Takto si Dacia představuje nejlevnější elektromobil pro Evropu. Vypadá skvěle!

Kdyby dnes oficiálně začal ženevský autosalon, viděli bychom na stánku Dacie koncept jejího prvního elektromobilu. Něco málo si však o něm můžeme říci i tak.

Aby Dacia přežila na evropském trhu, musí elektrifikovat. A to dost razantním způsobem. Ukázkou blízké budoucnosti je koncept Spring Electric, který dnes automobilka poprvé oficiálně odhalila. Až takové překvapení to není. O první elektrické Dacii se hovořilo už dříve a ženevský autosalon byl ideálním místem k představení. Letos se sice neuskuteční, to však Dacii nezlomilo.

TEST Škoda Citigoe iV: Konečně levný elektromobil pro každou českou rodinu?

TEST Škoda Citigoe iV: Konečně levný elektromobil pro každou českou rodinu?

Komu se zdají Dacie nevýrazné, Spring Electric ho potěší. Má-li představovat nový směr, kterým se automobilka vydá, můžeme být jenom rádi, protože je veselý a elegantní. Vůz s délkou 3,73 metru je určen do města a na jedno nabití ujede až 200 kilometrů. Pocit robustnosti navozují výrazné lemy blatníků a kontrastní prvky nárazníků, vyšší světlá výška zaručuje snazší nastupování a pohyb ve městě, kde číhají nejrůznější nástrahy. Je to sice prcek, ale uveze čtyři cestující.

Opravdu levný elektromobil má dorazit už v roce 2021. Díky Dacii a Renaultu K-ZE

Opravdu levný elektromobil má dorazit už v roce 2021. Díky Dacii a Renaultu K-ZE

Bližší technická data Dacia nezveřejnila, už podle tvaru karoserie konceptu se však potvrzují předpoklady použití techniky z čínského Renaultu K-ZE. Jeho elektromotor má 45 koní a 125 N.m, pro pohyb v městských a příměstských oblastech je to ale až až. Bude-li shodný i akumulátor, počítejte s kapacitou kolem 27 kWh.

Elektromobil Dacia je na obzoru. Nabídku v Evropě možná rozšíří čínský crossover od Renaultu

Elektromobil Dacia je na obzoru. Nabídku v Evropě možná rozšíří čínský crossover od Renaultu

Dacia Spring Electric se v produkční podobě ukáže na začátku roku 2021 a nabídne možnost pořídit si elektromobil širší skupině zákazníků. Chce být nejdostupnějším elektromobilem v Evropě. Pokud tento předpoklad vztáhneme k českému trhu, musela by se cena pohybovat nanejvýš okolo 450.000 Kč. Což vzhledem k tomu, jaké má Dacia s připravovaným modelem plány, zřejmě nebude problém.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

včera | Vladimír Kadera | 10 příspěvků
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků