Dacia teď nabízí Duster i v užitkové verzi N1. Pohon 4x4 tak vychází ještě levněji

Vypadá to, že Dacia tasí podobné eso z rukávu jako před nedávnem Suzuki.

Může to vypadat jako ohled na živnostníky i vyhýbavé řešení emisních limitů a pokut. Ať už to vezmete jakkoliv, od nového roku se Dacia rozhodla nabízet Duster také v užitkové verzi N1. Cenovku levného pracanta ve verzi s pohonem 4x4 tak nyní posunuje ještě níže, přičemž kromě naftového motoru nabízí i jeden zážehový, který už v normální osobní verzi modelu neseženete.

Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Krok Dacie trochu připomíná Suzuki, které se v reakci na přísnější limity průměrných „flotilových“ emisí rozhodlo na evropském trhu nabízet malý a velmi žádaný tereňák Jimny výhradně v užitkové verzi. Užitková vozidla se totiž nepodřizují stejným emisním limitům jako vozidla osobní. Model tak zůstane na trhu, ač v upravené praktičtější podobě, ale jeho emisně nevyhovující motor zatím nemusí značka řešit.

Právě lehké čtyřkolky často nachází zájemce mezi podnikateli, kteří auto využijí jako pracovní vůz. A když se zadaří, zaujmou i soukromníky. Stejný smysl nedávno zmínil k uvedení Dusteru N1 i David Tichý, obchodní ředitel brněnského Auto Pokorný, dealera vozů Renault a Dacia: „Duster v této specifikaci sice bude jen čtyřmístný, ale čtyřkolky si kupují hlavně stavební a lesnické firmy, pro které to problém nebude.“

Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý koncept má od dnešního SUV daleko

Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý koncept má od dnešního SUV daleko

V novém ceníku pro rok 2021 se tedy objevuje Duster N1 se dvěma motorizacemi a ve dvou výbavách. Užitkáč seženete buď se vznětovým motorem 1.5 Blue dCi (85 kW/115 k) nebo zážehovým 1.3 TCe (96 kW/130 k), který už zmizel z nabídky osobní verze Dusteru. U obou motorizací je nabízen pohon 4x4.

Nízká cenovka užitkového Dusteru ovšem začíná na 396.900 Kč u výbavy Comfort a motoru 1.3 TCe s pohonem předních kol. Se stejným motorem a výbavou pak dáte za verzi 4x4 minimálně 441.900 Kč. Pro srovnání, osobní verze Dusteru 4x4 teď vychází nejlevněji ve výbavě Comfort s motorem 1.5 Blue dCi (85 kW/115 k) na 455.900 Kč, zatímco užitkáč N1 s tímto motorem vyjde na 445.900 Kč.

Evropským Autem roku 2021 bude jeden z těchto vozů! Šanci má i Dacia Sandero

Evropským Autem roku 2021 bude jeden z těchto vozů! Šanci má i Dacia Sandero

A komu by v užitkovém Dusteru N1 chyběly některé prvky výbavy jako třeba automatická klimatizace, zadní parkovací senzory s kamerou či navigace, může zvolit úroveň Prestige. Ta je dostupná výhradně s kombinací motoru 1.3 TCe a pohonu 4x4 od ceny 480.900 Kč.

Dacia Duster N1 2021 – Výbavy, motorizace a české ceny užitkové verze
Výbava Motorizace Základní cena [Kč]
Comfort 1.3 TCe, 96 kW, 6M, 4x2
1.3 TCe, 96 kW, 6M, 4x4
1.5 Blue dCi, 85 kW, 6M, 4x4
396.900
441.900
445.900
Prestige 1.3 TCe, 96 kW, 6M, 4x4 480.900

Oficiální fotografie Dacie Duster v užitkové úpravě N1 zatím nejsou k dispozici.

Dacia

Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala.

V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace.

Dacia LoganDacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 52 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků