Daewoo Lacetti: evropský trhák? (představení)

Bez velkých emocí uvedlo Daewoo ve Frankfurtu nový model Lacetti. Sportovní hatchback vyniká poutavým designem, nadprůměrným vnitřním prostorem, živými motory a příznivou cenou. Automobilka má jasno: Lacetti bude trhák. Bude tomu tak?
Daewoo Lacetti: evropský trhák? (představení)
Seznam kapitol
  1. Nové Daewoo, italský design, nadprůměrný vnitřní prostor
  2. Výbava a ceny, bezpečnost, motory (výkon, spotřeba), rozměry

Ještě nedávno bojovalo Daewoo o život. Výrobce ztrácel půdu pod nohama, dluhy rostly. V rozhodující chvíli vystoupil z pozadí důležitý hráč - koncern General Motors. Sňatek s korejskou snoubenkou stál 400 milionů dolarů (odehrál se  v roce 2002)…Americký kapitál pomohl hlavně po svatbě. Daewoo nabralo dech, začalo tvrdě pracovat, přemýšlet a navrhovat. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Daewoo Lacetti dostalo atraktivní kabát - postaral se o něj Giugiaro

Započaté projekty byly dotaženy do konce, na dalších se začalo pracovat. Již pod americkou taktovkou byl dokončen model Lacetti. Sportovně laděný hatchback se představil na frankfurtském autosalonu – v září minulého roku, netajil se vysokými ambicemi. Sebevědomí představitelé automobilky připomínali jeho kvality, řeč o konkurentech obsahovala jména jako Golf či Astra. Smělé plány.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Lacetti není první model, který oblékla italská designérská škola. Lacetti předcházel
Matiz, Kalos či Evanda

Zatím zůstalo pouze u slov. Nová generace Volkswagenu Golf již brázdí silnice, Astru třetí generace netrpělivě očekáváme, ambiciózní Lacetti přijede na český trh začátkem léta (jinde v Evropě se rozběhne prodej začátkem jara). Nekompromisní srovnání vnitřního prostoru, interiéru, jízdních vlastností, motorů atd. přijde co nevidět. Novou Astru a Golf jsme představili nedávno (nyní nás čekají první jízdní dojmy), Lacetti přišlo na řadu právě dnes.

Ve jménu italského designu

Na rýsovací prkno se projekt Lacetti dostal v roce 1998. Práce na designu byly svěřeny studiu ItalDesign, jež založil slavný Giorgetto Giugiaro. Pro Daewoo to znamenalo pouze další pokračování spolupráce, na jejímž konci stály modely Matiz, Kalos či Evanda. Koncem května 1999 byly stanoveny všechny základní linie. První oficiální snímky jsme si prohlédli v srpnu 2003.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Sám Giorgetto Giugiaro považuje za nejpovedenější záď automobilu. Tady má dle
jeho slov Lacetti výrazný náskok před konkurencí. Co myslíte vy?

Giugiaro vyjádřil spokojenost. Lacetti se povedlo, některými detaily přebije konkurenci. Pozornost přitahují zejména zadní partie vozu v čele s výraznými světlomety. Neméně výrazné jsou světlomety přední, pozornost upoutají vytažené lemy blatníků, protáhlá přední kapota. Tolik slova designéra. Nakolik se designérova slova shodují s realitou, nakolik se bude automobil líbit zákazníkům, ukáže až čas.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zadní světlomety vypadají zajímavě. Připomínají dynamický charakter
celého vozu

Faktem zůstává, že na evropský trh přijel automobil s délkou 4295 mm, šířkou 1725 mm,  výškou 1445 mm a rozvorem 2600 mm. Stavělo se na podvozkové platformě J-200, kterou navrhovali a testovali odborníci GM . Design, ostatně celá charakteristika vozu odpovídá cílové skupině -  mladí lidé kolem 30 let. Na rozdíl od Nubiry chápané jako praktický automobil má Lacetti chytnout za srdce. Uvidíme.

V klubu nejlepších

K zaujetí zákazníků nepostačí dynamický design. Zde nastupují argumenty o vnitřním prostoru. Lacetti má být prostorné, podle výrobce jeden z nejprostornějších automobilů ve své třídě. Cestující na zadních sedadlech si vychutnají 932 mm prostoru pro nohy, což je výborná hodnota. Zavazadlový prostor nabídne v základu 275 l , sklopením sedadel lze objem zvětšit na 1045 l. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 3:2.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Detail: přední světlomety ve tvaru mandle. --- Směřujeme do interiéru. Ten si
nezadá s exteriérem

Odkládací plochy zahrnují přihrádku na straně spolujezdce, držáky nápojů ve středové konzole, přihrádka ve středovém tunelu, odkládací kapsy na dveřích atd. Agresivní cenová politika automobilky naordinovala vozu bohatou výbavu za příjemnou cenu. Standardní výbava SE obsahuje centrální zamykání, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a volant, elektrické ovládání vnějších zpětných zrcátek, tónovaná skla a další.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Základní požadavek byl jasný: kvalita, dynamika a hlavě prostor. Ten patří údajně
mezi nejlepší v třídě

Vyšší verze výbavy SX obsahuje navíc klimatizaci, dálkové ovládání centrální zamykání, podélně stavitelný volant a elektrické ovládání předních oken. Volant a hlavice řadící páky jsou potaženy kůží, sedadlo řidiče disponuje nastavitelnou bederní opěrkou. Audio systém oblažuje posádku muzikou skrze šest reproduktorů. Nejvyšší verze CDX bude nabízena s motorem 1,8 l, na přání s motorem 1,6 l.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nové Daewoo, italský design, nadprůměrný vnitřní prostor
  2. Výbava a ceny, bezpečnost, motory (výkon, spotřeba), rozměry
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků