Není to rovnocenná náhrada, protože to nenabízí jako 4x4 s šestikvaltem.....jako původní 1,6SCE. Proto taky ta masivní mediální výplachovka.
Většina Dusterů se prodá jako dvoukolka. Skutečné SUV totiž ve skutečnosti pořebuje cca 3% majitelů. Ano - je to náhrada.
V roce 2019 mělo 42 % Dusterů pohon 4x4, což rozhodně není málo. A Duster je jedno z mála SUV, které se vzhledem ke světlé výšce může podívat i do terénu. A tím, že ten nový motor čtyřkolku mít nemůže, tak je nejlevnější varianta čtyřkolky rázem o 100 tisíc dražší.
Pokud jde o pohon 4x4, tak stále tvrdím, že jej ve skutečnosti využijí 3% uživatelů a je úplně jedno, jaké jsou statistiky prodejů. Jde především o módu, kterou výrobci lidem vnutili a Ti tomu rádi uvěřili. Ale řeč je o motoru. To, že se litr nenabízí s pohonem 4x4 není až tak problém motoru, ale politiky, resp. strategie výrobce. Možná do ní zapadá i to zmíněné zdražení. Chceš levné SUV? Kup si dvoukolku. Chceš a potřebuješ opravdu SUV? Připlať si a dostaneš, to co opravdu potřebuješ. ;-)
Toto je největší omyl. 4x4 využiješ ve střední evropě vždycky a každý. Ten kdo ji má ji využije a ani o tom neví. Pomůže ti a ani o tom nevíš. V každém případě, když máš dvoukolku, tak to v nouzi poznáš. :-D
Naprostý souhlas. Čtyřkolka je dobrá volba i pro běžného člověka. Je fakt, že ji využije třeba jen v uvedených 3%, ale i ta 3% jsou k nezaplacení. Jako příklad mohu uvést parkování v zimě na Červenohorském sedle. Během lyžování připadlo 15 cm sněhu. Sedl jsem do auta a odjel jsem. Některým "nečtyřkolkám" trvalo, jak jsem se posléze dověděl, 2,5 hodiny než odjeli. Ti když přijeli, tak my jsme už byli po večeři a v sauně. Kromě výše uvedeného si myslím, že může nastat situace, kdy pohon 4 kol může zabránit nehodě. Poznámka: Nemám Subaru, ale Haldex.
Aby bylo jasno, nikdy a nikde jsem nenapsal, že 4x4 je zbytečnost. To ani náhodou. Je mi jasné, že krom nevýhod (vyšší cena, vyšší spotřeba, vyšší provozní náklady, vyšší hmotnost, omezený zavazadlový prostor, dražší výfuk, nižší výkon....) to přináší i výrazné a nezanedbatelné výhody (jedinečná trakce, bezpečnější jízda nahoru i dolů, průjezd zatáčkami...). Nicméně i tak tvrdím opakovaně, že 4x4 opravdu a naplno využijí 3-5% uživatelů a kdo obrací v ruce každou korunu by se měl nad skutečným využitím této výhody dobře zamyslet. Bydlím pod horama (Krkonoše) a s dobrými zimáky jsem na nich až na extrémní vyjimky problémy nikdy neměl. A když ano, holt sem musel nazout jednou za zimu řetězy.
Případná jízda v terénu je právě ta výjimka, kde ta atmosféra je lepší, protože v nízkých otáčkách má více síly a přesnější odezvu na sešlápnutí akcelerátoru. S tím tříválcovým turbomotorem by to mohlo být hodně složité a hlavně spojka by dost trpěla. Možná i to byl jeden z důvodů, proč čtyřkolku nemá.Ano, SUV je móda. Ale přesto existují lidé a firmy, které potřebují auto do terénu. A není kde brát. Lada Niva už se do EU oficiálně nedováží (nezávislí dovozci samozřejmě existují). Suzuki Jimny je beznadějně vyprodaný, čekací lhůty jsou až dva roky. Ostatní terénní auta už jsou dost drahá. První volbou auta do terénu je Duster, protože je levný, mezi dnešními SUV vyniká světlou výškou a má "krátkou" převodovku.
Tříválcový 1,0 turbo nemůže být v žádném případě adekvátní náhrada za atmosférickou 1,6.
Tříválcové 1,0 turbo je téměř v každém okamžiku plně adekvátní náhrada za atmosférickou 1,6. Upřesnil bych to tak, že ve většině jízdních režimů jede lépe než ta dýchavičná 16ka.
Zapomněli říct že v dálničních rychlosti tomu motorů dochází dech, stará 1,6 při rychlosti 130km točila otáček 3500 litr tak 4500, spotřeba do 6,5l to ne 8 až 9 real
Osobní zkušenost nebo to píšeš od sklenice s pívem? Kde jsi přišel na ten nesmysl Karle?
duster je dálniční vozidlo? V nějakých zemí je max 110.
A je někde napsáno, že s ním nesmíš na dálnice? Nebo že se prodává jen v zemích, kde je max. rychlost 110 km/h?Prosím odkaz.
1.0 TCe 74KW pětikvalt při 130km/h točí 3400
A proč jsou k tomu novému motoru dva zcela odlišné grafy ?
zrejme chyba nejakeho marketaka... reseni ... viz zde od 1:30https://www.youtube.com/watch...
mozna je lepsi sledovat od 1:15, at vite lepe kontext ;))
jo dobrý recept ! :-)
3valcem to auto pohřbili....
nemáš pravdu.
Jj, pri rozjezdu se pripoji k pohonu motorek pohonu steracu a bude to v pohode... pokud na krizovatce nezastavite na zvykacce ovsem
Že to nenapadlo ty tupce z Lamborghini, Ferrari nebo žabožrouty z Bugatti - výkon se přidává zmenšováním motoru a ubiráním válců a ne zvětšováním. Ideál je jeden válec 1 kubický mm, to by mělo výkon 1 bimbilión koní
Lamborghini mělo tříválec před dácií.
ta začínající cena je velice dobrá a je na pováženou, že největší výrobce aut v čr není schopen nabídnout takové auto za takovou cenu a čteme jenom o zdražování.
Petře R. : Možná hloupý dotaz? Ale přesto se zeptám : PROČ BY MĚL BÝT SCHOPEN??
Protože Péťa je velký komunista a všem by nejradši vše diktoval a nařizoval.
Nechtěl bych vidět jak by dopadl manager, který by učinil rozhodnutí, že Škoda bude vyrábět levná lowendová auta. Aktuálně je Škoda zaškatulkovaná jako výrobce mainstreamových aut. Prostě auta která se nepodbízí, umí nabídnout slušnou výbavu i zajímavé motory a celkem se jim to dle prodejů daří. Pokud by k tomu pod jejich značnou vyráběli lowendy, které sice fungují přesně tak jak zákazník potřebuje a na nic si nehrají, přesně jako Dacia, bez možnosti rozsáhlejší výbavy a pohonů, tak by i dražší modely byly vnímány jako produkty lowendové automobilky. Škoda by musela mít novou značku pro tato auta, stejně jako má Renault Dacii.
A proč by to dělal?
pro lidi, ty neděláš dobro druhým?
A pro koho, si myslíš, že teď Škoda vyrábí? Pro opice? Já myslím, že pro lidi :-)
škodovka momentálně nevyrábí.
Vtipálků, ale k tématu nic...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.