Daewoo L4X: luxusní budoucnost

Korejská automobilka GM Daewoo představila na domácím autosalonu v Soulu budoucího konkurenta pro luxusní limuzíny.

Daewoo se na domácí půdě podle očekávání předvedlo v tom nejlepším světle. Na autosalonu v Soulu představilo opravdu velkou a opravdu luxusní limuzínu, která se s mírnými změnami zcela jistě objeví na trhu. Dle dostupných informací to ovšem nebude v Evropě (ostatně, zde by se musela prodávat jako Chevrolet).

Daewoo L4X se v segmentu luxusních limuzín svými rozměry určitě neztratí. Spíše naopak, mnohé porazí. Rozvor 3 009 mm bude určitě patřit k tomu nejlepšímu a v evropském porovnání se postaví mezi Audi A8 a Audi A8 Long. Délka téměř 5 100 mm pak opět postaví tento vůz velmi vysoko.

Trochu horší je to s motory. I když se jedná o studii, šestiválec o objemu 3,6 l s výkonem 190 kW (258 k) zrovna nepřesvědčí. Obzvláště, když konkurence v této třídě nabíde válců až dvojnásob a osm válců je jakýsi standard. Také výkon nijak neoslní a pětistupňový automat to nedožene. Co ovšem u Daewoo překvapilo nejvíce je zvolený typ náhonu. U modelu L4X jde totiž výkon na zadní nápravu, což k danému segmentu bezpochyby patří.

Interiér je pak směsicí mírně klasických tvarů této automobilky s konzervativní klasikou segmentu. Nic okázalého, ale elegantní, přehledné a funkční. Ve výbavě je pak téměř vše, co nabízí konkurence, tedy mimo opravdu hi-end technologie. Tento fakt ovšem vyváží cena, která by se měla být proti konkurentům zhruba poloviční.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Daewoo L4X
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků