Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je třetí nejlepší značkou, přeskočila Hyundai

České zastoupení automobilky Dacia zdůrazňuje, že za úspěchem na českém trhu nestojí rozsáhlé mediální kampaně. Značka to zatím letos dotáhla na trojku na českém trhu.

Výsledky registrací nových aut na českém trhu za první čtvrtletí letošního roku jsou pro tuzemské zastoupení automobilky Dacia důvodem k radosti. Poprvé v historii českého automobilového trhu se značka probojovala na třetí místo v počtu registrací nových aut, rostla, a to i navzdory tomu, že podle oficiálních informací nepořádala rozsáhlé mediální kampaně. Úspěch přičítá hlavně systematické píli a také široké nabídce modelů.

Dacia Duster se bude vyrábět i jako pick-up. O Renault už ale nepůjde

Dacia Duster se bude vyrábět i jako pick-up. O Renault už ale nepůjde

Úspěch Dacie samozřejmě můžeme vyjádřit i čísly. Podle Svazu dovozců automobilů (SDA) bylo v prvních třech měsících letošního roku v České republice registrováno 4008 Dacií, o 76 více než loni. Značka rovněž téměř o jedno procento zvýšila tržní podíl, který aktuálně dělá 6,72 %.

Nejprodávanějším modelem byl Duster (1451 kusů), který se podle statistik SDA drží na druhé příčce za Škodou Karoq (2062 kusů) v segmentu kompaktních SUV. Sandero se v segmentu malých vozů drží na třetí příčce (735 kusů), Dokker je s 971 kusy jedničkou mezi malými MPV.

Chcete malý užitkáč, ale chybí vám pohon 4x4? Dacia má elegantní řešení

Chcete malý užitkáč, ale chybí vám pohon 4x4? Dacia má elegantní řešení

Dacii na českém trhu pomohl také pokles prodejů vozů Hyundai. Zatímco za první tři měsíce loňského roku byli Korejci třetí s počtem 4551 kusů, za stejné období letošního roku u nás bylo registrováno 3968 Hyundaiů a tržní podíl značky klesnul z 6,71 % na 6,66 %. Druhý je Volkswagen, který klesnul z 6263 na 5715 registrovaných vozů, ale i tak zvýšil tržní podíl z 9,23 % na 9,59 %. První je Škoda 20.586 registrovanými vozy a tržním podílem 34,53 % (loni 22.674 kusů a podíl 33,41 %).

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 18 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik