Dacia zavrhla plány na větší SUV. Konkurent Kodiaqu by byl moc drahý

Portfolio Dacie se o větší rodinné SUV pravděpodobně nerozšíří. Prozradil to jeden z vysoce postavených zaměstnanců automobilky.

Dacia Duster je trhákem a dá se považovat za geniální tah rumunsko-francouzské automobilky. Kompaktní, odolné a levné SUV staví na módní vlně, ale zároveň nabízí reálnou užitnou hodnotu a schopnosti mimo silnice. Srdce marketéra by velelo se tohoto úspěchu chytit a násobit jej ve všemožných velikostech a vydáních.

Ostatně podobně to dělá Fiat po vysokých prodejních číslech retro pětistovky. Italové na ní postavili skoro celou modelovou řadu. Jenže postavení Dacie je dost odlišné. I když se objevovaly spekulace o sedmimístné variantě Dusteru či úplně novém SUV velikosti Renaultu Koleos, šéf britského zastoupení Louise O’Sullivan je odmítnul.

Dacia s diesely počítá. Po Dusteru dostane nové 1.5 Blue dCi i Logan a Sandero

Dacia s diesely počítá. Po Dusteru dostane nové 1.5 Blue dCi i Logan a Sandero

V rozhovoru pro britský Autocar utnutí těchto plánů zdůvodnil tím, že větší auto by na Dacii bylo příliš drahé. Přesněji řečeno "příliš drahé pro filosofii značky". Podprahově také vychází na povrch, že by tím vznikla příliš velká konkurence pro modely Renaultu, které by vyšší cenovku se stejnou technikou hůře obhajovaly.

V porovnání se sedmimístnými modely, jako jsou Hyundai SantaFe, Škoda Kodiaq nebo Volkswagen Tiguan Allspace, by však byla cena pro Dacii jednoznačnou výhodou.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků