Daewoo a Hyundai v Brně: Korea útočí

Korejské automobilky se v Brně prezentovaly různě. Daewoo se silným partnerem za zády uspořádalo tiskovou konferenci, na níž představilo novou Nubiru. Hyundai se spokojil se stánkem, jemuž dominovala nová Elantra.
Daewoo a Hyundai v Brně: Korea útočí
Seznam kapitol
  1. Daewoo útočí s novou Nubirou, a sympatickým Kalosem
  2. Hyundai ukázal inovovanou Elantru, malý Getz a luxusní XG

Pomyslný souboj korejských výrobců vyzněl v Brně lépe pro Daewoo. Ochranná ruka GM dodala Daewoo chybějící sebevědomí, což se projevilo na posledních modelech i na způsobu prezentace. O nablýskaná auta, která tvořila páteř celého programu, nebyla na stánku Daewoo nouze. Nejvíce očí bylo upřeno na nové Daewoo Nubira. Tomuto modelu byla věnována v podstatě celá tisková konference.

Nová Nubira 

Daewoo Nubira je po Kalosu a Matizu dalším vozem, jehož design byl vypracován špičkami oboru. Zatímco Matizu a Kalosu vtiskl tvář slavný Giorgietto Guigiaro, práce na vzhledu nové Nubiry svedla dohromady designéry z GM Daewoo a odborníky z italské Pinifariny. Výsledek vzájemné spolupráce je dle prvních kontaktů s novou Nubirou veskrze pozitivní. Automobilu dominují ostřejší tvary, v určitých aspektech podobné těm, které nalezneme u japonské konkurence.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nubiře byla věnována největší pozornost. Přítomné hostesky na požádání u Nubiry rády
zapózovaly

 
Nová Nubira měří 4500 mm na délku, 1725 mm na šířku a 1445 mm na výšku. Interiér je prostorný, na zadních sedadlech je citelná snaha o zvětšování prostoru v oblasti kolen (jako je tomu i u konkurence). S cestovním komfortem, co se týče sezení na zadních sedadlech, nebude zřejmě problém. Interiér vozu působí (takový byl i záměr) sportovním dojmem díky středové konzole s kovovým stříbrným povrchem. Pás z imitace ořechového dřeva rozděluje vrchní tmavě šedou a spodní světle šedou část palubní desky.

Bezpečnost posádky budou v nové Nubiře zajišťovat dva přední a za příplatek také dva boční airbagy společně s ABS. Na tiskové konferenci nám bylo také několikrát zdůrazněno, že nová Nubira prošla sérií testů na anglických vozovkách, na jejichž základě bylo upraveno pérování vozu. To je nyní tvrdší, než je tomu u verze dodávané pro korejský trh. Nakolik byla tato úprava úspěšná a jak se projeví na českých vozovkách, ukáže až podrobnější test.

Motorová paleta nachystaná pro novou Nubiru zahrnuje dva benzínové agregáty: 1.6 l s výkonem 80 kW/109 k, s nímž Nubira dosáhne maximální rychlosti 187 km/h a 1.8 l s výkonem 90 kW/122 k, u níž činí maximální rychlost 194 km/h. Kombinovaná spotřeba udávaná automobilkou má pro první agregát dosáhnout 7,1 pro druhý 7,5 l. Kromě standardní pětistupňové manuální převodovky se v nabídce objeví také čtyřstupňová převodovka manuální.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
-- Daewoo Evanda plní funkci nejluxusnějšího zástupce značky --

Ceny nové Nubiry začnou na 379 900 Kč (ABS, stavitelný volant, posilovač řízení, stavitelné sedadlo řidiče, dva přední airbagy, tříbodové bezpečnostní pásy, imobilizér, ukotvení dětské sedačky ISOFIX, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, elektricky ovládaná přední okna a centrální zamykání s dálkovým ovládáním), pokračují verzí SX za 404 900 (ta obsahuje navíc elektrické ovládání zadních oken, držák na sluneční brýle, rádio s RDS a 6 reproduktorů a přední mlhovky) a končí nejvyšší verzí CDX za 474 900 (posilovač řízení s proměnným účinkem, boční airbagy, dešťový senzor, elektrické otevírání víka zavazadlového prostoru, rádio dálkovým ovládáním).

Daewoo Kalos

Když jsem v Brně obcházel s fotoaparátem malé Daewoo Kalos, vybavila se mi v hlavě jedna pasáž tiskové konference Škody Auto, která rozebírala současnou pozici Fabie, potažmo celé Škodovky na českém trhu. Konstatovala, že konkurence je silná a bude silnější. Škodovka však o svou dominantní pozici přijít nehodlá. Závěrečná věta - jsme připraveni – zněla tak odhodlaně, že jen zarytý skeptik by v tu chvíli dokázal odporovat. Pozdější setkání s Kalosem však nutí brát odhodlání Škodovky, alespoň ve vztahu s nejprodávanější Fábií, s určitou rezervou.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér Getzu příjemně překvapí zpracováním. -- Začne Daewoo Kalos šlapat na paty Fabii? 

Po Hyudai Getz je totiž Daewoo Kalos další přímou konkurencí Fábie, která doposud suverénně kráčí českým trhem. Ona suverénnost však má své trhliny. Stále častěji zaznívají z úst zákazníků stížnosti na vysokou pořizovací cenu (Fabie si u některých vypěstovala pověst předraženého vozu). Daewoo Kalos chce být naopak vším, jen ne drahým, nedostupným automobilem. I při nízké ceně, však nehodlá Daewoo nabízet zákazníkům méněcenné vozy. U Kalosu tomu má být spíše naopak.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Interiér Kalosu je strohý. Zavazadlový prostor nepřekvapí

Daewoo Kalos nabídne díky vyšší karoserii dostatečný vnitřní prostor, což ocení především osoby většího vzrůstu. Palubní deska je strohá, ale dobře zpracovaná a přehledná. Vše je vedeno v duchu jednoduchosti a dobré dosažitelnosti. Poněkud nepříjemným překvapením byla až příliš měkká sedadla se špatným bočním vedením. Chlubit se také Kalos určitě nebude zavazadlovým prostorem (220 l - hatchback  375 l -  sedan).

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Daewoo útočí s novou Nubirou, a sympatickým Kalosem
  2. Hyundai ukázal inovovanou Elantru, malý Getz a luxusní XG
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků