Daewoo L4X: luxusní budoucnost

Korejská automobilka GM Daewoo představila na domácím autosalonu v Soulu budoucího konkurenta pro luxusní limuzíny.

Daewoo se na domácí půdě podle očekávání předvedlo v tom nejlepším světle. Na autosalonu v Soulu představilo opravdu velkou a opravdu luxusní limuzínu, která se s mírnými změnami zcela jistě objeví na trhu. Dle dostupných informací to ovšem nebude v Evropě (ostatně, zde by se musela prodávat jako Chevrolet).

Daewoo L4X se v segmentu luxusních limuzín svými rozměry určitě neztratí. Spíše naopak, mnohé porazí. Rozvor 3 009 mm bude určitě patřit k tomu nejlepšímu a v evropském porovnání se postaví mezi Audi A8 a Audi A8 Long. Délka téměř 5 100 mm pak opět postaví tento vůz velmi vysoko.

Trochu horší je to s motory. I když se jedná o studii, šestiválec o objemu 3,6 l s výkonem 190 kW (258 k) zrovna nepřesvědčí. Obzvláště, když konkurence v této třídě nabíde válců až dvojnásob a osm válců je jakýsi standard. Také výkon nijak neoslní a pětistupňový automat to nedožene. Co ovšem u Daewoo překvapilo nejvíce je zvolený typ náhonu. U modelu L4X jde totiž výkon na zadní nápravu, což k danému segmentu bezpochyby patří.

Interiér je pak směsicí mírně klasických tvarů této automobilky s konzervativní klasikou segmentu. Nic okázalého, ale elegantní, přehledné a funkční. Ve výbavě je pak téměř vše, co nabízí konkurence, tedy mimo opravdu hi-end technologie. Tento fakt ovšem vyváží cena, která by se měla být proti konkurentům zhruba poloviční.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Daewoo L4X
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků