Dacia zvažuje výrobu levných elektroaut. Pohon získají z Renaultů a Nissanů

Už v roce 2013 přiznal tehdejší šéf Dacie, že alespoň o jednom modelu na elektrický pohon uvažují. Podmiňoval to ale určitým vývojem v oblasti této technologie. Přesně, jak velí racionální zaměření značky.

I přesto, že ke komfortu užívání spalovacích motorů mají elektromobily ještě daleko, k pokroku od té doby došlo, a tak se ta samá otázka dere na povrch znovu. Evropský šéf značky, Jean-Christopher Kugler, pro AutoExpress na frankfurtském autosalonu potvrdil, že jejich "zájem o neuvěřitelně dostupný elektromobil stále trvá".

Frankfurt živě: Do detailu jsme prozkoumali novou Dacii Duster

Frankfurt živě: Do detailu jsme prozkoumali novou Dacii Duster

K postavení čistého elektromobilů hodlá Dacia zcela logicky využít technologií aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. "Veškerou potřebnou technologii máme na dosah. To je výhoda, být součástí velké aliance - když potřebujeme nové technologie, máme je," vysvětluje Kugler.

Žádný časový horizont pro bezemisní Dacii zatím stanoven nebyl. "Mluvíme tady o tří až čtyřletém zpoždění oproti pokročilejším vozům ostatních značek aliance. V momentě, kdy bude technologie ještě dostupnější, takové auto můžeme postavit," doplňuje Kugler.

Dacia Logan v ruské reklamě driftuje pouští a vede formule jako safety car

Dacia Logan v ruské reklamě driftuje pouští a vede formule jako safety car

Spekulace hovoří o použití technologie z Renaultu Zoe. Ten byl nedávno zmodernizován a nyní nabízí dojezd až 400 kilometrů. Podívejte se na něj ve fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků