Dacia zavrhla plány na větší SUV. Konkurent Kodiaqu by byl moc drahý

Portfolio Dacie se o větší rodinné SUV pravděpodobně nerozšíří. Prozradil to jeden z vysoce postavených zaměstnanců automobilky.

Dacia Duster je trhákem a dá se považovat za geniální tah rumunsko-francouzské automobilky. Kompaktní, odolné a levné SUV staví na módní vlně, ale zároveň nabízí reálnou užitnou hodnotu a schopnosti mimo silnice. Srdce marketéra by velelo se tohoto úspěchu chytit a násobit jej ve všemožných velikostech a vydáních.

Ostatně podobně to dělá Fiat po vysokých prodejních číslech retro pětistovky. Italové na ní postavili skoro celou modelovou řadu. Jenže postavení Dacie je dost odlišné. I když se objevovaly spekulace o sedmimístné variantě Dusteru či úplně novém SUV velikosti Renaultu Koleos, šéf britského zastoupení Louise O’Sullivan je odmítnul.

Dacia s diesely počítá. Po Dusteru dostane nové 1.5 Blue dCi i Logan a Sandero

Dacia s diesely počítá. Po Dusteru dostane nové 1.5 Blue dCi i Logan a Sandero

V rozhovoru pro britský Autocar utnutí těchto plánů zdůvodnil tím, že větší auto by na Dacii bylo příliš drahé. Přesněji řečeno "příliš drahé pro filosofii značky". Podprahově také vychází na povrch, že by tím vznikla příliš velká konkurence pro modely Renaultu, které by vyšší cenovku se stejnou technikou hůře obhajovaly.

V porovnání se sedmimístnými modely, jako jsou Hyundai SantaFe, Škoda Kodiaq nebo Volkswagen Tiguan Allspace, by však byla cena pro Dacii jednoznačnou výhodou.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 86 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků