Navzdory problémům s pandemií a polovodiči dosáhla rumunská značka solidního prodejního výsledku. Největší zájem byl o Sandero.
Divoký rok 2021 končí značka Dacia v Evropě s celkově 536.095 prodanými vozy. Oproti loňskému roku, kdy zákazníkům dodala jen necelých čtyři sta tisíc kusů, jde o významné zlepšení, ale nejde o nejlepší výsledek na starém kontinentu – v předpandemickém roce 2019 prodala 564.854 vozidel. Celkový podíl na evropském trhu se zvýšil o 0,1 procentního bodu na 3,5 %.
Nejoblíbenějším vozem loňského roku se stala Dacia Sandero s 226.825 prodanými kusy. Následuje Duster se 186.001 kusy a Dokker s 44.684 exempláři. Bramborová medaile překvapivě patří elektrické novince Spring s 27.876 kusy, která dokonce překonala Logan s 27.136 kusy. Poslední příčka patří stárnoucímu Lodgy s 24.526 prodanými vozy – dalších 47 vozidel spadá do kategorie „jiné.“ Na českém trhu značka prodala 6821 vozů, za což jí náleží devátá příčka mezi všemi značkami.
Uspokojení nad loňským rokem vyjádřil Denis Le Vot, výkonný ředitel značek Dacia a Lada: „Dnes je Dacia skutečnou hnací silou růstu v rámci skupiny Renault. 60 % zákazníků značky Dacia přichází zvenčí skupiny Renault a 75 % majitelů vozů Dacia zůstává se skupinou Renault, když kupuje další nový vůz,“ uvedl.
Dalším faktorem úspěchu je dle Le Vota volba výbav – nehledě na model prý zákazníci vždy volí ty nejvyšší specifikace: 90 % si u elektromobilu Spring objednalo specifikaci Comfort Plus, 70 % Sander je prodáno s výbavou Stepway a 60 % majitelů Dusterů jezdí v provedení Prestige. Rok 2022 značka vyhlíží s optimismem. Na trh přijde dostupný sedmimístný model Jogger a dojde k implementaci nové identity značky. V první polovině roku ji dostane dealerská síť, je konci roku se objeví na sériových vozidlech.