Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault, oznámil, že modely Dacia, které se na některých trzích prodávají pod značkou Renault, budou „osvobozeny“.

U nás se s tím nesetkáte, ale například Jižní Afrika, Mexiko, Rusko nebo Indie nabízejí modely Duster, Logan, Sandero Stepway a Dokker pod značkou Renault. A právě to chce šéfdesignér Laurens van der Acker změnit.

Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

„Naším cílem je mít jedinečnou globální řadu vozů Renault. Proto chceme stopnout vozy Dacia, které jsou označené jako Renault“, tvrdí van den Acker. „Nemohu nic namítat proti byznysovému účelu, který to mělo. Vozy Renault byly pro některé trhy příliš drahé a Dacia byla dostupnou alternativou. Pomohlo nám to se do některých trhů dostat hlouběji.“

Jediná Dacia, která na vybraných trzích zůstane označena jako Renault, je Duster. Podle van den Ackera je postupné vyřazování modelů Dacia se znakem Renault přínosem pro budoucí rozvoj a svobodu designu vozů Dacia.

Renault Duster Détour: ještě drsnější Dacia

Renault Duster Détour: ještě drsnější Dacia

„Budeme se snažit jít na to chytře. Snažíme se značku Renault prezentovat jako latinskou a smyslnou. Oproti tomu Dacia je spíše germánská a robustní. Tato strategie nám funguje skvěle,“ říká van den Acker.

Absence loga Renault na vozech Dacia má například v Rusku logický důvod. Právě zde se totiž představil nový crossover Arkana, který bude dostupný zatím pouze na tamním trhu. Renault zřejmě chce, aby se toto hodnotněji vypadající SUV-kupé nespojovalo s rumunskou značkou.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků