Dacia Sandero Stepway v Anglii stojí 250 tis. Kč

Značka Dacia zveřejnila ceny a specifikace svého oplastovaného modelu Sandero se známým označením Stepway.

Pokud si vzpomínáte, původní model Sandero Stepway představila automobilka Dacia již na sklonku roku 2008, a to na vybraných trzích Jižní Ameriky. Záhy se však osmělila a Sandero Stepway se již v půli roku 2009 objevilo také v Evropě. Připomeňme, že typ Sandero Stepway vycházelo z první generace pětidveřového kompaktu Dacia Sandero, od nějž se lišil především mírně zvýšenou světlou výškou a plastovými obklady nárazníků a blatníků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dacia Sandero Stepway vychází z modelu Sandero z letošního autosalonu v Paříži

Podobné optické sady slaví v Evropě v poslední době úspěchy a ve své nabídce je má již většina velkosériových automobilek. Značka Dacia navíc před nedávnem v Turecku představila užitkový model Dacia Dokker Stepway. Nové provedení Sandero Stepway kráčí ve šlépějích svého předchůdce, přičemž vychází z nové generace modelové řady Dacia Logan a Sandero představené oficiálně letos v Paříži.

Test Dacia Sandero 1,4i a 1,6i: auto pro krizi

Test Dacia Sandero 1,4i a 1,6i: auto pro krizi

Zatímco u nás se zatím oficiálně neprodává ani nové Sandero, ani Logan, ve Velké Británii včera oznámili, že prodeje provedení Sandero Stepway budou zahájeny v květnu příštího roku. Malý crossover těží ze světlé výšky zvětšené o 40 mm a na první pohled si všimneme především plastových obkladů spodních částí nárazníků, lemů blatníků a prahů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér novinky se od výchozího modelu liší pouze v detailech

Za zmínku stojí také specifické střešní podélníky, náznaky matově stříbřitých ochranných lišt pod nárazníky nebo šestnáctipalcové lité ráfky. Ve Velké Británii je nyní Dacia Sandero Stepway k mání ve výbavových stupních Ambiance a Lauréate a s dvojicí pohonných jednotek Renault. Základem je zážehový přímovstřikový tříválec s objemem 0,9 l, přeplňováním, výkonem 90 koní (66 kW) a průměrnou spotřebou 5,4 l/100 km.

Dacia Logan a Sandero: atraktivní zvenku, laciný uvnitř

Dacia Logan a Sandero: atraktivní zvenku, laciný uvnitř

Za příplatek 31 000 Kč je k dispozici ověřený vznětový čtyřválec 1,5 dCi se stejným výkonem, ale průměrnou spotřebou 4,0 l/100 km. V přepočtu se ceny vozů Dacia Sandero Stepway pohybují od 250 do 336 tis. Kč. Ve výbavě základního modelu Ambiance najdeme například metalízu, rádio s CD a Bluetooth, čtveřici airbagů nebo stabilizační systém ESC, jehož absenci ve standardu nejlevnějších řad značky Dacia kritizovali představitelé EuroNCAP v souvislosti s katastrofálním výsledkem nárazových testů modelu Dacia Lodgy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dacia Sandero Stepway 

Provedení Lauréate k výše uvedenému přidává také klimatizaci, chromovanou masku chladiče, elektrické ovládání oken a zrcátek, navigaci s dotykovým displejem a vstupy AUX a USB, tempomat nebo couvací asistent vzadu. Je pravděpodobné, že specifikace a ceny pro náš trh se budou poněkud lišit.

bazar

Dacia Duster 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 41 003 km
Cena: 280 000 Kč
Dacia Duster 1,6
Rok výroby: 2016
Stav: nový vůz
Cena: 390 000 Kč
Dacia Sandero 0,9
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 236 000 Kč
Dacia Dokker 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 122 576 km
Cena: 140 000 Kč
Dacia Duster 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 136 012 km
Cena: 230 000 Kč
Dacia Sandero 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 65 874 km
Cena: 115 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků