Dacia zavrhla plány na větší SUV. Konkurent Kodiaqu by byl moc drahý

Portfolio Dacie se o větší rodinné SUV pravděpodobně nerozšíří. Prozradil to jeden z vysoce postavených zaměstnanců automobilky.

Dacia Duster je trhákem a dá se považovat za geniální tah rumunsko-francouzské automobilky. Kompaktní, odolné a levné SUV staví na módní vlně, ale zároveň nabízí reálnou užitnou hodnotu a schopnosti mimo silnice. Srdce marketéra by velelo se tohoto úspěchu chytit a násobit jej ve všemožných velikostech a vydáních.

Ostatně podobně to dělá Fiat po vysokých prodejních číslech retro pětistovky. Italové na ní postavili skoro celou modelovou řadu. Jenže postavení Dacie je dost odlišné. I když se objevovaly spekulace o sedmimístné variantě Dusteru či úplně novém SUV velikosti Renaultu Koleos, šéf britského zastoupení Louise O’Sullivan je odmítnul.

Dacia s diesely počítá. Po Dusteru dostane nové 1.5 Blue dCi i Logan a Sandero

Dacia s diesely počítá. Po Dusteru dostane nové 1.5 Blue dCi i Logan a Sandero

V rozhovoru pro britský Autocar utnutí těchto plánů zdůvodnil tím, že větší auto by na Dacii bylo příliš drahé. Přesněji řečeno "příliš drahé pro filosofii značky". Podprahově také vychází na povrch, že by tím vznikla příliš velká konkurence pro modely Renaultu, které by vyšší cenovku se stejnou technikou hůře obhajovaly.

V porovnání se sedmimístnými modely, jako jsou Hyundai SantaFe, Škoda Kodiaq nebo Volkswagen Tiguan Allspace, by však byla cena pro Dacii jednoznačnou výhodou.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 20 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků