Dacia v roce 2021 prodala v Evropě přes půl milionu aut. Její zákazníci nejčastěji volí vysoké výbavy

11 komentářů

Česílko
19. ledna • 6:51

Jenže auta Hyundai a Kia jsou oproti Dacii s kvalitou (úrovní zpracování, materiály, designem atd), bezpečnostní a hodnotou značky o několik úrovní výše.

homer
18. ledna • 18:13

Jdete si pro sociální auto a nasypete desítky tisíc do výbavy? Lidi jsou fakt různí.

Praktický auto
18. ledna • 19:07

Možná že si lidé spíš jdou pro slušné auto a ti co mohou si ho i slušné vybaví. Velmi dobře jsem si prošel srovnatelná auta, projel co se dalo, nechal si spočítat ceny a odvezl si nakonec Sandero Stepway. Poměr cena a užitná hodnota skvělý, design povedený, tuhle kombinace mi u konkurence chyběla. Ale někdo má jiné priority tak si vybere třeba fabii nebo i20 nebo C3 nebo Rio. Navíc Dacia dokázala auta dodávat v rozumných termínech.

Česílko
19. ledna • 6:54

Jenže auta Hyundai a Kia jsou oproti Dacii s kvalitou (úrovní zpracování, materiály, designem atd), bezpečnostní a hodnotou značky o několik úrovní výše.

Česílko
19. ledna • 7:38

Stačí se podívat na globální prodeje značek Hyundai, Kia vs Škoda, Citroën a Dacia, a hned je každému jasné, jak se věci mají. Třeba takový Američan v USA nějaké auto značky Škoda, Citroën nebo Dacia prakticky nezná, ale Hyundai a Kia zná úplně každý, protože je tam vidí každý den. Už i z tohoto pohledu dávám přednost Hyundai.

Praktický auto
19. ledna • 9:52

Netvrdím že je srovnatelná kvalita, jen že je dostatečná vzhledem k ceně. Prostě i20, kde abychom mohl mít radio musím přidat paket za 20 tis. je s cenou jinde. Argument světových prodejů není zrovna objektivní, Dacia je regionální značka a je tak plánovaná od počátku. Je to jako říkat, že by vám měla víc vyhovovat hudba od interpreta co má víc stažení nebo přehrání na YouTube. Design i užitnosti vozu je subjektivní, dle toho co od vozu čekáte. Za sebe např. vidím Sandero Stepway jako hezčí auto než i20 nebo Rio nebo jejich suv deriváty.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Česílko
19. ledna • 11:56

Pro mě je rozhodující poměr kvalita vs cena. A v tom je na tom Hyundai nejlépe. Říci, že je kvalita k ceně dostatečná, je trochu málo.
Než bych koukal po i20, tak bych za plus mínus podobnou cenu šel raději do i30, která je ve vyšším segmentu a myslím s lepší základní výbavou.
Hyundai je značka světového formátu, daleko před Škodou nebo francouzskými značkami natož Dacií. Je pátou největší automobilovou značkou světa. Mně na tom záleží.
Ano, design je věcí osobního vkusu. Osobně se mi veškeré Dacie, ale i naprostá většina evropských aut nelíbí. Zato zajímavě neotřelý, moderní a místy až futuristický design od Hyundai mi vyhovuje. Takový IONIQ5 nemá chybu, ale to už je auto z jiné ligy.

Praktický auto
19. ledna • 12:49

Každému prostě záleží na něčem jiném, pokud bych chtěl větší auto než Sandero tak bych měl i3p rozhodně v hledáčku, už pro to že značka pořád nabízí i atmosféru a slušnou výbavu za slušnou cenu. Ale je o 100 tis. Protože sem kupoval auto na dojíždění do práce a občasné trasy po horších cestach (za sportem, kde starty jsou často kus po nehezké polnacce) tak nepotřebuju věší auto a nemusím dávat 100 a navíc mám v ceně lpg verzi. Prostě není univerzální auto co může vyhovovat všem (bylo by univerzálně nepraktické). Až budu obnovovat rodinné auto za 308 sw, tak si srovnám aktuální možnosti i30 a bude v nejužším výběru, kde naopak nebude Octavia (která prostě pro mě nemá smysl poměrem cena/užitná hodnota/kvalita). Rozdíl v kvalitě za příplatek dava smysl, když není neúměrný ceně a provozním nákladům.

petr r. (petrumr)
18. ledna • 16:09

Nové sandero je už auto, vybavený, usporný. Nevím proč už sem nechodí škodafans, asi to si srovnali cenově a chodí kanálama. Ještě LPG a není ve výběru co řešit, škoda ani to lpg neumí vyrobit, natož prodat.

Jiří
19. ledna • 19:52

Pro mě je nepřekousnutelný ten slabý motor. Uvažoval jsem, ale hodnotnější mi přijde za ty peníze koupit ojetý VW, který je lépe vybavený, má hodnotnější interiér a výkonnostně taky jinde.

.
18. ledna • 18:22

Ty je v těch kanálech potkáváš?

Doporučujeme

Články odjinud