Dacie Logan a Sandero mohou být zase o kus luxusnější. A za pár korun

Dacie vždycky byly, jsou, a pravděpodobně i budou velmi levná auta. To ale neznamená, že nemohou mít výbavu srovnatelnou s dražšími zástupci segmentu.

Vozy Dacie jsou jasnou volbou těch zákazníků, kteří hledají cenově velmi dostupné nové auto se zárukou, na jehož mechanice se v podstatě nemá co samovolně pokazit, a když už k nějakým problémům dojde, servisy jsou na každém rohu. Líbit se vám nemusí, ale je fajn, že taková auta na našem trhu pořád ještě jsou.

Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je třetí nejlepší značkou, přeskočila Hyundai

Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je třetí nejlepší značkou, přeskočila Hyundai

Třeba Logan s atmosférickým litrovým motorem o výkonu 54 kW dnes koupíte za necelých 170 tisíc (linie Access) a Sandero je jenom o pět tisíc dražší. V obou případech platí, že se pod 200.000 Kč vejdete i s vyšší výbavou (Open), která zahrnuje třeba rádio s bluetooth, elektricky ovládaná přední okna a centrální zamykání.

Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Lze navíc říci, že s každou novou generací se vozy Dacia přibližují dražším konkurentům. Vezměte si třeba nový Duster, který vypadá k světu zvenku i zevnitř a stále nestojí moc (1.6 SCe/84 kW začíná na 259.900 Kč, vyšší linie Essential stojí od 300.900 Kč). Novinky však hledejme také u zmíněného Loganu a Sandera.

Dacia jede! Po Dusteru dostanou silnější motor i ostatní modely

Dacia jede! Po Dusteru dostanou silnější motor i ostatní modely

Tyto modely mohly mít už od druhé výbavy Open manuální klimatizaci za příplatek 10.000 Kč a od vyšších linií byla standardně, což je stav, který i nadále trvá. S novým ceníkem, který vešel v platnost začátkem dubna, se ale zákazníkům nabízí i možnost mít klimatizaci automatickou. Jde o volitelnou výbavu od linie Arctica (u Loganu vrcholná, u Sandera prostřední) a vychází na rozumných 6000 Kč.

Dacia

Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala.

V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace.

Dacia LoganDacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 45 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků