Dacia zavrhla plány na větší SUV. Konkurent Kodiaqu by byl moc drahý

Portfolio Dacie se o větší rodinné SUV pravděpodobně nerozšíří. Prozradil to jeden z vysoce postavených zaměstnanců automobilky.

Dacia Duster je trhákem a dá se považovat za geniální tah rumunsko-francouzské automobilky. Kompaktní, odolné a levné SUV staví na módní vlně, ale zároveň nabízí reálnou užitnou hodnotu a schopnosti mimo silnice. Srdce marketéra by velelo se tohoto úspěchu chytit a násobit jej ve všemožných velikostech a vydáních.

Ostatně podobně to dělá Fiat po vysokých prodejních číslech retro pětistovky. Italové na ní postavili skoro celou modelovou řadu. Jenže postavení Dacie je dost odlišné. I když se objevovaly spekulace o sedmimístné variantě Dusteru či úplně novém SUV velikosti Renaultu Koleos, šéf britského zastoupení Louise O’Sullivan je odmítnul.

Dacia s diesely počítá. Po Dusteru dostane nové 1.5 Blue dCi i Logan a Sandero

Dacia s diesely počítá. Po Dusteru dostane nové 1.5 Blue dCi i Logan a Sandero

V rozhovoru pro britský Autocar utnutí těchto plánů zdůvodnil tím, že větší auto by na Dacii bylo příliš drahé. Přesněji řečeno "příliš drahé pro filosofii značky". Podprahově také vychází na povrch, že by tím vznikla příliš velká konkurence pro modely Renaultu, které by vyšší cenovku se stejnou technikou hůře obhajovaly.

V porovnání se sedmimístnými modely, jako jsou Hyundai SantaFe, Škoda Kodiaq nebo Volkswagen Tiguan Allspace, by však byla cena pro Dacii jednoznačnou výhodou.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik