Dacia Spring pomalu vstupuje na český trh. Nejlevnější EV spouští objednávky

_Info_  |  30. 06. 2021 15:15

Za poloviční cenu by to dávalo smysl. Každopádně vítězi designem nad ID3.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  30. 06. 2021 17:44

Jo, hned bych ho koupil, do 100tisic na to popojizdeni, stejně životnost 5 let/150000km...

Odpovědět  |   | 
brk77  |  30. 06. 2021 19:51

Nemůžu si pomoct, ale těch 33 kW mi přijde totálně mimo. Tolik měla Škoda 105, co se začala vyrábět před 45 lety. Kdyby to mělo alespoň těch 50 kW, co měla Felicie. Hmotnost je taky víceméně stejná, to by už při troše dobré vůle fungovat mohlo, ale tohle se nehodí.

Odpovědět  |   | 
_Info_  |  30. 06. 2021 21:08

Zapomínáš na krouticí moment ,který je k dispozici od otáčky 1. Takže síla je u tohoto typu auta a určení, podružná záležitost. Zajede k lékaři, na nákup, k sousedům a tím to končí. Není to na dálnici ani rychlostní silnici. Je to auto k baráku a do města. Tim to končí.

Odpovědět  |   | 
Mino  |  30. 06. 2021 21:08

Nezapomeňte ale na to, že těch 33 kW je tam od 40 km/h až do maxima. Pokud to srovnáte např. s Citigem 44 i 55 kW, tak to Citigo bude dynamičtější jen tehdy, když bude vytočené na více než 3500 otáček. Což, přiznejme si, většina lidí z cílovky nikdy neudělá a platí to až když začneme překračovat mimoměstské povolené rychlosti a na dálnici. Tam to bude opravdu lemra líná. Ale ve městě a mimo město to bude hbité docela rozumně. 50kW Felicie bude mít vyšší výkon od cca 3000 otáček.

V reálu to bude v běžných rychlostech hbitější díky mnohem vyššímu výkonu i tomu, že jde o elektromobil s rychlejší odezvou. Pro představu, Citigo má ve 2000 otáčkách 19 kW, ve 3000 otáčkách 30 kW. Tohle má 33kW kdykoli od rychlosti 40 km/h.

Odpovědět  |   | 
brk77  |  30. 06. 2021 21:54

No nevím. Já vidím, že udávají zrychlení z 0 na 100 km/h s za 19,1 s, což je naprosto šílená hodnota a něco mi říká, že to neměřili se zapnutou klimatizaci, takže reálně to bude ještě horší.

A to, že to je městské auto, neznamená, že se ke kilu nikdy nepodívá. Na některých úsecích se ve městě 70 občas vyskytuje a na páteřních komunikacích větších měst ani těch 90 není výjimkou, takže reálně tam všichni jedou kilo.

Odpovědět  |   | 
_Info_  |  30. 06. 2021 22:18

Ty nejsi řidič, tohle by řidič nikdy neřekl. Nerozumíš technice vůbec , ale vůbec. Žiješ podle reklamy a podle tabulek v časopise. Bůh nás chraň před takovými idio.ty

Odpovědět  |   | 
_Info_  |  30. 06. 2021 23:31

https://youtu.be/BDckillJUnw
Krásný test a dokonalé pochopení pro co je tento crossover BEV určen.

Odpovědět  |   | 
Mino  |  04. 07. 2021 18:05

Ale to se přeci vůbec nevylučuje. Tohle nemá více než 33 kW, zatímco Citigo může mít 44kW a 55kW, což je brutální rozdíl. Když to budeš drtit do červeného, tak jasně, že ho obě Citiga v akceleraci na 100 km/h překonají. To dá rozum. Ale jde o to, že tohle platí až tehdy, když to Citigo má na otáčkoměru více než cca 3400-3500 otáček. Což prostě u běžného řidiče má velmi výjimečně. V běžných rychlostech a otáčkách, při kterých se třeba takové Citigo používá, bude tohle mít skoro dvakrát tolik výkonu.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  01. 07. 2021 11:20

Elektrické Citigo bude dynamičtejší vždy, troufám si tvrdit. Toto je líná mrcha.

Odpovědět  |   | 
komik  |  30. 06. 2021 23:35

Na rozvážku pizzy dobrý, ještě bych jim to přiškrtil, stejně s tím budou jezdit rally.
Jinak ve variantě 2 sedadla + náklad to bude atraktivní... Pro různý řemeslníky (třeba elektikáře :) ), ještě aby to umělo poskytovat 220v zásuvku, to by byla pecka na opravy kde není proud.

Odpovědět  |   | 
_Info_  |  01. 07. 2021 00:02

Elektrocentrála
Powerstation
Bateriové nářadí.
Takže možnosti pro práci bez místního zdroje elektrické energie je spousta.
Jinak pickup by byl absolutní bomba pro město a okolí

Odpovědět  |   | 
komik  |  01. 07. 2021 16:08

Varianta pickup je ohlášená...

Jinak proč řešit elektrocentrálu která musí jet pořád, když můžete mít zásuvku a odebírat, jen když potřebujete... A ono ne všechno nářadí je aku (třeba svářečky na trubky, drážkovačky...) a i taková malá baterka v elektromobilu - 33kwh je dostatečně velká, že ji za směnu nevybijete (na 220v 10A) a ještě dojedete zpět a nemusíte řešit baterky u nářadí.

Odpovědět  |   | 
brk77  |  01. 07. 2021 08:51

Tak řemeslníci určitě, ti nikam nespěchají. Když už náhodou přijedou na čas, tak deset minut chodí kolem auta, kouří, telefonují, pohodička. Na ty poslíčky s pizzou bych byl opatrný. To jsou typicky ti největší střelci. Když tady kolem školky někomu kvílí gumy, tak jede pizza.

Odpovědět  |   | 
Michal2  |  01. 07. 2021 07:56

Těch 19sec vypadá hodně ale s posádkou a nákladem to bude ještě mnohem horší zase ale je ten výkon k dispozici hned.U malého auta musíte motor vytočit a kvantová 1plnà,2plná,3 a 14-15sec

Odpovědět  |   | 
_Info_  |  01. 07. 2021 09:25

A přívěsný vozík jsi zapomněl. Sakra si uvědom, pro jaky účel je toto autíčko. Pořád máte problém zařádit auto do té správné skupiny použítí. Pořád chcete univerzální na všechno a to prostě nejde.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  01. 07. 2021 11:19

Je to stejná kategorie jako elektrické Citigo nebo nový eUp. Akorát tito dva mají větší baterku, rychlejší nabíjení, mnohem lepší dynamiku (0-100 dají za 12 sek.), atd... prostě ve všech ohledech lepší auta. Nevím, komu je tato parodie na EV určená, ale za tu cenu se mi to teda zdá jako vtip Jo, možná na trhy, kde jsou dotace, tam to případnému zájemci zčásti zaplatí ostatní daňoví poplatnící, to se pak jinak na to kouká.

Odpovědět  |   | 
_Info_  |  01. 07. 2021 11:36

Ne "dotována" cena ??? Dvě Dacie za jedno cítigo ?

Odpovědět  |   | 
brk77  |  01. 07. 2021 15:49

A pro koho tedy to auto je? Já si tu cílovou skupinu moc představit neumím. Typický zákazník Dacie je podle mého názoru citlivý na cenu a tohle auto stojí jako 2 Sandera. Proč si tedy nekoupit jedno Sandero za polovic?

Odpovědět  |   | 
_Info_  |  01. 07. 2021 16:18

Tak v mých očích je zákazník Dacie neochota přeplácet zboží, které má určitou kvalitu. Takový Hyujdaj KIA si hraje na premiovku a je to neskutečný šunt. Takže zákazník Dacie si koupí BEV za 450k a ví co má a je spokojen.
Navíc BEV Hyundai KIA jsou zmetky. Takže asi tak.
Nenáročné, jednoduché, rozumně naceněné přibližovadlo, to je Dacia.

