Dacia ve Frankfurtu: silnější turbodiesel 1,5 dCi pro Logan

Motorová paleta Loganu se rozroste o další výkonovou novinku, tentokrát půjde o oblíbený čtyřválcový turbodiesel 1,5 dCi s výkonem 85 koní. Doposud mohli zákazníci volit stejný motor, avšak jen s výkonem 68 koňských sil. Silnější verze je velmi povedená a my jsme ji měli možnost vyzkoušet v Renaultu Clio třetí generace.

Motor dosahuje výkonu 63 kW/85 k při nízko položených 3750 ot./min., točivý moment vrcholí na hodnotě rovných 200 Nm při 1900 otáčkách. Logan s ním zrychlí na stovku za 13 sekund a dosáhne maximální rychlost 167 km/h. U kombi verze MCV jsou čísla malinko horší – stovka za 14,3 s a maximální rychlost 163 km/h.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků