To, že Dacia pracuje na novém malém automobilu s karoserií sedan, není tajemstvím. Magazín Autoshow.ro o projektu X90 informoval už v polovině loňského prosince. Během té doby se objevily další upřesňující informace. Délka nového sedanu bude 4,26 m, šířka 1,7 m a výška necelých 1,5 m. Zavazadlový prostor bude mít na malé auto velmi slušných 480 litrů („spřátelná“ Thalia má 510 l), zatímco Solenza jen 370 litrů. Rozvor má mít velmi dobrých 2,63 m, vnitřním prostorem tedy patří vůz do do nižší střední třídy.
X90 se objeví se základním motorem 1.4 55 kW z produkce Renaultu, maximální rychlost bude činit 175 km/h. Spotřeba ve městě je velmi nízká, jen 8,7 l/100 km, kombinovaná pak 6,5 litru. Spekuluje se také o motoru 1.6 l s výkonem 66 kW/5000 ot. a točivým momentem 137 Nm/4000 ot. (tedy žádná sláva). Palivová nádrž má 47 litrů. Základní verze obuje pneumatiky 165/80 R14, lepší verze pak 185/65 R15. Průměr předních kotoučů bude 238 mm, verze s ABS pak bude mít 259 mm.
Nejchudší verze bude stát 5000 eur (někde se uvádí, že jde o zaváděcí cenu), lépe vybavená 5700, nejdražší pak 7000 eur. Začátek prodeje je plánován na letošní září.

Vzhled X90 je podle Autoshow.ro poněkud nevyrovnaný, jakoby záď patřila jinému vozu (že by další Thalia?)

Záď bude pravděpodobně vycházet z Renaultu Thalia, na jehož podvozku se asi objeví.
Je možné, že se začnou prodávat i další karosářské variantu jako kombi nebo pickup.

Retuš z VW Bory - příď ze Solenza, záď z Thalie
Nákres palubní desky, vypadá docela dobře, nemyslíte?