Dacia Sandero uveze totéž co BMW 760iL, při méně než poloviční hmotnosti

Srovnáváme nesrovnatelné? Možná. Tento krátký článek nechce být vyčerpávající analýzou, ale jen impulzem k diskusi na téma hmotnostních poměrů u moderních osobních automobilů…
Dacia Sandero uveze totéž co BMW 760iL, při méně než poloviční hmotnosti

Vlajková loď automobilky BMW dnes nese označení BMW 760iL a s ohledem na základní cenu 3 875 000 Kč to rozhodně není vůz pro běžné smrtelníky. Vykazuje pohotovostní hmotnost 2 250 kg a při průměrné spotřebě 12,9 l/100 km uveze na své palubě 575 kg členů posádky a jejich zavazadel.

BMW řady 7 ve speciální edici V12 Bi-Turbo: 52 kusů pro Japonsko

BMW řady 7 ve speciální edici V12 Bi-Turbo: 52 kusů pro Japonsko

Jen pro srovnání: taková Dacia Sandero 0,9 TCe uveze dle tvrzení konstruktérů o 17 kg méně, ovšem prázdná váží jen 962 kg a vykazuje průměrnou spotřebu 5,0 l/100 km a stojí 227 900 Kč. Takže si to shrňme: za cenu jednoho BMW 760iL byste koupili 17 automobilů Dacia Sandero 0,9 TCe, přičemž každý z nich uveze přibližně totéž co velké BMW, ovšem při spotřebě 2,5 krát nižší.

Test Dacia Sandero TCe: hrabě Drákula vrací úder

Test Dacia Sandero TCe: hrabě Drákula vrací úder

Seriózní srovnání? V žádném případě, vždyť jde o vozy z opačných konců spektra současné nabídky osobních automobilů, přičemž každý uspokojí potřeby jiného druhu zákazníků…  
 

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků