Dacia Spring pomalu vstupuje na český trh. Nejlevnější EV spouští objednávky

23 komentářů

Majkl
5. července • 17:13

Já osobně bych si takové auto nekoupil, ty parametry jsou mi spíš k smíchu, ale naprosto si dokážu představit, že to auto si své kupce najde. :)
Ne každému jde o monstrózní zrychlení či výkon motoru. Pro lidi ve městě, kteří mají auto doslova jen jako nákupní tašku, pro důchodce, naprosto oka. Za ty prachy, proč by ne.Samozřejmě, že Citigo-E bylo parametry trochu jinde, ale velmi pravděpodobně ta cenovka byla dotovaná.

Michal2
1. července • 7:56

Těch 19sec vypadá hodně ale s posádkou a nákladem to bude ještě mnohem horší zase ale je ten výkon k dispozici hned.U malého auta musíte motor vytočit a kvantová 1plnà,2plná,3 a 14-15sec

_Info_
1. července • 9:25

A přívěsný vozík jsi zapomněl. Sakra si uvědom, pro jaky účel je toto autíčko. Pořád máte problém zařádit auto do té správné skupiny použítí. Pořád chcete univerzální na všechno a to prostě nejde.

brk77
1. července • 15:49

A pro koho tedy to auto je? Já si tu cílovou skupinu moc představit neumím. Typický zákazník Dacie je podle mého názoru citlivý na cenu a tohle auto stojí jako 2 Sandera. Proč si tedy nekoupit jedno Sandero za polovic?

_Info_
1. července • 16:18

Tak v mých očích je zákazník Dacie neochota přeplácet zboží, které má určitou kvalitu. Takový Hyujdaj KIA si hraje na premiovku a je to neskutečný šunt. Takže zákazník Dacie si koupí BEV za 450k a ví co má a je spokojen.
Navíc BEV Hyundai KIA jsou zmetky. Takže asi tak.
Nenáročné, jednoduché, rozumně naceněné přibližovadlo, to je Dacia.

brk77
1. července • 16:35

Já si v tom autě umím představit asi akorát pošťačku, která má větší rajón s rodinnými domky. Tyhle už teď mají auta. Přijedou, ani to nechcípnou, hodí dopis do schránky a jedou dál. Než se pořádně rozjedou, tak už zase brzdí u dalšího baráku. Česká pošta se ovšem rozhodla pro elektrokola.
https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistik... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
_Info_
1. července • 18:40

Přesně !!!
A pak úředníci v rámci města - přesuny. Opravdu nepotřebujou Kodiaq 4x4 nebo Superb 3.6 4x4-či 2.0 tsi 206kw 4x4
A vůbec obslužnost v rámci města a blízkého okolí. Nulové emise a malé náklady na údržbu. Tohle je ten případ pro BEV , ale ne nutit všechno na baterku.

Marek71
1. července • 11:19

Je to stejná kategorie jako elektrické Citigo nebo nový eUp. Akorát tito dva mají větší baterku, rychlejší nabíjení, mnohem lepší dynamiku (0-100 dají za 12 sek.), atd... prostě ve všech ohledech lepší auta. Nevím, komu je tato parodie na EV určená, ale za tu cenu se mi to teda zdá jako vtip :-) Jo, možná na trhy, kde jsou dotace, tam to případnému zájemci zčásti zaplatí ostatní daňoví poplatnící, to se pak jinak na to kouká.

_Info_
1. července • 11:36

Ne "dotována" cena ??? Dvě Dacie za jedno cítigo ?

brk77
30. června • 19:51

Nemůžu si pomoct, ale těch 33 kW mi přijde totálně mimo. Tolik měla Škoda 105, co se začala vyrábět před 45 lety. Kdyby to mělo alespoň těch 50 kW, co měla Felicie. Hmotnost je taky víceméně stejná, to by už při troše dobré vůle fungovat mohlo, ale tohle se nehodí.

komik
30. června • 23:35

Na rozvážku pizzy dobrý, ještě bych jim to přiškrtil, stejně s tím budou jezdit rally.
Jinak ve variantě 2 sedadla + náklad to bude atraktivní... Pro různý řemeslníky (třeba elektikáře :) ), ještě aby to umělo poskytovat 220v zásuvku, to by byla pecka na opravy kde není proud.

brk77
1. července • 8:51

Tak řemeslníci určitě, ti nikam nespěchají. Když už náhodou přijedou na čas, tak deset minut chodí kolem auta, kouří, telefonují, pohodička. B-] Na ty poslíčky s pizzou bych byl opatrný. To jsou typicky ti největší střelci. Když tady kolem školky někomu kvílí gumy, tak jede pizza.

_Info_
1. července • 0:02

Elektrocentrála
Powerstation
Bateriové nářadí.
Takže možnosti pro práci bez místního zdroje elektrické energie je spousta.
Jinak pickup by byl absolutní bomba pro město a okolí

komik
1. července • 16:08

Varianta pickup je ohlášená...Jinak proč řešit elektrocentrálu která musí jet pořád, když můžete mít zásuvku a odebírat, jen když potřebujete... A ono ne všechno nářadí je aku (třeba svářečky na trubky, drážkovačky...) a i taková malá baterka v elektromobilu - 33kwh je dostatečně velká, že ji za směnu nevybijete (na 220v 10A) a ještě dojedete zpět a nemusíte řešit baterky u nářadí.

Mino
30. června • 21:08

Nezapomeňte ale na to, že těch 33 kW je tam od 40 km/h až do maxima. Pokud to srovnáte např. s Citigem 44 i 55 kW, tak to Citigo bude dynamičtější jen tehdy, když bude vytočené na více než 3500 otáček. Což, přiznejme si, většina lidí z cílovky nikdy neudělá a platí to až když začneme překračovat mimoměstské povolené rychlosti a na dálnici. Tam to bude opravdu lemra líná. Ale ve městě a mimo město to bude hbité docela rozumně. 50kW Felicie bude mít vyšší výkon od cca 3000 otáček.V reálu to bude v běžných rychlostech hbitější díky mnohem vyššímu výkonu i tomu, že jde o elektromobil s rychlejší odezvou. Pro představu, Citigo má ve 2000 otáčkách 19 kW, ve 3000 otáčkách 30 kW. Tohle má 33kW kdykoli od rychlosti 40 km/h.

Marek71
1. července • 11:20

Elektrické Citigo bude dynamičtejší vždy, troufám si tvrdit. Toto je líná mrcha.

brk77
30. června • 21:54

No nevím. Já vidím, že udávají zrychlení z 0 na 100 km/h s za 19,1 s, což je naprosto šílená hodnota a něco mi říká, že to neměřili se zapnutou klimatizaci, takže reálně to bude ještě horší. A to, že to je městské auto, neznamená, že se ke kilu nikdy nepodívá. Na některých úsecích se ve městě 70 občas vyskytuje a na páteřních komunikacích větších měst ani těch 90 není výjimkou, takže reálně tam všichni jedou kilo.

Mino
4. července • 18:05

Ale to se přeci vůbec nevylučuje. Tohle nemá více než 33 kW, zatímco Citigo může mít 44kW a 55kW, což je brutální rozdíl. Když to budeš drtit do červeného, tak jasně, že ho obě Citiga v akceleraci na 100 km/h překonají. To dá rozum. Ale jde o to, že tohle platí až tehdy, když to Citigo má na otáčkoměru více než cca 3400-3500 otáček. Což prostě u běžného řidiče má velmi výjimečně. V běžných rychlostech a otáčkách, při kterých se třeba takové Citigo používá, bude tohle mít skoro dvakrát tolik výkonu.

_Info_
30. června • 23:31

https://youtu.be/BDckillJUnw
Krásný test a dokonalé pochopení pro co je tento crossover BEV určen.

_Info_
30. června • 22:18

Ty nejsi řidič, tohle by řidič nikdy neřekl. Nerozumíš technice vůbec , ale vůbec. Žiješ podle reklamy a podle tabulek v časopise. Bůh nás chraň před takovými idio.ty

_Info_
30. června • 21:08

Zapomínáš na krouticí moment ,který je k dispozici od otáčky 1. Takže síla je u tohoto typu auta a určení, podružná záležitost. Zajede k lékaři, na nákup, k sousedům a tím to končí. Není to na dálnici ani rychlostní silnici. Je to auto k baráku a do města. Tim to končí.

Jan
30. června • 17:44

Jo, hned bych ho koupil, do 100tisic na to popojizdeni, stejně životnost 5 let/150000km...

_Info_
30. června • 15:15

Za poloviční cenu by to dávalo smysl. Každopádně vítězi designem nad ID3.

Doporučujeme

Články odjinud