Dacia Spring je nejlevnější elektromobil v Česku. Pro každého ale není ani náhodou

K prvním zájemcům u nás dorazí levný elektromobil již na podzim.

Model Spring se nám poprvé ukázal loni na podzim s titulky o nejdostupnějším elektromobilu pro Evropu. Teď už se ozývá i české zastoupení Dacie, aby oficiálně spustilo předběžné objednávky modelu a zveřejnilo cenovky. Základní cena se například od Francie příliš neliší, bez jakéhokoliv ekologického bonusu k nákupu elektrického vozu se však zájemci u nás spokojí právě s cenou okolo půl milionu korun.

Dacia oslaví 55 let. Proslula zastaralostí i odolností, teď je trnem v oku konkurence

Dacia oslaví 55 let. Proslula zastaralostí i odolností, teď je trnem v oku konkurence

Jak Dacia zmínila dříve, Spring bude dostupný ve třech specifikacích. Současné předobjednávky platí na verzi pro širokou veřejnost, jejíž dodávky se očekávají letos na podzim. Rovněž letos má přijet verze Business pro společnosti na sdílení automobilů, půjčovny a podnikové flotily. A nakonec se od začátku roku 2022 objeví i užitkové provedení Cargo bez zadních sedaček.

Volba Dacie Spring v civilní verzi je jednoduchá. K mání jsou dvě výbavy: základní Comfort, se kterou elektromobil začíná na ceně 449.900 Kč, a poté vybavenější Comfort Plus posunující cenu na 489.900 Kč. Pohonné ústrojí je v obou případech stejné, a to jeden elektromotor o výkonu 33 kW (45 koní), baterie o kapacitě 26,8 kWh pro udávaný dojezd okolo 230 km (WLTP), respektive 305 km (WLTP City).

Dacia Lodgy byla také závodní monstrum s motorem V6 uprostřed. Řídil ji mistr F1

Dacia Lodgy byla také závodní monstrum s motorem V6 uprostřed. Řídil ji mistr F1

Ve výbavě Comfort čekejte standardně 14palcová kola, bílý lak karoserie, čalounění v kombinaci látka/umělá kůže, aktivní systém nouzového brzdění, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy, omezovač rychlosti, LED denní světla, světelný senzor, elektricky nastavitelná zrcátka, elektrické ovládání předních i zadních oken, manuální klimatizaci nebo jednoduché rádio s MP3, Bluetooth a USB vstupem.

Comfort Plus přidá navíc metalický lak bez příplatku, exteriérový paket s oranžovými prvky na karoserii, čalounění umělou kůží, interiérový paket s oranžovými prvky, zadní parkovací senzory s kamerou vzadu nebo infotainment s navigací a podporou rozhraní Apple CarPlay a Android Auto.

Dacia Spring – první české ceny a technické údaje 
Motorizace Electric 45
Výkon [kW] 33
Točivý moment [Nm] 125
Zrychlení 0-100 km/h [s] 19,1
Max. rychlost [km/h] 125
Kapacita baterie [kWh] 27,4
Max. dojezd WLTP [km] 230
Rychlonabíjení DC (0-80 %) méně než 1 h
Provozní hmotnost [kg] 970
Cena Comfort [Kč] 449.900
Cena Comfort Plus [Kč] 489.900

Dacia

Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala.

V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace.

Dacia LoganDacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky