Dacia Spring pomalu vstupuje na český trh. Nejlevnější EV spouští objednávky

Dacia Spring je na českém trhu dostupná ve dvou výbavách. Ani ta vyšší nepřehoupne cenu přes půl milionu korun.

Dacia Spring je dle automobilky nejdostupnějším elektromobilem na evropském trhu. Tuzemské zastoupení značky zveřejnilo ceny již v dubnu tohoto roku. Nyní nás informuje, že objednávky na tento model byly oficiálně spuštěny a první vozy dorazí k zákazníkům už na podzim tohoto roku.

TEST Dacia Duster 1.3 TCe 130 4x4 N1: Řešení emisní otázky, ovšem s následky

TEST Dacia Duster 1.3 TCe 130 4x4 N1: Řešení emisní otázky, ovšem s následky

Připomeňme si, že Dacia Spring má elektromotor o výkonu 33 kW (45 koní) a baterii o kapacitě 26,8 kWh, který na jedno nabití vydrží k ujetí 230 kilometrů (dle WLTP), respektive 305 kilometrů (městský cyklus WLTP). Žádný rychlík to pochopitelně nebude. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 19,1 sekundy a maximální rychlost činí 125 km/h.

Provozní hmotnost vozu ale činí pouze 970 kg (z toho 186 kg baterie) a nabídne zavazadlový prostor o objemu 290 litrů, respektive 620 litrů se sklopenou druhou řadou sedadel. Dacia Spring umí rychlé nabíjení (pouze u vyšší výbavy za příplatek 10.000 Kč), kdy se dokáže nabít z 0 na 80 % kapacity baterie za méně než hodinu.

Dle aktuálního českého ceníku vyjde základní varianta Comfort na 449.900 Kč. V ceně je rádio s MP3 a bluetooth, bílý lak karoserie, LED denní světla, světelný senzor, manuální klimatizace či nabíjecí kabel Flexicharger. Připlatit si můžete metalízu za 9900 Kč, rezervu za 2000 Kč či nabíjecí kabel (6,6 kW) za 8000 Kč.

TEST Dacia Logan 1.0 TCe 100 LPG: Jedno z posledních normálních aut

TEST Dacia Logan 1.0 TCe 100 LPG: Jedno z posledních normálních aut

Varianta Comfort Plus vyjde na minimálně 491.900 Kč. U ní se za metalízu nepřiplácí a nabídne navíc čalounění umělou kůží s oranžovým prošíváním, oranžově lemované výdechy ventilace, zadní parkovací kameru či infotainment s navigací a podporou zrcadlení chytrých telefonů.

Dacia

Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala.

V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace.

Dacia LoganDacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

včera | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků