Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je třetí nejlepší značkou, přeskočila Hyundai

České zastoupení automobilky Dacia zdůrazňuje, že za úspěchem na českém trhu nestojí rozsáhlé mediální kampaně. Značka to zatím letos dotáhla na trojku na českém trhu.

Výsledky registrací nových aut na českém trhu za první čtvrtletí letošního roku jsou pro tuzemské zastoupení automobilky Dacia důvodem k radosti. Poprvé v historii českého automobilového trhu se značka probojovala na třetí místo v počtu registrací nových aut, rostla, a to i navzdory tomu, že podle oficiálních informací nepořádala rozsáhlé mediální kampaně. Úspěch přičítá hlavně systematické píli a také široké nabídce modelů.

Dacia Duster se bude vyrábět i jako pick-up. O Renault už ale nepůjde

Dacia Duster se bude vyrábět i jako pick-up. O Renault už ale nepůjde

Úspěch Dacie samozřejmě můžeme vyjádřit i čísly. Podle Svazu dovozců automobilů (SDA) bylo v prvních třech měsících letošního roku v České republice registrováno 4008 Dacií, o 76 více než loni. Značka rovněž téměř o jedno procento zvýšila tržní podíl, který aktuálně dělá 6,72 %.

Nejprodávanějším modelem byl Duster (1451 kusů), který se podle statistik SDA drží na druhé příčce za Škodou Karoq (2062 kusů) v segmentu kompaktních SUV. Sandero se v segmentu malých vozů drží na třetí příčce (735 kusů), Dokker je s 971 kusy jedničkou mezi malými MPV.

Chcete malý užitkáč, ale chybí vám pohon 4x4? Dacia má elegantní řešení

Chcete malý užitkáč, ale chybí vám pohon 4x4? Dacia má elegantní řešení

Dacii na českém trhu pomohl také pokles prodejů vozů Hyundai. Zatímco za první tři měsíce loňského roku byli Korejci třetí s počtem 4551 kusů, za stejné období letošního roku u nás bylo registrováno 3968 Hyundaiů a tržní podíl značky klesnul z 6,71 % na 6,66 %. Druhý je Volkswagen, který klesnul z 6263 na 5715 registrovaných vozů, ale i tak zvýšil tržní podíl z 9,23 % na 9,59 %. První je Škoda 20.586 registrovanými vozy a tržním podílem 34,53 % (loni 22.674 kusů a podíl 33,41 %).

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků