Dacia zavrhla plány na větší SUV. Konkurent Kodiaqu by byl moc drahý

Portfolio Dacie se o větší rodinné SUV pravděpodobně nerozšíří. Prozradil to jeden z vysoce postavených zaměstnanců automobilky.

Dacia Duster je trhákem a dá se považovat za geniální tah rumunsko-francouzské automobilky. Kompaktní, odolné a levné SUV staví na módní vlně, ale zároveň nabízí reálnou užitnou hodnotu a schopnosti mimo silnice. Srdce marketéra by velelo se tohoto úspěchu chytit a násobit jej ve všemožných velikostech a vydáních.

Ostatně podobně to dělá Fiat po vysokých prodejních číslech retro pětistovky. Italové na ní postavili skoro celou modelovou řadu. Jenže postavení Dacie je dost odlišné. I když se objevovaly spekulace o sedmimístné variantě Dusteru či úplně novém SUV velikosti Renaultu Koleos, šéf britského zastoupení Louise O’Sullivan je odmítnul.

Dacia s diesely počítá. Po Dusteru dostane nové 1.5 Blue dCi i Logan a Sandero

Dacia s diesely počítá. Po Dusteru dostane nové 1.5 Blue dCi i Logan a Sandero

V rozhovoru pro britský Autocar utnutí těchto plánů zdůvodnil tím, že větší auto by na Dacii bylo příliš drahé. Přesněji řečeno "příliš drahé pro filosofii značky". Podprahově také vychází na povrch, že by tím vznikla příliš velká konkurence pro modely Renaultu, které by vyšší cenovku se stejnou technikou hůře obhajovaly.

V porovnání se sedmimístnými modely, jako jsou Hyundai SantaFe, Škoda Kodiaq nebo Volkswagen Tiguan Allspace, by však byla cena pro Dacii jednoznačnou výhodou.

Dacia Duster

Rumunské SUV Dacia Duster přesvědčuje jednoduchou, ale robustní technikou, pohonem všech kol z Nissanu X-Trail a především vstřícnou cenovou politikou. Nejlevnější verze mají pohon pouze předních kol.

Ceny • Dacia Duster na LPG • Minitest Dacia Duster 1.0 TCe • Jak se vyrábí Dacia Duster • Test Dacia Duster 1.0 TCe LPG

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků