Dacie Logan a Sandero mohou být zase o kus luxusnější. A za pár korun

Dacie vždycky byly, jsou, a pravděpodobně i budou velmi levná auta. To ale neznamená, že nemohou mít výbavu srovnatelnou s dražšími zástupci segmentu.

Vozy Dacie jsou jasnou volbou těch zákazníků, kteří hledají cenově velmi dostupné nové auto se zárukou, na jehož mechanice se v podstatě nemá co samovolně pokazit, a když už k nějakým problémům dojde, servisy jsou na každém rohu. Líbit se vám nemusí, ale je fajn, že taková auta na našem trhu pořád ještě jsou.

Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je třetí nejlepší značkou, přeskočila Hyundai

Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je třetí nejlepší značkou, přeskočila Hyundai

Třeba Logan s atmosférickým litrovým motorem o výkonu 54 kW dnes koupíte za necelých 170 tisíc (linie Access) a Sandero je jenom o pět tisíc dražší. V obou případech platí, že se pod 200.000 Kč vejdete i s vyšší výbavou (Open), která zahrnuje třeba rádio s bluetooth, elektricky ovládaná přední okna a centrální zamykání.

Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Lze navíc říci, že s každou novou generací se vozy Dacia přibližují dražším konkurentům. Vezměte si třeba nový Duster, který vypadá k světu zvenku i zevnitř a stále nestojí moc (1.6 SCe/84 kW začíná na 259.900 Kč, vyšší linie Essential stojí od 300.900 Kč). Novinky však hledejme také u zmíněného Loganu a Sandera.

Dacia jede! Po Dusteru dostanou silnější motor i ostatní modely

Dacia jede! Po Dusteru dostanou silnější motor i ostatní modely

Tyto modely mohly mít už od druhé výbavy Open manuální klimatizaci za příplatek 10.000 Kč a od vyšších linií byla standardně, což je stav, který i nadále trvá. S novým ceníkem, který vešel v platnost začátkem dubna, se ale zákazníkům nabízí i možnost mít klimatizaci automatickou. Jde o volitelnou výbavu od linie Arctica (u Loganu vrcholná, u Sandera prostřední) a vychází na rozumných 6000 Kč.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků