste pri koupi vozu zkoumam, co za sve penize dostanu. A za image jsem ochoten platit jen zcela v okrajovych pripadech.

Takze dejme tomu, ze tu mame rozdil 130 tisic mezi srovnatelnymi verzemi. Ale ted je otazka, kolik z tech 130kKc je za "nemecky image" a kolk je za lepsi jizdni vlastnosti, kvalitnejsi motor, lepsi podvozek a sirsi vybavu. Daewoo ma mene airbagu, tusim, ze Golf ma klimu uz v zakladu, atd...  Takze treba kdybychom to zkoumali detailne a ocenili i takove veci, ktere primo nelze posoudit podle ceniku doplnkove vybavy (kvalita zpracovani, jizdni vlastnosti, prostor pro cestujici, tad..), treba bychom dosli k tomu, ze realny cenovy rozdil je 30000. A za 30000 uz se rozhodne vyplati zvolit 1.6 FSI - uz kvuli spotrebe. Takze "nemecke image" pak je vlastne jen jako takovy bonus zdarma )

Cena Golfu mi prijde docela prijemne nizka. Ne ze bych do nej sel - az zacnou delat nejakej, ktere by se mi motorove libil (2.0 FSI Turbo, nebo 2.0 16v TDI 136kW), stejne bude stat milion. Spis to ale vypada nadejne v tom smyslu, ze az bude novej Seat Leon, bude muset bejt logicky cenove o neco pod Golfem, nebo za stejnou cenu nabidnout lepsi vybavu a vykonnejsi motor (tak jako to bylo v porovnani Golf4 vs Leon, nebo Toledo vs Bora, nebo Alhambra vs Sharan). Znamena to, ze se mohu dockat Leona, kterej bude blize nove AudiA3, nez Golfu5 a za rozumny peniz opet nabidne spickovy motor, ctyrkolku, ESP a sestikvalt. A proti takove volbe proste Deawoo nema co postavit.

 

deerhunter
13. února • 17:21

no zrova koukam do ceniku Golfu V a zadna z verzi ( Trendline, Comfortline ani Sportline) nema klimatizaci v zakladu ! ( ani ESP-to je spolu s EBV+EDS za 22 100kc).

cituji : klimatizace Climatic - 41 600kc, klimatizace Climatronic - 47 200kc.

 

Petr Broža
13. února • 17:43

Golf má klimatizaci u všech modelů - je to dočasná akce, tuším do konce června.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
deerhunter
13. února • 23:10

no prave, jen do konce cervna...

Leonardo Cupranek
14. února • 0:10

...a pak toho golfa zdrazej, uberou vybavu, zhorsej kvalitu, zkratej podvozek, atd... aby to nahodou nekdo nekoupil - aby jim taky neco zbylo.

Ani VW nemuze byt s cenou uplne mimo. Vzdyt zezdola na Golf tlacej i koncernovi sourozenci (kdo by si koupil Golf 1.4, kdyby byl o o 100000 drazsi a hur vybaveny, nez Altea 1.6?). A zezhora na nej tlaci vlastni A3, ale treba i budouci BMW1. Pokud treba bude BMW1 s 1.6 16v za 550000, bude muset golf byt o dost levnejsi. A to nemluvim o "neznackove" konkurenci v podobe astry, 307, stila ci focusu. Ani tem se golf cenove nemuze moc vzdalovat.

Daewoo je slusne auto pro lidi, kteri pocitaji kazdou kacku (kterych je v CR vetsina). Takze problem bude mit spis Skoda ci Fiat, nez samotne VW. Smerovani do nizsiho segmentu dokazuje Daewoo i tim, ze "TOP MODEL" ma pouze motor 1.8 90kW, coz je slabsi i nez naftova fabia (rs). Kdyz si vezmete, ze VW do (dnes jiz minuleho) golfu4 daval takove motory jako 2.3V5, 1.8T, 2.8V6, 3.2V6 a dieselove 1.9 TDI 110kW.... navic vychytavky typu 4motion, DSG, ESP, atd... je jasne videt, ze proste Golf a Lacetti je proste jiny trzni segment, ktery si vlastne ani moc nekonkuruje.

Jaroslav
14. února • 20:16

... je jasne videt, ze proste Golf a Lacetti je proste jiny trzni segment, ktery si vlastne ani moc nekonkuruje.

Člověče, to co jsi řekl je naprostá pravda, až se divím ...! Tvé předchozí příspěvky tomu moc nenapovídaly, ale nakonec jsi mě přesvědčil, že uvažuješ zcela logicky a rozumě.  Kéž by tady bylo takových lidí více....

měj se.

Leonardo Cupranek
15. února • 15:50

Tak dnes jsem si GolfV okoukal a osahal vlastnorucne/vlastnoocne 

Musim rict, ze vypada daleko lip ve skutecnosti, nez na obrazcich. Mista je tam hodne, jak na zadnich sedackach, tak hlavne v kufru. Jen ten interier vcetne pristrojovky je opravdu az priliz strohy a levne pusobici. Zejmena v zakladni vybave je vsude misto cudliku jen slepej plast.

S tou vybavou (vcetne klimy) je to za tu cenu uplne bomba, fakt mi to neprijde nijak predrazene - je to vlastne levnejsi, nez soucasna (stara) oktavia (kdyz zohlednim pocet airbagu, klimu, atd..). Pokud ale samozrejme Lacetti bude o 100kKc levnejsi (pri vykonnejsim, ale "zastaralejsim" motoru), urcite si plno lidi koupi radeji Lacetti. Nicmene asi se vsichni shodneme v tom, ze na vyspelych trzich se bude daleko vice prodavat ten Golf, nez to Daewoo. On se ten cenovy rozdil castecne smaze i napriklad tim, ze po trech letech se ten golf bude daleko lepe prodavat.

Jaroslav
16. února • 15:07

cenovy rozdil castecne smaze i napriklad tim, ze po trech letech se ten golf bude daleko lepe prodavat.

Nevím jak jsi to myslel...., ale po třech letech se bude Golf prodávat o nějakých cca 100.000,- dráže, takže se ten rozdíl nijak nesmaže. Čistě jednoduše: o 100 tis. dráže Golfa koupíš a také ho o stejnou částku zase prodáš. Je to jakási nadhodnota německého auta. Nic nevyděláš, spíše proděláš tím, že tuto částku na 3 roky umoříš u prodejce...

vita
16. února • 21:23

Korejec se bude po 3 letech prodávat za 40%ceny ,Golf tak 60% . A ty 3 roky budeš jezdit korejcem.

Leonardo Cupranek
16. února • 22:04

No presne tak, takze to vlastne vyjde nastejno, akorat je rozdil, v cem ty tri roky budu vozit vlastni zadek.

Takze ten korejec ma smysl fakt jen pro lidi, kteri maj tak hluboko do kapsy, ze nemohou uvazovat v tom triletem horizontu. Jedine, co je zajima, je dnesni rozdil porizovacich cen.

Taky je pravda, ze plno lidi si auto nekupuje na 3 roky. Dokonce je i dost lidi, kteri si auto kupuji "na zbytek zivota" - v mem okoli bylo dost lidi, kteri si kupovali nove auto v momentu odchodu do duchodu ("dokud na to maji") a tito lide proste nepocitaji s tim, jaka bude prodejni hodnota po trech letech. Taky je treba nezajima vybava a jizdni vlastnosti, protoze najedou 5000km/rok. V tomhle pripade rozhodne muze mit smysl tech 100000 na porizovaci cene usetrit.  Naopak lidi, kteri rocne najedou 30000 a auto po trech letech meni (daj ho na protiucet, jako akontaci na leasing noveho), asi klidne sahnou po drazsim golfu.

Jaroslav
17. února • 8:41

Suhlasím se vším.

Leonardo Cupranek
16. února • 15:20

Chtel jsem tim rict to, ze golf mene klesne v cene. Kdybych si za stejne penize koupil golf (v zakladu) a Daewoo v lepsi vybave, neni pravda, ze bych je po trech letech opt prodal za stejnou cenu, Daewoo proste klesne vic. Takze nelze jen porovnavat porizovaci cenu oproti vybave a kvalite, ale take spotrebu, naklady na servis a pojisteni a zustatkovou hodnotu.

deerhunter
14. února • 11:03

souhlas

no uvidime jak, se Lacetti bude darit, myslim, ze je na prvni pohled hodne povedene auto a za vic nez rozumnou cenu. Akorat lidi porad maji predsudky ke korejcum, mozna ani ne uz tak k Hyundai, jako prave k Daewoo....ale vsechna Daewoo se maji co nevidet prejmenovat na Chevrolety, tak uvidime co to udela...

Pavlos
13. února • 11:51

ad poslední odstavec :

Je to přesně tak. Nebude to dlouho trvat a v Asii Začnou vyrábět všichni výrobci. Automobilky se stěhují na východ. A až bude i ČR a SR, Maďarsko a další státy býv. RVHP na úrovni cen EU, tak to u nás Zavřou a půjdou díl na východ .

Dusan
14. února • 12:57

Omyl, automobilky se stehuji do Evropy, protoze pokud nebudes vyrabet tady, tak ti EU napali takova cla ze se ti protoci panenky.

Pavlos
16. února • 14:21

Omyl. Hlavní výroba se přesune na východ a v EU se bude montovat Z hlavních dílů ( přesně tak, jak to bude určovat celní Zákon ) , aby byl výrobek "Made in EU" a nepodléhal celnímu Zatížení. A jednotlivé komponenty se budou vyrábět v Asii.

Leonardo Cupranek
14. února • 18:58

Nicmene toto nema z ekonomickeho hlediska dlouhodobou perspektivu.

Je pravda, ze momentalne korejske automobily jsou levnejsi a to pres nestydata cla a velke dopravni naklady.

Cla a jine regulace mohou na nejaky cas donutit tyto vyrobce vyrabet v EU a tato opatreni mohou i po nejaky cas ochranit neefektivni evropske automobilky. Jenze to pouze prohloubi zaostavani Evropy za vyspelym svetem a evropske podniky budou schopne prezivat pouze za cenu neustale rostouci byrokraticke ochrany a statnich subvenci. Az do te doby, nez cela EU zkrachuje...

mrazik
13. února • 10:02

Trhakem se to muze stat, ale pokud lide prestabou neduverovat temto znackam. Take jsem mel averzi vuci japonskym autum, ale momentalne maji navrch a maji muj respekt. Ke korejskym autum stale averzi mam, ale jako druhe auto, bych nevahal koupit. Verim, ze kvalita bude na vysoke urovni a motory jsou slusne. Cena vyborna a u hodne lidi bude rozhodujici kriterium.
Vsichni, kteri tvrdi, aniz by se v nem svezli a videli na vlastni oci, a zatracuji jej, kupte si svuj vysneny a predrazeny VW a dejte pokoj.

Leonardo Cupranek
13. února • 10:09

Me se libi. Chtelo by to ale nepsi motory (2.0 FSI Turbo asi nehrozi, alespon neco srovnatelneho s 1.8T by ale bodlo).

O nizsi urovni motoru svedci i pouze Euro3 - nove motory od konkurence uz maj 4. Me to primo nevadi, ale o necem to proste svedci.

Takze rozhodne cena. Pokud novy Golf5 stoji lehce nad 400kKc (a prestoze je osklivej, je urcite kvalitni - od podvozku po motory), tohle Daewoo se bude dobre prodavat, kdyz moc nepreleze 300000. Pak by to byla skvela koupe, ktera by konkurovala i Fabii. Ja proti korejcum rozhodne zaujatej nejsem - chybelo jen vemi malo a mel jsem ted Sonatu 2.7 V6.

spasitel
13. února • 9:31

tak tak..

Jaroslav
13. února • 8:59

Páni, auto s rozměry Golfa (i rozvor ještě větší!), perfektní design od italů, výkonné motory, s kvalitou taky na tom nebudou špatně, a ta super cena ? To bude opravdu velká konkurence pro Škodovku, a ostatní....!

Pavlos
13. února • 12:03

... nebude .

Zase se objeví 2 - 3 "odborné" srovnávací testy a Daewoo to tam projede na celý čáře. I kdyby bylo sebelepší, tak půjde automaticky do horší půlky peletonu. A například v reichu si většina lidí kupuje auto ne podle vlastních Zkušeností, ale podle testů a doporučení "odborných" časopisů ( informace Z Motorvision na DSF ).

A to je i moje teorie spiknutí . Například Daewoo Nubira II testovali v AutoTipu a i když to bylo podle celkového hodnocení dobré auto, bylo v článku vypíchnuto pár drobností, že ve finále celý test vyZněl ve stylu: kvalita a jíZdní vlastnosti jsou na jiné kvalitativní úrovni, ale stávkovala klimatiZace (pouštěla místo teplého studený vZduch), kliky u dveří se Zadrhávají, ....

R.P.
13. února • 10:36

Daewoo sází dost na nízkou cenu, ale kvalita zatím pokulhává i ve srovnání s nejbližší konkurencí. Mám tím na mysli o něco (i když ne o moc) lepší Hyundai Accent a sesterský Kia Rio (společné motory, podvozky, díly interieru atd.). Accent je po faceliftu, má větší kufr 321 l, 5 dveří a pružný motor 1,35 l 60 kW (nižší povinné ručení). Cítím, že tak za rok přijde jeho modernější nástupce, ale i současná verze může Lacettimu konkurovat (nikoliv designem) a to především cenou - za srovnatelnou výbavu je 299.900,-.

vasek
5. října • 20:05

s kii se to vubec neda porovnavat,protoze kia je proti tomu srot a hyunday je o tridu niz tak o cem vubec tocis ty indiane?

Jaroslav
13. února • 11:40

To je omyl! Accent je o třídu níže, takže s Laccetim nejde porovnávat cena. K Lacetimu patří ve své třídě od Hyundae model Elantra.

ladin
13. února • 7:45




Délka/šířka/výška (mm)
1 925 / 1 452 / 1 180

Nacpat tohle všechno do necelých dvou metrů délky ale nikdo jiný nedokáže

Libor Zezulka
13. února • 10:32

Důvěřuj, ale prověřuj. Příště se toho budu držet.

Robert
13. února • 8:38

No jo, v delce je chyba, to by bylo hodne mini :)

Petr Broža
13. února • 9:05

Všechny rozměry byly špatně; přebírali jsme je z webu jednoho prodejce a bohužel jsme sio toho nevšimli.

back
13. února • 6:53

a to mně stačí k tomu, abych si udělal obrázek o tomto autu. Myslím si, že novinky od Hyundaye, Kie jsou na vyšší úrovni. Ale zase někoho může zlákat, že se Daewwoo  prodává vedle Oplu.

boris.pe
8. prosince • 7:41

pozrite si motory RENAULT Megane - teraz v ponuke - 1.4 - ten silnejší je presne na chlp rovnaký ako má lacetti. a tiež EURO3! - viete vôbec čo to je EURO3? Emisná norma!!! t.j. 3x lambda a riadený kat prípadne 2 kat - to je euro4, 1x lambda alebo 2x lambda a 1x kat je euro3 !!! a význam - iba v nemecku - majú menšiu daň .

Pet Svítek
1. listopadu • 11:35

Ceny jsou taky dobrý www.chevroletgm.com - co na to říkáte?

Doporučujeme

Články odjinud