Dacie Logan a Sandero mohou být zase o kus luxusnější. A za pár korun

Dacie vždycky byly, jsou, a pravděpodobně i budou velmi levná auta. To ale neznamená, že nemohou mít výbavu srovnatelnou s dražšími zástupci segmentu.

Vozy Dacie jsou jasnou volbou těch zákazníků, kteří hledají cenově velmi dostupné nové auto se zárukou, na jehož mechanice se v podstatě nemá co samovolně pokazit, a když už k nějakým problémům dojde, servisy jsou na každém rohu. Líbit se vám nemusí, ale je fajn, že taková auta na našem trhu pořád ještě jsou.

Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je třetí nejlepší značkou, přeskočila Hyundai

Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je třetí nejlepší značkou, přeskočila Hyundai

Třeba Logan s atmosférickým litrovým motorem o výkonu 54 kW dnes koupíte za necelých 170 tisíc (linie Access) a Sandero je jenom o pět tisíc dražší. V obou případech platí, že se pod 200.000 Kč vejdete i s vyšší výbavou (Open), která zahrnuje třeba rádio s bluetooth, elektricky ovládaná přední okna a centrální zamykání.

Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Lze navíc říci, že s každou novou generací se vozy Dacia přibližují dražším konkurentům. Vezměte si třeba nový Duster, který vypadá k světu zvenku i zevnitř a stále nestojí moc (1.6 SCe/84 kW začíná na 259.900 Kč, vyšší linie Essential stojí od 300.900 Kč). Novinky však hledejme také u zmíněného Loganu a Sandera.

Dacia jede! Po Dusteru dostanou silnější motor i ostatní modely

Dacia jede! Po Dusteru dostanou silnější motor i ostatní modely

Tyto modely mohly mít už od druhé výbavy Open manuální klimatizaci za příplatek 10.000 Kč a od vyšších linií byla standardně, což je stav, který i nadále trvá. S novým ceníkem, který vešel v platnost začátkem dubna, se ale zákazníkům nabízí i možnost mít klimatizaci automatickou. Jde o volitelnou výbavu od linie Arctica (u Loganu vrcholná, u Sandera prostřední) a vychází na rozumných 6000 Kč.

Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků
S Audi SQ8 TDI na trati Tour de France: Jízda, kterou prostě nepochopíte

Audi SQ8 TDI (první svezení)

V rámci rozšiřování nabídky sportovních audi s písmenem S v názvu jsme se dočkali i modelu SQ8 TDI. Je to sice pět metrů dlouhé SUV, zatáčky ale zvládá jako kompaktní hatchback!

9.  7.  2019 | Svět motorů | 87 příspěvků
První jízda s novou Škodou Superb Scout: Dejte jí 2.0 TDI Evo a bude skvělá!

Škoda Superb Scout (první svezení)

První kilometry s novou Škodou Superb Scout jsme absolvovali v Rakousku. Vedle klikatých okresek nás trasa zavedla i na šotolinu a byl dostatek času k vyzkoušení nového prediktivního tempomatu. Jaký je prozatímní verdikt?

5.  7.  2019 | Jan Mička | 77 příspěvků