Dacia Solenza: rumunské auto pro každého

22 komentářů

Roman
1. září • 7:56

Dacia se chlubí, že motor (a podvozek) je made by Renault. To je sice hezké, jenomže ten motor má 1390 ccm (u Solenzy i u Supernovy), takže o 40 ccm přeleze hranici 1350 (povinné ručení). Nehodlám platit 6000 kč za povinné ručení!! Navíc ta kombinovaná spotřeba - 6.8 l/100km - mi přijde taky značná. No nic. Já už si koupil (02/2003) - Suzuki Swift 1.0. Zatím jsem (již půl roku) více než spokojený.

Robo
30. června • 13:12

Je to len dobre, že na Český aj Slovenský trh prišlo aj takéto lacné auto. Ja len dúfam, že sa bude predávať dobre, aby aj páni v Škode zobudili. Ono u nás na Slovensku už má Škoda podiel pod 40%, minulý rok to bolo ešte 60%. Dnes je Fabia jednoznačne drahá, na to čo poskytuje. Inak by to bolo dobré auto, ale ta cena ...

A to s chýbajúcim ABS. Pozrite si cenníky áut nižšej triedy. Je veľa modelov renomovaných značiek, ktoré ABS v základe neponúkajú.... A je veľa ľudí, ktorí si kvôli cene za ABS nepriplatia. Do tohoto segmentu smeruje aj Dacia.

Ja by som si ju teda nekúpil, ale myslím si, že pe niekoho bude zaujímavá.

Pája
30. června • 17:25

Zaprvé: auto bez ABS by mělo mít dražší pojistku...

Zadruhé: 245 000 kč stojí: "nová" Dacia, "nová" Lada, nový Matiz, o něco maličko starší klasický meďour, bavor, audi, nebo co takhle poctivou ameriku? Tohle je ve své podstatě taky 10 let staré auto. Viděl jsem to, tak 45 000 by byla odpovídající cena.

BTW: Za novou ladu aspoň o 15 000 víc... aspoň motor tam pomáhal dělat Porsche a fakt je dost zmáknutý. Nějaká Oktávka 1,6 se naprosto nechytá.

 

Kamil
10. července • 5:05

Malokdy reguji , ale toto mi neda. Poctiva amerika. Americane nedelaji dobra auta. Vysoka poruchovost, zivotnost 5-6 let pak jiz jsou s tim problemy. Jedno vlastnim a vidim to kolem sebe. Kdyz dobry auto, tak to bud evropu ci neco z Japonska. Je to i rozlisene cenou. Ahoj. 

Zvědavec
10. července • 8:38

Jaký máš, to by mně zajímalo. Americká auta byla nespolehlivá pokud vím tak v osmdesátých letech, pak šla kvalita prudce nahoru.

Flipper-Tom
10. července • 15:07

to mě taky, buick co jsem kdysi měl, tak měl na 180t majlích a 11letech provozu vyměněný akorát tlumiče a nějaký jedno ložisko ?

Petr
1. července • 19:48

S tím (pojistka a ABS) bych rozhoně nesouhlasil. Pojistka by se měla odvíjet od chování řidiče a ne od jeho auta. Dále:
1) ABS NENÍ SAMOSPÁSA (falešný pocit dokonalého bezpečí, navíc v některých podmínkách je naopak s ABS delší brzdná dráha - netvrdím ale, že není vhodné o něm při koupi auta přinejmenším pouvažovat)
2) bezpečnost není až tolik o technice a elektronice jako o ŘIDIČI
a 3) Když budeš jezdit jako dobytek, tak ti ani ABS nepomůže! (spíš uškodí tomu, koho smeteš).

Bohous
3. července • 14:11

Moje rec!
Lip bych to nenapsal.
Par neohrozenych chytraku s ABS co me v zime na lede predjelo a v dalsi zatacce koukali z prikopu co se stalo ze s tim neslo zatocit jsem uz videl.
A v lete v kryzovce uz auto prakticky stalo ale ABS usoudilo ze jsou zablokovana kola a tak auto jeste o 20cm pustilo a uz to byla prace pro pojistovnu.
O dobrzdovani na naledi z mirneho kopecka ani nemluvim.

ABS je vyborna vec ale nic neni stoprocentni.

P
4. července • 15:49

Nojo, ABS na ledu z kopce, to je fakt zábava

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel
6. července • 14:56

Ale bez něj je to zábava ještě větší.

Huf
6. července • 19:33

S ABS nebo bez ABS... Šílená debata. Podstatná věc Vám pánové unikla. Z vlastní zkušenosti (ročně sjedu/zničím cca 4 sady pneu) můžu říct, že absolutně největší vliv na brzdné vlastnosti vozu (a na jízdní vlastnosti celkově) má správné obutí. Tím myslím jak rozměr, tak typ. Jistě, že na extrémních površích typu "štěrk na asfaltu" je ABS nahovno, ale jinak je při tomto ideálním obutí vždy ku prospěchu. Doporučuju každému zde přestat počítat korunky a koupit na Vaše káry širší a větší ráfky a k nim adekvátní pneu např. P-Zero nebo B. Potenzy S02 nebo S03. Budete koukat, že to ABS najednou ani nepotřebujete

Např. na mém prckovi Fabii jsem měl původně 205/45ZR16 s P-Zero as., ale nebylo to nic moc. Spokojený jsem až nyní, když jsem obul 225/35ZR17 P7000. Adekvátně k tomu by samozřejmě postačovaly i 225/40R16.

Věřte, že vím, o čem mluvím.

Flipper-Tom
9. července • 16:39

čau Hufe, hele už jsi prodal ten vejfuk ? sice mi včera v servisu namontovali novej (seriofku-bosal) ale tak mě při tom napadlo že by nějakej ten rozdvojenej športovní samarce slušel líp :) tak kdyby se ti někde na půdě ten cos chtěl prodat za pětiklíště ještě válel, tak dej prosím vědět , dík

toby
8. července • 17:44

a komu to cpes?

Martin
7. července • 8:39

Pokud clovek nejezdi extremne, nepotrebuje extremni obuti. Vsechno je otazka rozumneho kompromisu a na svete jsou dulezitejsi investice nez spickove pneumatiky. Tim nechci rict, ze schvaluju nejake protektory ci neco podobneho, ale vseho s mirou a rozumem.

marko
30. června • 10:44

Soused na Brači (HR) měl Dacii Novu (r.v.1997) a koukal jsem, jak mu už před čtyřma lety začala reznout. Takhle tam vypadají osmnáct - dvacet let starý Zastavy, Golfy TAS I... Nechci tvrdit, že na to nemelo vliv moře, ale ostatní auta starší než šest let, který ostrov taky neopustili rozhodně nereznou. Doufám, že Solenza už mít tenhle problém nebude.

Thomasek
30. června • 9:29

No todle autíčko vypadá fakt zajímavě za 245tisíc si pořídit auto v plný náloži.................. jestli se to v čr drobek proslavý a bude to spolehlivé autíčko tak Fabie bude pěkně v ....

rmira
30. června • 10:16

1 airbag, žádný ABS , tomu říkám plná nálož!!!!!!!!

Jars
30. června • 9:40

Výbava by to byla dobrá - funkcionalistická, ale co ABS?
To není o komfortu, ale o bezpečí. Je tam?
Pořád se při čtení článku nemůžu zbavit pocitu, že cena je dobrá - jednoznačně bych šel do nejvyššího modelu, ale co spolehlivost, záruky,
kdo mi to opraví? A jak daleko budu do servisu muset dojíždět?
Mám pocit, že koupit něco takového je jako hrát wabank.
Buďto budu spokojen s autem za super cenu, nebo si koupím "dáreček".

m.
30. června • 10:27

Dotaz:co je funkcionalistická výbava? To si asi pletete automobilovou výbavu se stavebním sylem...

P
4. července • 15:47

No, on ten styl není jenom stavební, ale také designérský. Tak rpoč by nemohl popisovat výbavu (resp. její realizaci) v autě.

m.
4. července • 15:55

Hmm, v designu už se nějakej rok pohybuju a o funkcionalistickým designu aut jsem nic neslyšel. Prozraď mi, kde děláš, že tam znáte funkcionalistickej design aut.

 A funkcionalistická výbava je co, dozvím se to? To je tam jako ABS navrhnutý Le Corbusierem?! Co, ty chytráku!

Ceaucescu
30. června • 8:04

Moje prosba byla vyslyšena,děkuji redakci za ex-RVHP cars!!!!!!!!

Doporučujeme

Články odjinud