Dacie Logan a Sandero mohou být zase o kus luxusnější. A za pár korun

109 komentářů

martin
19. května • 0:06

"Třeba Logan s atmosférickým litrovým motorem o výkonu 54 kW........" Dalej som necital, toto nie j clanok o aute.

Hektor
12. května • 9:57

Vendy zapomněl si vzít si prášky na hlavu...

Vendy
11. května • 0:28

No jestli někdo křepčí nadšením nad tím že jezdí autem co ma interiér jako Žigulík z 90.let, spotřebu jako Škoda 120L, antikorozní ochranu jako Fiaty z přelomu století a je designově zastaralejší než VW Golf čtvrté generace pak není třeba dalších komentářů.
To můžou klidně jezdit traktorem nebo na žebřiňáku, pocity z jízdy na podobné úrovni..

Rada
11. května • 20:00

Že vy jste v Dusteru II ani neseděl? A nebo jste si omylem sedl do Mitsu ASX, to je totiž skutečné retro. Duster II sice není moderní třeba jako Karoq, ale zase dostanete skoro dva Dustery za cenu jednoho Karoqa, takže bych Dusteru drobné nedostatky odpustil.

Já první
12. května • 8:53

V klidu, ten pán si jen léčí mindráky prostřednictvím auta. Když někdo sám o sobě stojí za starou belu, tak to dává najevo tím, čím jezdí.

Artaban
9. května • 12:34

Zdravim vsechny,
Vlastnim Dustera 2,1.6benzin,4x4 cca mesic a pul, najeto 2000km,takze zatim nelze hodnotim nic podstatneho, presel jsem na nej z Octavie 2 protoze bydlim v Brdech a bohuzel resime problem s pazvuky pravde. z prevodovky, momentalne resime stiznost na Renault. cz, tento problem se resi jiz 3roky a po snaze odstranit pazvuky vydal Renault prohlaseni, ze se jedna o VLASTNOST vozidla. Je nas hodne s touto pro nas VADOU a jiz jsem kontaktoval redakci Sveta motoru s zadosti o pomoc. Jinak jsem s autem moc spokojeny, bohuzel tato vada me velice vadi, auto vydava kovove pazvuky pri jizde se zarazenou rychlosti, budu take reklamovat u prodejce.

Líza
8. května • 13:32

Dálchčije!!!!

Hrochcz
9. května • 8:19

to jsme nevěděli že máš kapavku

David
7. května • 18:11

Ono s těmi auty to není jednoduché, každý bude velebit svou oblíbenou značku a hatit ostatní. Dacii fandím, byť jsem doposud žádnou nevlastnil. Mám za to, že kvalita všech výrobců je velmi kolísavá. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že údjně nekvalitní značky mohou vydržet mnohem více než ty, které všichni vyzdvihují. Měl jsem Fabii I, 1.4/50kw, údajně jeden z nejlepších motorů, do 100 000km ok, v následujících 100 000km investice cca 80000kč, pořád něco odcházelo. Mitsubishi Carisma 1.9DID, při 230 000km odešel motor. Fiat Punto, 1.1, vesměs vysmívaná značka, do 200 000km než přišla autonehoda naprosto spolehlivé. Ať si každý koupí, co se mu líbí nebo na co má finance, ono to je i dost o štěstí na kus. Pro hnidopichy: U žádného vozu jsem nezanedbával servis.

Hektor
7. května • 16:18

Já mám Logan sedan do práce zpět 12 km a jednou za rok na dovču po ČR.spotreba po městě momentálně 5,8 průměr..má to rmg,Klímu,nastavitelné sedadlo.a prostor proti fabii úplně jinde ve fabii jsem za sebe nesedl a celkově stísněný prostor..mám 100 kg mínusy odhalené panty kapoty zrychlení 15 vteřin jinak ok..sedněte zkuste...mám 1,0 sce

Hrochcz
7. května • 14:38

Když si vezmu že Dacia stojí 250 000.- a záruku má tři roky tak za 1M mám auto v záruce 12 let. Kdybych koupil auto za 1M tak dostanu záruku max 5 let a za dvanáct let je to šrot. To ovšem nepočítám s tím, že Dachnu každé tři roky prodám takže vlastně ta investice nebude taková nebo budu mít ještě na jednu novou. Včil mudrujte. Auto má sloužit je to spotřební materiál.

Pepa
9. května • 19:59

Gdo chce 5 let záruku na dacii tak prodloužení záruky stoji 5000 Kč.

Dacii ne!!!!!!!!!
7. května • 11:25

Známá si s velkou pompou koupila nové auto_ Dacii Duster. S příplatkama ji stála skoro 400 tisíc korun. To já jsem byl chytřejší a koupil jsem si japonského Samuraie Mitsubishi ASX ve stření výbavě ( přikoupil jsem si jenom lepší rádio s dotykovkou). Vyšlo mě to o cca 70 tisíc dráž než ten Duster, ale tyto dvě auta nejdou v žádném případě porovnávat!!!!!!! Samurai ve chudej východní Rumun :).

Jaguaros
7. května • 17:53

Tolik stupidity může vypadnout jenom z někoho kdo v Dacii neseděl. Samurai je to nejhorší auto na naše silnice, má krátký rozvor a tvrdé pérování. V Samuraj se nejede ale rajtuje. Můj bože, co tady máme za odborníky.

Rada
11. května • 20:10

Mohu potvrdit, že ASX je mnohem horší, než Duster II. Ani interiér Dusteru není supermoderní (i tak ale lepší než ASX), na Dusteru (resp. celé Dacii) se mi ale líbí, že si na nic nehraje. Mitsu si hraje na dobrou značku a přitom je schopná prodávat ASX. Ostatní modely nehodnotím, ty jsem viděl jen zvenku.Duster je podle mě na naše rozbité silnice dobrá volba, nevím jestli úplně nejlepší, určitě ale lepší, než ASX.

Hrochcz
7. května • 14:43

ten chudej Rumun má náhon 4x4 z Patrola o tom si můžeš nechat jen zdát. Jakou máš záruku na ten starej křáp?

Vole
10. května • 13:33

Starej krap je Dacia, drnci tomu cela kastle, kdyz se to rozjede. Mitsubishi ASX je novy luxusni Japonec. Fuj tu hroudu plechu Dacii Duster bych nechtel ani zadarmo. Kupuje to jenom nejchudsi trida. At si to odvezou zpatky do Rumunska. Samuraie s Ciganem srovnavat. No fuj.

Rada
11. května • 19:38

Mám rád auta z Japonska, musím ale přiznat, že ASX je starý šrot. Když jsem si do něj sedl, tak jsem nemohl věřit, že bdím. Nebýt dotykové obrazovky, tak bych si myslel, že je rok 1990 a že sedím v novém autě. Řadící páka mě vyloženě šokovala. Podobnou už jsem totiž někde viděl....jo, už vím, bylo to v autoškole v nákladním autě Praga V3S.
Kdo miluje retro, tomu se může ASX líbit, nikomu jinému ale podle mě ne.Duster II je proti ASX moderna. Navíc s podvozkem laděným na naše vytlučené silnice a i sedadla a jejich boční vedení jsou podle mě Dusteru lepší.Atmosféra v ASX (nic jiného tam teď asi ani nejde dát) je stejně líná jako atmosféra v Dusteru, ten je ale možné vzít s přeplňovanou 1.3 a ta podle mě pojede úplně jinak.V poslední době jezdím s přeplňovaným litrem a ačkoliv jsem nebyl příznivcem turbomotorů, tak musím uznat, že ten litr se nedá s 1.6 atmo srovnat. Z toho vyvozuji, že 1.3 litr bude nejméně tak dobrý, spíš lepší.

Ja prvni
7. května • 14:19

Mas pravdu, nedaji. To Mitsubishi je horsi!

Pepa
9. května • 19:56

To mitsubishi asx 1.6 jezdí po městě za 6 litrů benzínu a duster 1.6 za 8 litrů takže při sto tis km úspora 70 tisíc.

petr r. (petrumr)
10. května • 9:03

Za 8 jezdí diesel, možná i za deset a za dvanáct, když se vypaluje filtr. 1,6 jezdí za deset normálně.ASX má usporný motor, měl jsem ho v hledáčku.

pouch
7. května • 14:14

A kde presne jste byl chytrejsi? Ze jste si koupil auto, co se vyrabi od roku 2010? Nebo, ze jste mel stesti na slevu 100 tisic a i tak vas to vyslo o 70 tisic draz nez jeji novy model Dusteru?

fdgdfg
7. května • 9:26

dacia je rumunske auto pro chude, bez emoci, bez napadu, kdyz to clovek vidi nerekne si "jo, v tomhle bych se chtel povozit", lidi kterym tohle staci lituju, musi mit strasne nudny zivot

petr r. (petrumr)
8. května • 16:48

bratranec má z maroka a tuším, že nějaký dacie se ani v rumunsku nevyrábí.

Jaguaros
7. května • 17:49

Viš mladý hochu že někdy dospěješ a bude ti líp. Já jsem sice také chudák, Jaguár V12 a Ferrari Maranello V12, ale Dacii miluji za její spolehlivost. Ta první plechovka a můj otloukánek mne spolehlivě vozil po městě a jinde skoro 200.000 km bez poruchy. S výjimkou standardu nic co by stálo za zmínku. Tak jsem koupi po 15-ti letech minulý rok nového a jsem přesvědčen že to ten litrový motor ze zahradní sekačky bez turba vydrží dalších 200 tisíc a více se stejným výsledkem. Mimochodem těch 15 let je gigantický rozdíl, určitě i pro Rumuny. Mluvíš jako Češi svého času u Favorita. Tak jsem jim musel vysvětlit že VW Golf klepe levnými a tvrdými plasty zrovna tak jako ten Favorit. Já se z té dnešní mladé generace snad Picnu.

petr r. (petrumr)
10. května • 8:58

nemáš odkaz na tu sekačku, kde se dává ten motor? Od škodovky htp jsou v hasičských čerpadlech a na ty sekačky nic nemám a to jsem dovážel etesie a ty měly B@S a lambo motory.

mazďák
7. května • 22:19

chudák s Jaguárem V12 a Ferrari Maranello V12 a pořídil si Logana MVC ?? :-D:-D
ty jseš dobrej exot :-)):-))B-]

Tůma
8. května • 0:02

A nenapadlo vás ze toho Jaguara a Ferrari má jako hobby, a Dacii má na běžné ježdění a prostě mu stačí?

mazďák
8. května • 9:30

já se jenom divím ,že pokud má někdo takové krásné hobby ,tak si koupí takovou nejlevnější sračku, co je na trhu :-O

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tom
8. května • 11:02

proč ne ? pokud potřebuje auto na ježdění, Dacia je ideální vůz. Mám kamaráda, co má Jaguar XK-120 a MG TD (veterány) a Doker má na obyčejné ježdění. A je maximálně spokojený.

André
8. května • 2:26

Ano,,,,, napsal jste to dokonale.Konečně je tu pár opravdu myslících a diskutujících lidí. Je jasné že to pan Jaguaros myslel jak píšete nevidím na to nic špatného.Chápu nejvíce tu diskutují tedy spíše uráží a plní tento web bordelem asi nějaký děcka (nuda na intru, nevím) nebo nechápu kdo by svůj čas plácal na tyto trapné poznámky. Mám to taky tak, vlastním Mustanga V8 s kompresorem a jako druhé auto pro ženu a mě do práce a hlavně na zimu máme Cactuse a kdyby se ženě více líbila Dacie místo Cactuse klidně jí koupíme(nebo jiný pro vás evidentně ubohý levný nereprezentativní šrot) a zase s ní budu spokojeně jezdit do práce dál a dál nevidím na tom nic špatného...............

jozka
7. května • 9:38

Jestli k politovani nejsou spis ti, kdoz k zahnani nudy potrebuji auto...

fdgdfg
7. května • 11:20

holt cesi uz jsou takovy, ze vybiraji auto hlavne podle ceny a velikosti kufru, nastesti takovy nejsou vsichni, jinak by nevznikala zadna zajimava auto, pouze by se vyrabeli nudne lacine krabice jako dacie

petr r. (petrumr)
7. května • 18:07

správně, já jsem vybíral aby se do kufra vlezla bedna s pivem a aby to mělo sedačky jen přední.:-D

tom
7. května • 8:43

Pro český trh je Dacia Ideální auto. Když si odmyslím těch pár pražáků, pak pro lidi z malých městeček a vesnic je to přesně to, co potřebují - odveze to náklad cementu, nové pletivo a několik bas piva ze supermarketu a to bohatě stačí. Nemusí to mít metalízu, 56 násobnou filtraci vzduchu a připojení na wifi. Prostě to jede.
Asi před rokem byl na netu článek, jak rozebrali do šroubku starého Logana, co měl najeto 400 tisíc a zjistili, že najede minimálně dalších 400 bez toho, aby něco vypadalo na ručník.
Kolega má Dustera, najeto přes 450 tisíc a za dobu používání měnil jen dvě žárovky.
Takže to není auto s nejmodernějším vybavením za přemrštěnou cenu ale auto které splní očekávání za cenu docela přijatelnou.
A to se má ještě objevit nejspíš letos Duster pickup a úplně nové Sandero.
Jo a ještě jedna poznámka, na Dacie se čeká docela dlouho, protože nemají nikde plné staré letiště neprodaných vozů, jak je tomu u většiny ostatních automobilek, včentně naší slavné Škody.

pouch
7. května • 14:09

"Kolega má Dustera, najeto přes 450 tisíc a za dobu používání měnil jen dvě žárovky."Ani olej? Ani brzdove desticky a kotouce? Ani rozvody? Filtry? Ani pneu? Ses si jist, ze menil jen dve zarovky?

tom
8. května • 10:49

Tím jsem chtěl napsat, že kromě prasklých žárovek žádná závada.

petr r. (petrumr)
10. května • 8:52

Za jak dlouho najel tych 450tkm,duster se na dálnici chová dobře tak do 100km/hod a jestli najezdil v lese tych 450tkm je na uváženou. Co vůbec dělá, že najíždí takové kilometry a má tedy dustra, co není polykač km...

Tůma
8. května • 0:06

On zřejmě nezmiňuje položky které se mění v pravidelných intervalech, ale něco co musel měnit neplánovaně. Třeba prasklou žárovku.

André
8. května • 2:06

Máte pravdu:-) jako tohle už je moc:-) na webu o autech se zeptat jestli dělal či nedělal základní servis 450 000km (oleje filtry,brzdy atd,atd,atd)??? To snad chápe i můj syn co má teď 2 roky že základní servis netřeba zmiňovat. Je určitě všem jasné že tyto věci se musí měnit neustále u jakéhokoliv auta na světě ještě se na to ptát no nevím :-):-):-) ale chápu nebo spíš doufám že to bylo zase myšleno jako popíchnutí, to je zde velkým zvykem popíchnout a pak hádky a urážky. Jak jsem tu již psal v rodině máme dvě Dáčky teď mají cca 4roky a přes 80 000km a naprostá spokojenost (a anoooo děláme na nich základní servis oleje,pneu,filry atd...)olej děláme radši po 15 000km stojí to asi 900kč i s filtrem a 15 min.práce(šlo by to i levněji třeba s olejem z Globusu :-) ) a zatím jen jezdíme a jezdíme. Za mě mohu doporučit. Samozřejmě v rodině máme jen 2 kousky k porovnání poruch a kvalit by to chtělo aspoň 20 000 kousků, čím více tím lépe a nemyslím porovnání poruch z německých STK to je jak se tu již psalo: nesvítí žárovka či majitel si zatonoval okna a auto neprojde a už je pro daný model v tabulce minus . Tyto údaje nejsou vhodné k porovnání kvalit výrobců automobilů :-)

Josef
8. května • 10:19

Tomu, že si Dacia vypracovala poměrně dobrou pověst, ukazují i výsledky prodeje - počty prodaných Dacii v Česku. Souvisí to i s tím, že na kvalitě výroby v Dacii hodně zapracovali a výsledky jsou vidět.
Co se týká těch výsledků německých STK, jen zopakuji to, co se opakovaně už probíralo v jiných diskusích na Autorevue, to, že hodně věcí souvisí s charakterem auta a způsobem jeho používání. Proto Porsche Carrera je na špici, protože to je automobilní "miláček" všemožně opečovávaný a na druhou stranu Dacia je v Německu "dělník", x-té auto v rodině, u kterého se řeší údržba teprve až si někdo vzpomene, a nebo přímo na STK, kde majiteli na kontrole napíšou závady a on si je teprve potom nechá odstranit.
Dále bych už jen opakoval to, co bylo už stokrát napsané. Přesto podle reakcí některých "diskutujících" "exotů" to nestačí, a proto se to bude muset napsat i po sto prvé.... Lidská hloupost (omezenost) je nekonečná (neomezená) a je nezničitelná.
Co je nejpodstatnější, to je to, ať si každý koupí auto, kterém mu vyhovuje a "názory" "exotů" může s klidem vynechat. Hezký den tobě André a všem, pro které je auto něco víc, než přemísťovadlo z místa A do místa B. :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
André
9. května • 1:06

Přesně tak :-) Dacia opravdu zapracovala to musí uznat snad každý. Není to vždy jen o penězích, které jsou hlavní důvodem koupě auta od toho výrobce. Děkuji Josefe za doplnění :-) Teď je tu napsáno co se německých STK porovnávaní týče asi úplně vše každý si může udělat svůj vlastní názor. Je to přesně tak jak píšeš - k Dacii (pro někoho jako pracovní vůz pro někoho lepší než ojeté vozidlo bez historie)se bude člověk prostě chovat jinak než třeba k již zmíněnému Porsche, které opečovává v garáži a čeká na hezké počasí aby se mohl projet (samozřejmě někdo má třeba i to Porsche jako pracanta ale těchto lidí je málo) Diskuze zde se vždy zvrhnout na opravdu nízkou úroveň kdyby se tu psalo popravdě jaké má kdo s jakoukoliv značkou(značka není měřítko) ale hlavně s modelem, motorem,.....problémy,reklamace,zkušenost či spokojenost se servisem atd bylo by to pro všechny mnohem přínosnější :-) Bohužel tak to tu nefunguje, aspoň že je tu pár jedinců který opravdu chtějí diskutovat na nějaké úrovni ať už mají společný názor nebo ne. Lidé co vyzkoušeli nový model či ho vlastní mohou budoucím zájemcům hodně pomoci s rozhodování a ušetří jim minimálně spoustu času. Snad se tu s tebou Josefe a dalšími slušnými diskutujícími co chtějí nějak pomoci a přispět či poradit, budu potkávat častěji přeci jen nikdo neví všechno, chytrý člověk si nechá poradit :-)

Josef
9. května • 18:51

Chytrému napověz, hloupého trkni.... Na Zelí to trknutí ale jaksí nepomáhá...Stále kvoká, stále kvoká... Měj se fajn André, byl to s tebou příjemný "pokec". :-) Takže zase někdy příště.:-)

Syky
7. května • 11:20

Ať si každý udělá svůj názor ---> https://www.auto.cz/dacii-logan-1-4i-s-436-61... ...

Hektor
7. května • 16:07

Tj Dacia před 14 lety!!!tj jak porovnávat fabii 1 s dnešní🙄🙄

Syky
8. května • 10:34

No právě z toho důvodu jsem přidal odkaz na článek, ze kterého se pan autor příspěvku výše tak rozplýval. I když vlastně nebylo vůbec proč.

jozka
7. května • 8:33

Kdyz Dacia pripravovala Logana, nemela ho v umyslu nabizet na narocnejsich trzich.Pak to ale udelala a ukazalo se to jako stastny krok. Automobilky totiz trvale podcenuji jednu vec. nemalou skupinu lidi, ktera potrebuje neco, co ma ctyri kola, neprsi do toho a ma to kufr. V podstate stejnou skupinu, na jakou po valce cilila 2CV. Tahle skupina nepotrebuje milion kamer, autopiloty, displeje, masazni sedacky. Je jim jedno jestli maji nekde v aute hroudu litiny/hliniku ve ktere to vybuchuje, a palivo do toho se fouka pod tlakem nebo tece samo nebo nedej priroda se to zapojuje do zasuvky. Chteji jednoduche, nenarocne a levne posunovadlo, idealne za rozumnou cenu.U Dacie tohle nekdo pochopil a ted zaslouzene sklizeji plody.

André
7. května • 1:43

Nechápu co je to za sport zde neustále někoho urážet evidentně vám o žádné poznatky o vozech nejde jen si tady ulevit. Opravdu to nechápu Škoda je šrot,Dacia je pro bezdomovce, VW pro ovce, Audi pro bohaté tupce,.... jako vážně???Každý si přeci kupuje co chce na co má a co se mu líbí, pokud auto vnímám jen jako dopravu z místa A do místa B tak jeho věc pokud se chci prezentovat a ukazovat auto na leasing taky jeho věc. Dacia už není to co dříve. Pořád chce být levná, nehraje si na rádoby špičku, motory Renault, Nissan a teď Mercedes ano je naprosto jasný že za ty peníze je třeba vnitřek prostě levný co taky čekat A8 ? Dacii sice nevlastním ale fandím ji. Pokud to člověk nepřehání s výbavou jsou to opravdu levná auta. V rodině máme dvě jako auta do práce už 4tým rokem a zatím žádná reklamace neproběhla, pořád jezdí a opravdu pěkně. Pokud někdo Dacii vnímá jako hadr na podlahu proč tu vůbec diskutuje nebo spíš uráží ať jde rovnou pro nové třeba Porsche je to tak jednoduché. Jak jsem již psal osobně Dacii nevlastním mám jak tu píšou diskutující blbou užranou zaostalou Ameriku a pro ženu veeeelmi nekvalitního Francouze ale Dacii nepomlouvám buď ji chci nebo nechci a jdu jinam. Prosím aspoň nějaké zkušenosti, poznatky, fakta proč je Dacia tedy takový šrot, proč je Škoda špatná či Hyundai a další výrobci......?? Reklamace či svolávací akce má přeci každá značka ať už Dacia za 220 000kč či BMW za 2 000 000kč. Znám případy kdy v Českých Budějovicích u nového BMW při cestě od prodejce padnul motor, u Škody Octavia po 27 000km výměna převodovky u rok staré Dacie zničení zabudovaného LPG a mohl bych pokračovat dělá to z nich hned šroty? To potom nekoupíte nic :-):-):-)

Zelí
7. května • 5:37

Čím jsou auta složitější tím je větší pravděpodobnost, že se něco pokazí. Proto je pro zákazníka nejvýhodnější auto, které je co nejjednodušší !!!! Dacie je z tohoto pohledu ideální.
Složitost konstrukce auta došla do takového extrému, že dnes nejsou schopni ani nové ještě nevyráběné auto tzv. rozchodit. Viz patálie s novým golfem. Co s tím budou dělat až to začnou prodávat !!!! Přitom je to dnes auto jenom pojízdný tablet pro tupé ovce.

Kankunen
7. května • 7:30

A všiml sis, že Dačka patří mezi nejméně spolehlivé auta.

Roman
9. května • 19:20

Všude se uvádějí německé testy spolehlivosti. Nikdy sem jim nevěřil, protože se mi nezdálo to jak v nich vynikají německé značky kvalitou vůči jiným a hlavně v mém blízkém okolí bylo několik lidí, kteří měli jiné značky aut ( konkrétně Ford, Renault a Hyundai) a s těmi auty jezdili mnoho let bez jakýchkoli problémů a přitom podle německých statistik s nimi měli být pořád v servisu a ono nic! A pak vyšlo najevo, že ty německé statistiky byly falšované. Takže prosím zapomeňte na ten nacisty vytvořený a hlupáky dále podporovaný mýtus o německé kvalitě! Fakta hovoří jinak!

tom
7. května • 8:36

možná v německých testech. Kde se na konci napsalo, že až 80% všech zjištěných závad byla nějaká nesvítící žárovka.
Mimochodem úplně nejhorším autem v segmentu malých aut starých tuším 8 let vyšel Daewoo Matiz, který se ale již minimálně 10 let nevyrábí !!! Takže brát s rezervou.
Podle jiných tabulek jsou Dacie spolehlivější než například Mini, Range Rover a nejporuchovější auto je nějaký luxusní Mercedes, typ jsem si nezapamatoval.

Petr
7. května • 7:59

Ale kde? Ve statistice německých STK. Podle mého je to tím, že německý motorista jezdící "normálním" autem dělá technickou v rámci servisní prohlídky (už to začíná být běžné i tady), tj. servis auto na technickou připraví a udělá ji. Ten s Dacií tam jede sám a "ono se uvidí". Koukni na české daciafórum, co tam je kutilů.
Osobně jsem měl 4 funglovky, můžu u nových porovnávat jen Dacii s Fordem Focus(obojí benzín) a Dacia je co do závad na tom lépe. Na té poslední mi dokonce při výkupu v Áčkách nezjistili jedinou závadu, najeto 78tkm absolutně bez závad. Do první technické jsem ale žádnou Dacii nedotáhl, max. po dvou letech jde do světa. Stojí to pár korun a jen jezdím a nic neřeším.

Milli
6. května • 22:37

Zdravim, vlastním Dustera II v plne za 400 a musim rict, ze jsem stale nadšen. Projel jsem 4 automobilky a nelituji, 1, 6 benzin bez turba v poho. At si predrazeny kramy ojety koupi kdo chce , ja muzu DII jen doporucit a Vitara je dražší a staci si projit kvalitu na foru...

petr r. (petrumr)
7. května • 17:58

Zkuste vyjet na dálnici nad 110 a potom vyzkoušejte tu vitaru při 110. Ta 1,6 má velkou spotřebu.

Logarex
7. května • 0:22

Gratulace k dobré volbě B-] ;-)

Rada
6. května • 19:39

Stačil by poslední odstavec, ale dobře, kdo o Dacii nikdy neslyšel, ten si díky ostatním odstavcům mohl rozšířit vědomosti:-DDacia je VELMI levná jen v základní výbavě, která v dnešní době vyhoví jen opravdu hodně nenáročným zakazníkům. Auto bez klimatizace už si dnes nikdo normální nekoupí (Access klimatizaci nemá a u Open je tak vysoký příplatek, že se vyplatí jít do Artica, kde zákazník dostane i další výbavu). Sandero s turbomotorem ve výbavě Artica je skoro za 250 tis. a v této ceně už se podle mě dá něco najít i u konkurence.Jinak ale Dacii fandím. Zatím mám Fabii III na operativní leasing, uvažuji ale o Dusteru. Fabia není špatná, na rozbité české cesty se ale nehodí. Netvrdím, že mi za jízdy vypadávají zuby, komfort to ale také není. Duster je laděný na silnice rozvojových zemí a na základě zkušební jízdy ho považuji za vhodnější i na naše silnice (resp. asi dva roky nás řadí mezi rozvojové země, takže je to vlastně ve shodě).

žere mi klakson
7. května • 15:34

Co konkrétně se u konkurence dá sehnat za 250.000?

petr r. (petrumr)
7. května • 17:59

Fábie?

eF
7. května • 19:56

Fabie v základu (s klimou) je za 264 900 tis., ve výbavě, jako Sandero Arktica (s klimou), za 214tis. Teď jsem to porovnával. Rozdíl 50 tis., stejný werk, jen jiné logo na kapotě.
Nevím, zda někdo může jen tak vyhodit 50 tis. kč, já ne.

Pepa
9. května • 19:39

Dá se koupit fiat tipo 1.4 atmosféra bez turba za 260 tis.koupil sem ho v pondělí dacii jsem nevzal kvůli trivalcovem motoru jinak fiat má v základu solidni výbavu včetně klímy. jinak dacii fandím jen škoda že ti levné mají jen trivalcove motory.

Waran
7. května • 8:50

Podívejte se na pasivní bezpečnost a nikdo rozumný by to nekoupil.

Jarmil Prdel
7. května • 18:59

Tak jsem se díval na hodnocení Euro NCAP a rozdíl mezi Sanderem a třeba Fabií co se pasivní bezpečnosti týče je 1% u ochrany dospělých (80 vs 81) a 2% u ochrany dětí (79 vs 81). Fabii by si taky nikdo rozumný nekoupil?

Rada
11. května • 19:21

Dobrý postřeh. Tohoto jsem si ani nevšiml a to se o tyhle věci docela zajímám. Škoda, že Logan MCV dopadl docela špatně, chci si sice koupit auto na ježdění a ne na bourání, člověk ale nikdy neví, co ho potká.

Ja druhy
3. června • 15:04

Uplny souhlas.
Jen, ze dneska davaji hvezdicky za nalepky a automaticky hlasice, ze je cas na kavu.Podivej se na zabery z tech testu, jak ktera karoserie drzi pohromade.
Velmi poucne.
;-)

Ja prvni
7. května • 14:17

Koupil bys Fiat nebo Mitsubishi? Asi reknes, ze ano. A pritom v bezpecnosti je pred nimi i ta Dacia.

Ja druhy
3. června • 15:02

No, to ale pekna blbost.

tom
7. května • 8:32

Sandero Arktica je od 212 tisíc, za to koupíte leda nějakou ojetinu

Ja prvni
7. května • 8:03

Tak prosim o par prikladu, co se za tech 250 000 da koupit. S vybavou toho plne vybaveneho Sandera.

petr r. (petrumr)
7. května • 17:51

C3;-)

Já první
11. května • 9:33

Dvěstěosmdesát. Základní výbava nemá ani klimatizaci, natož spoustu jiného. Tak znovu?

Motorkar
7. května • 0:31

Tak nevím. Hledal jsem levné nové auto, s dobrým podvozkem, co vydrží české silnice, auto s velkým kufrem, a auto s nízkou spotřebou a nízkými provozními náklady. Která jiná automobilka mi něco takového nabídne? Odpovím vám = ŽÁDNÁ. Mám Logan MCV s LPG, najeto po dvou letech 80000 km, na pohonných hmotách jsem zatím utratil asi 90000 Kč, a když nepočítám garančky a to, že jsem musel nechat opravit pokus o vypáčený zámek, servis auta mě zatím stál tři prasklé žárovky. Ano, auto není luxus a poslední technika v něm taky není. A k čemu by mi byla, když jsem za ušetřené peníze oproti konkurenci vyjel už dvakrát na druhou půlku zeměkoule a zase pojedu? Tak kde je ta konkurence? ;-)

Jaguaros
7. května • 17:27

Na první Dacii, ještě bez serva, jsem po městě a jinde najel 180.000 km, mimo standardu opravy žádné. Je pravdou že tam nebylo nic co by se mělo porouchat. Normálně mám také Jaguara V12 a Ferrari Maranello V12, tak o autech kterých jsem vystřídal v životě asi 60 něco vím. Pochopitelně to nebylo v Česku. Když čtu některé zdejší komentáře tak je vidět kde se nachází jejich maximální hranice. Starého Logana jsem ještě prodal za 15 tisíc a vzhledem k maximální spokojenosti jsem si koupil minulý rok na běžné přesuny opět Logana tentokrát ale MCV a to bez turba. Není to závodník ale asi semnou dožije. Také je třeba poznamenat že se ty dva modely nedají srovnávat. Za 240.000 v plné výbavě je to krásné, spolehlivé auto s výbavou kterou mají auta od 750.000 nahoru. Lidi jsou blouznivé a bláznivé stádo které nedokáže pochválit úspěch. Dacia byla a je neuvěřitelný úspěch, moje byla vyrobená k mému údivu dokonce v Maroku. Mladí lidé, vzpamatujte se a zapomeňte definitivně že Volkswagen kdysi znamenal lidové vozítko.

Rada
7. května • 6:54

Ani Lodgy a Dokker (van) nemají podle mě ve své cenové kategorii konkurenci. Duster 4x4 asi také ne. Duster s předním náhonem, turbomotorem a slušnou výbavou vychází ale dost přes 400 tis., takže tam už může mít smysl podívat se i u konkurence. Třeba ta Vitara vyjde podle mě o něco dráž, na druhou stranu bude mít takové samozřejmosti jako výškově nastavitelné pásy na předních sedadlech a pokud si připlatíte za vyhřívání sedadel, tak budou mít víc než jen jednu úroveň výhřevu.Dacii fandím, jen si myslím, že se některým trochu náročnějším zákazníkům MŮŽE vyplatit podívat se i u konkurence.

Noclaf
8. května • 8:42

Za me - stale ale musi zapracovat na kvalite. Kdyz jsem pred cca 2 roky vybiral auto, Lodgy byl ve vyberu (klasika - ojete kombi vs nova Dacia :-) ). Kdy jsem byl ochotny prihodit par penez oproti budgetu na ojetinu a koupit Lodgyho v top vybave.
Problem c.1 byl, ze v okoli Prahy nebylo mozny vyzkouset Lodgyho s drazsima motorama. Proste vsechny predvadecky byly s 1.6 myslim.
Problem c.2 byl, ze jsem sedl do Lodgy Arctica, zatlacil nohama do pedalu a sedacka podemnou cvakla, pustil jsem pedaly, cvakla, zatlacil, cvakla. Proste tam byl malej vakl, kterej nebyl nicim utlumenej a diky ciste mechanicke ocelove konstrukci byl strasne slyset a citit. Prodejce rekl, ze to je normalni.
Tak jsem zase vzal ojetinu. :-/

Ja prvni
7. května • 8:02

Jenze za auto velikosti Dusteru s obdobne vykonnym motorem date u konkurence pulmilion i vice, takze i pres vyssi cenu ma stale dost naskok. A ani u te konkurence neziskate nic navic.

Ja druhy
3. června • 15:01

No, v tehle lize mi porad vychazi jako optimum Fiat 500X s atm 1.6Jede dobre, je lip zpracovanej a neni drazsi.

Jano
6. května • 21:49

Súhlasím, Dacie ma zmysel len v základe.Navyse, Duster je stale male auto - hlavne vnútri.
Vnútorný priestor je na úrovni mini SUV, ergonomicky podpriemerný.Navyse, financovanie na Dacie velmi slabé, úroky ovela vyssie ako korejci alebo vw.A to som o dusteri celkom vážne uvažoval.. lenze po doplnení výbavy je uz aj Vitara cenovo výhodnejšia, navyse pri kupe v Maďarsku este výhodnejšia aj v nižšej výbave.

Rada
6. května • 22:57

Psal jsem, že je VELMI levná jen v základní výbavě. I ve vyšší výbavě často vychází nejlevněji. Záleží už ale na osobních preferencích.Když jsem si konfiguroval Dustera, tak jsem se dostal na necelých 400 tis. a to jsem tam měl skoro všechno - automatickou klimatizaci, metalízalu, 17" litá kola, 4 kamery, navigaci, vyhřívaná přední sedadla, bezklíčové otevírání, sledování mrtvého úhlu, volant v kůži, tempomat (něco je za příplatek a něco součást výbavy). Vitara na této ceně začíná a v základu podle mě tak bohatou výbavu nemá.Litrový přeplňovaný motor je podle mě lepší (dynamičtější), než 1.6 atmo, na druhou stranu pravděpodobně méně vydrží.Kdo chce turbomotor, tomu asi může vyjít Vitara levněji. Jsem zvědavý, co vymyslí až v Dusteru skončí 1.6 atmo. Preplňované jednotky vyvinuté ve spolupráci s Mercedesem jsou asi velmi dobré, posunou ale Dustera do běžné cenové kategorie.

Mirek
7. května • 11:19

Zaspal jsi dobu, již tam ty přeplňované motory TCe 1.33 110 kW jsou. Nejlevnější Dacia Prestige 110 kW cena 412 900 Kč.
https://www.dacia.cz/content/dam/Dacia/CZ/pdf/... ...

Rada
7. května • 12:45

Atmosféra by měla letos v Dusteru končit, protože nesplňuje normu Euro 6d-temp, ale jen Euro 6c. Někde jsem četl, že bude nahrazená litrovým turbomotorem. Ten ale určitě nebude za cenu 1.6 atmo.

Rada
7. května • 12:09

Vím, že jsou v nabídce. Moje uvaha byla: Kdo chce turbomotor a slušnou výbavu, tomu může vyjít třeba ta Vitara na hodně podobné peníze jako Duster (400-450 tis.).Kdo chce (nebo komu stačí) atmosféra, ten se auty jako Vitara zabývat vůbec nemusí, protože (pokud se nepletu) Vitara s atmosférou ani není.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Já první
11. května • 9:29

Vitara ve srovnatelném výkonu a výbavě je nejméně za 456 tisíc a vůči ní je Duster o sedmdesát tisíc levnější.

Rada
11. května • 18:18

Duster ve výbavě Comfort má podle mě docela o dost chudší výbavu, než Vitara ve výbavě Premium (tam je v ceně automatická klima, parkovací kamera, vyhřívání předních sedadel a spoustu dalšího).Duster se mi líbí a méně náročnému zákazníkovi určitě vyjde levněji. Trochu náročnějšímu, který vyžaduje silnější motor a lepší výbavu, ale vyjde skoro na stejné peníze jako třeba ta Vitara.Osobně jsem zvědavý na kolik Dacie nacení ten přeplňovaný litr, který má nahradit 1.6 atmosféru. Ten by mohl být zajímavým kompromisem a s tímto motorem by mohl být Duster za zajímavé peníze (i když, jak už jsem psal, dost těžko bude za cenu 1.6 atmosféry).

Já první
12. května • 8:51

Když si těch pár věcí doplním, pořád jsem o více jak čtyřicet tisíc níže s Dusterem. Zbytek sáhodlouze rozepsané "bohaté" výbavy Vitary ve skutečnosti nestojí za zmínku a jsou to věci, které auto má z principu toho, že je to auto.
A pak - Vitara je i přes všechna vnitřní prostorová kouzla menší. O nějaké odolnosti v horších podmínkách se pak ani nebavím, tohle není Vitara s rámem.

Rada
12. května • 12:25

https://www.suzuki.cz/auto/info/akce.aspx...
Podle popisu by to mohlo být ke každé Vitaře.

Rada
12. května • 12:22

K Vitaře údajně dávají 15 000 Kč na benzín (neznám přesné podmínky, možná to není ke všem verzím a motorizacím). Jestli se dá získat nějaká sleva z ceníkových cen nevím, vím jen, že u Dacie je to v podstatě vyloučené (je na nich tak nízká marže, že prodejci Dacie slevy téměř nedávají).U Dusteru jsem například postrádal výškové nastavení předních pásů a pásy byly celkově tenké (určitě splňují požadavky na bezpečnost, ale působily na mě trochu nepříjemně), evidentně se šetřilo na výduších klimatizace a na vnějších klikách dveří. Vyloženě hrozný mi přišel klíček, ten mi připomínal klíček od schránky (nechápu, jak může splňovat požadavky na zabezpečení), takže pokud bych šel do Dusteru, tak i kvůli tomuto bych si připlatil za bezklíčkové otevírání.Ve Vitaře jsem zatím nejel (uvažuji o tom, že se objednám na zkušební jízdu), takže jí neprotlačuji, nicméně POKUD nemá některé nedostatky jako Duster, tak bych uvažoval o tom, že si připlatím za Vitaru.
Vitara navíc dopadla o něco lépe v crash testu.V terénu je Vitara pravděpodobně o hodně horší. Chápu, že někdo potřebuje, aby auto zvládlo i těžší terén, já to ale nepotřebuji. SUV bych chtěl kvůli komfortnější jízdě na rozbitých asfaltových silnicích a snadnějšímu nastupování a vystupování.

Jan
6. května • 18:47

Dacia proste jede,viz prodeje Evropa....
A to je moc dobře;-)

tom
8. května • 11:06

souhlasím a to má přijít Duster pickup a úplně nové Sandero. Jsem na něj zvědavý, třeba bude novým rodinným příslušníkem.

Waran
7. května • 8:47

A v čem je to dobré?

Karbon
6. května • 19:07

Dacia je stále bezvýznamná značka, viz celosvětové prodeje. A že zvedá prodeje v Evropě je jenom důkazem toho, jak moc Evropa chudne a jde do kytek.

Jaryn
25. června • 15:34

Jestli vono to dílem není tak o tom, že spousta lidí si po revoluci vyzkoušela "luxusnější" značky a postupně přišli na to, že jim stačí jednoduchý levný přibližovadlo za pár korun, ve kterým není hromada krabiček, se kterejma se musí furt do servisu. Nebo přibližovadlo, který má nízký ceny ND. Nebo že jim v autě stačí centrál, manuální klimča a možná i okna v elektrice. A všechno ostatní, včetně všech možnejch "asistentů", je zbytečný. Třeba i proto, že uměj řídit, chtěj řídit a neustálý pípání hlídátek a šahání do řízení třeba asistentem pro udržení v pruhu je spíš sere než by jim v nečem pomohlo.

Oldřich Kolbasnjuk
9. května • 0:41

;-) Nepotřebuji auto, plné elektronikou, potřebuji auto , aby sloužilo a bylo za malý peníz opravitelné v případě poruchy!
Nenáročnost na opravy, aby sloužilo tak, jak potřebuji, na to nemusím mít drahé auto !!!:-)

jerry
9. května • 7:02

Já to samé,auto bez serepetiček,ovšem přece jen bych byl raději kdyby mě ho vyrobili ve škodovce.....

Karel M.
12. května • 18:48

Myslíš ve škodovce, tzn. u stoprocentně německého výrobce? To já raději u spolehlivějšího, korejského výrobce, Hyundaie a i s těmi serepetičkami, které mám rád, a čím jich je více, tím lépe. Třeba vyhřívaný volant, to je super věc. Ten u nějaké Dacie nelze čekat ani za další desetiletí, zdali vůbec někdy. Škodovka a VW ho začali montovat tak deset let po Hyundai. A tomu se říká pokrok...😉

Petr Vaněk
6. května • 23:46

No pozor, Dacia začíná být významější než třeba Hyundai. Potěmkinův Tuscon se třeba na Dustera nechytá už teď. Osobně Dacii docela fandím, zejména jak mají teď ten nový turbomotor ;-) Že to není Escalade je jasné, myslím si, že má Dacia skvěle našlápnuto a zákazníci to začínjí potvrzovat čím dám tím víc B-]

Karbon
7. května • 0:15

Zákazníci potvrzují jenom to, že tam kde jsou chudí a na dražší auta nemají love, tak kupují Dacii, nic víc a nic méně, jinak vedle Hyundai je Dačka zcela bezvýznamná automobilka s nicotnou produkcí. Dokud Hyundai držel ceny dole, tak si Dačka ani neškrtla, teď když Hyundai směřuje značku cenově někam do vod VW, Fordu a dalších mainstreamových značek, tak ty nejchudší klienty sbírá Dačka. Toť vše. Ono hrát toho oblíbeného u chudých (=prodávat za nejnižší ceny na trhu) je sice hezké a hodně lidí tomu tleská, ale ekonomicky je to dlouhodobě cesta do pekel, protože taková automobilka si nikdy nesáhne na slušnější marže a malé zisky znamenají nulový vývoj a setrvalé zapíchnutí v low-costu.

dpcstb
4. července • 15:58

predaje dacie fakticky hovoria o tom, ze medzi podnikatelmi v nasich mentalne zaostalych krajinach je nenormalne vysoke percento psychopatov, ktori malo platia. dokazuju to aj statistiky kolko % zo zisku ide na platy na zapade a kolko u nas. priepastny rozdiel.

eF
7. května • 19:43

Dacia vsadila ve velkém na technologie, které už se zaplatily, proto může být levnější. Nikdo netvrdí, že je Dacia vrchol techniky. A rovněž je pravda, že Dacia míří na lidi, co mají +- jen na dražší ojetinu. Než kupovat od podvodníků z bazaru ojetinu, s prakticky nezjistitelným stavem km, neurčitým původem (opravená bouračka, kradené auto, auto svařené z více aut, apod.), je lepší jít do nové a relativně levné Dacie, na kterou je 3 roky záruka a víte kolik jste s ní najeli km. Na rozdíl od 10-15 let staré ojetiny, je i dnešní Dacia technologicky jinde. A to, že není nacpaná elektronikou, blikajícími dipleji a hovadinami, to je jen plus pro Dacii.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek Ryšánek
9. května • 21:00

Mám jedenáct let starého Grandscenika
Nové Lodgy se s ním trvanlivostí, bezpečností a výbavou nedá srovnávat.

Oldřich Kolbasnjuk
9. května • 0:47

A to, že není nacpaná elektronikou, blikajícími displeji a hovadinami, to je to je jen plus pro Dacii.
Takže s tímto názorem naprosto souhlasím !!!

Dan
7. května • 0:24

Buď jste nepochopil obchodní model značky Dacia nebo jednoduše lžete. Napsat, že je to cesta do pekel a že vývoj je nulový, to může opravdu jen ignorant, který o tématu neví vůbec nic...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek45
4. června • 13:19

Řekl bych, že pan Karbon opravdu neví o čem mluví. Stačí se podívat do Švýcarska kolik tam jezdí Dusterů. To by podle něj znamenalo, že Švýcarsko je chudé. Ale ono tomu tak není :-)

Assasin
6. května • 21:26

Omyl ukazuje to jen skutečnost že populace stárne a mladí nemají o auta zájem.Proto je jim jedno cim jezdí.Low cost jako Dacia Škoda Seat a další je dovezou z A do B. Naprosto jim to vyhovuje.

Rada
6. května • 23:04

U nás tak 90% na pořádný low cost od Škodovky (Scala a výš) nemá. To, že ve Škodovce jezdí každý druhý, je jen díky služebním autům a bývalým služebním autům, které si Češi nakoupili v bazarech.

Hektor
7. května • 13:41

Nebýt nákupu firem- škodovky tak 1mista škodovka nedosáhne ani omylem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Spinakr
7. května • 20:50

Mozna ano, kozna ne. Jiste je jen to, ze vis uplny kulovy o tom, jak by se skodovce darilo a jak by se zachovala, kdyby se musela preorientovat na jinou klientelu.

Auuu
6. května • 20:25

Vzhledem k tomu, že mimo Evropu se prodává jako Renault a nevyskytuje se na jiných trzích, tak jsou celosvětové prodeje irelevantní, případně přičte Dácii k Renaultu i v Evropě a pak ty celosvětové prodeje nejsou špatné.

Karbon
6. května • 20:57

I když se přičtou prodeje Dacií se znáčkem Renaultu stále vychází číslo, které řadí Dacii k nejmenším mainstreamovým výrobcům světa, který je daleko od milionové hranice, které dosahují ti nejmenší výrobci.

Doporučujeme

Články odjinud