Daewoo L4X: luxusní budoucnost

Korejská automobilka GM Daewoo představila na domácím autosalonu v Soulu budoucího konkurenta pro luxusní limuzíny.

Daewoo se na domácí půdě podle očekávání předvedlo v tom nejlepším světle. Na autosalonu v Soulu představilo opravdu velkou a opravdu luxusní limuzínu, která se s mírnými změnami zcela jistě objeví na trhu. Dle dostupných informací to ovšem nebude v Evropě (ostatně, zde by se musela prodávat jako Chevrolet).

Daewoo L4X se v segmentu luxusních limuzín svými rozměry určitě neztratí. Spíše naopak, mnohé porazí. Rozvor 3 009 mm bude určitě patřit k tomu nejlepšímu a v evropském porovnání se postaví mezi Audi A8 a Audi A8 Long. Délka téměř 5 100 mm pak opět postaví tento vůz velmi vysoko.

Trochu horší je to s motory. I když se jedná o studii, šestiválec o objemu 3,6 l s výkonem 190 kW (258 k) zrovna nepřesvědčí. Obzvláště, když konkurence v této třídě nabíde válců až dvojnásob a osm válců je jakýsi standard. Také výkon nijak neoslní a pětistupňový automat to nedožene. Co ovšem u Daewoo překvapilo nejvíce je zvolený typ náhonu. U modelu L4X jde totiž výkon na zadní nápravu, což k danému segmentu bezpochyby patří.

Interiér je pak směsicí mírně klasických tvarů této automobilky s konzervativní klasikou segmentu. Nic okázalého, ale elegantní, přehledné a funkční. Ve výbavě je pak téměř vše, co nabízí konkurence, tedy mimo opravdu hi-end technologie. Tento fakt ovšem vyváží cena, která by se měla být proti konkurentům zhruba poloviční.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Daewoo L4X
Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Pokud chcete vědět, proč není dobrý nápad kombinovat na autě špičkové pneumatiky s těmi nejlevnějším a kvalitativně podprůměrnými, následující test by vám mohl otevřít oči.

včera | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků