České zastoupení automobilky Dacia zdůrazňuje, že za úspěchem na českém trhu nestojí rozsáhlé mediální kampaně. Značka to zatím letos dotáhla na trojku na českém trhu.
Výsledky registrací nových aut na českém trhu za první čtvrtletí letošního roku jsou pro tuzemské zastoupení automobilky Dacia důvodem k radosti. Poprvé v historii českého automobilového trhu se značka probojovala na třetí místo v počtu registrací nových aut, rostla, a to i navzdory tomu, že podle oficiálních informací nepořádala rozsáhlé mediální kampaně. Úspěch přičítá hlavně systematické píli a také široké nabídce modelů.
Úspěch Dacie samozřejmě můžeme vyjádřit i čísly. Podle Svazu dovozců automobilů (SDA) bylo v prvních třech měsících letošního roku v České republice registrováno 4008 Dacií, o 76 více než loni. Značka rovněž téměř o jedno procento zvýšila tržní podíl, který aktuálně dělá 6,72 %.
Nejprodávanějším modelem byl Duster (1451 kusů), který se podle statistik SDA drží na druhé příčce za Škodou Karoq (2062 kusů) v segmentu kompaktních SUV. Sandero se v segmentu malých vozů drží na třetí příčce (735 kusů), Dokker je s 971 kusy jedničkou mezi malými MPV.
Dacii na českém trhu pomohl také pokles prodejů vozů Hyundai. Zatímco za první tři měsíce loňského roku byli Korejci třetí s počtem 4551 kusů, za stejné období letošního roku u nás bylo registrováno 3968 Hyundaiů a tržní podíl značky klesnul z 6,71 % na 6,66 %. Druhý je Volkswagen, který klesnul z 6263 na 5715 registrovaných vozů, ale i tak zvýšil tržní podíl z 9,23 % na 9,59 %. První je Škoda 20.586 registrovanými vozy a tržním podílem 34,53 % (loni 22.674 kusů a podíl 33,41 %).