Odpovědět  |   | 
brk77  |  01. 07. 2021 16:35

Já si v tom autě umím představit asi akorát pošťačku, která má větší rajón s rodinnými domky. Tyhle už teď mají auta. Přijedou, ani to nechcípnou, hodí dopis do schránky a jedou dál. Než se pořádně rozjedou, tak už zase brzdí u dalšího baráku.

Česká pošta se ovšem rozhodla pro elektrokola.
https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistik... ...

Odpovědět  |   | 
_Info_  |  01. 07. 2021 18:40

Přesně !!!
A pak úředníci v rámci města - přesuny. Opravdu nepotřebujou Kodiaq 4x4 nebo Superb 3.6 4x4-či 2.0 tsi 206kw 4x4
A vůbec obslužnost v rámci města a blízkého okolí. Nulové emise a malé náklady na údržbu. Tohle je ten případ pro BEV , ale ne nutit všechno na baterku.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  05. 07. 2021 17:13

Já osobně bych si takové auto nekoupil, ty parametry jsou mi spíš k smíchu, ale naprosto si dokážu představit, že to auto si své kupce najde. :)
Ne každému jde o monstrózní zrychlení či výkon motoru. Pro lidi ve městě, kteří mají auto doslova jen jako nákupní tašku, pro důchodce, naprosto oka. Za ty prachy, proč by ne.Samozřejmě, že Citigo-E bylo parametry trochu jinde, ale velmi pravděpodobně ta cenovka byla dotovaná.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

včera | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků

Nejčtenější články

Od této Škody Kodiaq dejte ruce pryč! V ČR těžce bourala, teď se tváří jako nová

Od této Škody Kodiaq dejte ruce pryč! V ČR …

Práci mechaniků nelze neobdivovat, zájemcům o ojetinu však budou vstávat chlupy na těle.

5.  7.  2021 | | 76 N/A
David Rusol
NehodaŠkoda KodiaqŽivot řidičeOjetiny
V Česku je na prodej unikátní VW Passat. Kdysi sloužil novinářům, teď má 400 koní

V Česku je na prodej unikátní VW Passat. Kd…

Testovacích aut se ročně v motoristických redakcích protočí desítky, v paměti ale jich ale obvykle utkví jenom pár. Zelený Volkswagen Passat Variant je jedním z nich a teď může být váš.

14.  7.  2021 | | 5 N/A
David Rusol
Volkswagen PassatZajímavosti
Škoda Fabia Combi Paris šokovala až na druhý pohled. Měla větší vliv, než se zdá

Škoda Fabia Combi Paris šokovala až na druh…

Tři roky po premiéře první malé škodovky postavené na technice koncernu Volkswagen už mnozí začínali vyhlížet facelift. Jednu z možných vizí modernizace odhalilo na podzim 2002 modré kombi v Paříži. Navenek nenápadné, uvnitř však nebývalé odvážné.

25.  7.  2021 | | 2 N/A
Lukáš Prejzek
Škoda FabiaRetro
Tatry 805 a 813 už můžou řádit ve vašem obýváku! A díky Čechům také Praga V3S

Tatry 805 a 813 už můžou řádit ve vašem obý…

Hráči simulátoru Snowrunner už mohou řádit s československými náklaďáky, a nejen s nimi.

5.  7.  2021 | | 1 N/A
Vladimír Kadera
HryTatra
Kultovní Cadillac Escalade můžete mít i v Česku. Kolos s V8 nepůjde přehlédnout

Kultovní Cadillac Escalade můžete mít i v Č…

Přestože GM plánuje oficiální vývoz modelu do Evropy, jeho koupi musíte prozatím řešit trochu oklikou.

3.  7.  2021 | | 10 N/A
Daniel Fuglevič
Český trhCenyCadillacAmerická auta