Dacia se spojí s Ladou! Koncept Bigster ukazuje vizi levného hybridního SUV

Renault uvádí pro následující roky nový strategický plán, jehož součástí jsou i zásadní novinky pro rumunskou Dacii.

Po svém ohlédnutí na pandemií ovlivněný rok 2020 se již skupina Renault kouká dopředu a na dalších pět let představuje nový strategický plán nazvaný „Renaulution“. Kromě šetření nákladů a sdílení techniky v rámci celé aliance Renault-Nissan-Mitsubishi či udržení Renaultu na pozici lídra trhu elektromobilů v Evropě má ovšem francouzská automobilka velké plány i pro další značky pod svou střechou.

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Pozornost tedy padá i na rumunskou Dacii, která si má nadále udržet charakter dostupné značky, ale podle Renaultu bude o trochu více „cool“. Pro ještě hlubší snížení výrobních nákladů a rozsáhlejší využití technologií napříč celou skupinou pak Dacia vytvoří spolupráci s ruskou Ladou. Renault tak chce maximalizovat efektivitu vývoje a produkce nových modelů obou značek.

Klíčovým prvkem bude přechod z používání současných čtyř platforem na jedinou flexibilní platformu CMF-B (již používanou třeba u Renaultu Clio, SUV Arkana i nové Dacie Sandero). Tímto využitím modely Dacie i Lady nabídnou alternativní pohonná ústrojí. Kromě LPG, které najdeme u obou značek, se dostane Dacia také k hybridní technice E-Tech, která se postupně rozšiřuje v portfoliu modelů Renaultu.

Rok 2020 u Renaultu: Jeho elektromobily vládnou Evropě, Clio si drží popularitu

Rok 2020 u Renaultu: Jeho elektromobily vládnou Evropě, Clio si drží popularitu

Napříč Daciií a Ladou tak máme do roku 2025 čekat celkem sedm nových modelů, přičemž poprvé se rumunská značka pustí také do segmentu C-SUV. Díky svému know-how chce ovšem udržet cenu takového modelu o segment níže. Nepřekvapí, že model stejné kategorie uvede i Lada, kdy máme od ruské značky čekat v roce 2024 i novou generaci Nivy.

Jak bude nové SUV Dacie vypadat, to představuje koncept Bigster, který značka nečekaně zveřejnila na prezentaci skupiny Renault. SUV s délkou 4,6 metru velikostně zapadá nad Renault Kadjar (4,5 m) i Dacii Duster (4,3 m) a nabídnout by mohlo až sedm míst. Právě pod jeho kapotou se u Dacie poprvé ukáže hybridní ústrojí. Po vzoru Dusteru si má nicméně model uchovat robustní a v terénu schopnou konstrukci.

Dacia Duster

Rumunské SUV Dacia Duster přesvědčuje jednoduchou, ale robustní technikou, pohonem všech kol z Nissanu X-Trail a především vstřícnou cenovou politikou. Nejlevnější verze mají pohon pouze předních kol.

Ceny • Dacia Duster na LPG • Minitest Dacia Duster 1.0 TCe • Jak se vyrábí Dacia Duster • Test Dacia Duster 1.0 TCe LPG

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

dnes | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků