Dacia Sandero Stepway v Anglii stojí 250 tis. Kč

Značka Dacia zveřejnila ceny a specifikace svého oplastovaného modelu Sandero se známým označením Stepway.

Pokud si vzpomínáte, původní model Sandero Stepway představila automobilka Dacia již na sklonku roku 2008, a to na vybraných trzích Jižní Ameriky. Záhy se však osmělila a Sandero Stepway se již v půli roku 2009 objevilo také v Evropě. Připomeňme, že typ Sandero Stepway vycházelo z první generace pětidveřového kompaktu Dacia Sandero, od nějž se lišil především mírně zvýšenou světlou výškou a plastovými obklady nárazníků a blatníků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dacia Sandero Stepway vychází z modelu Sandero z letošního autosalonu v Paříži

Podobné optické sady slaví v Evropě v poslední době úspěchy a ve své nabídce je má již většina velkosériových automobilek. Značka Dacia navíc před nedávnem v Turecku představila užitkový model Dacia Dokker Stepway. Nové provedení Sandero Stepway kráčí ve šlépějích svého předchůdce, přičemž vychází z nové generace modelové řady Dacia Logan a Sandero představené oficiálně letos v Paříži.

Test Dacia Sandero 1,4i a 1,6i: auto pro krizi

Test Dacia Sandero 1,4i a 1,6i: auto pro krizi

Zatímco u nás se zatím oficiálně neprodává ani nové Sandero, ani Logan, ve Velké Británii včera oznámili, že prodeje provedení Sandero Stepway budou zahájeny v květnu příštího roku. Malý crossover těží ze světlé výšky zvětšené o 40 mm a na první pohled si všimneme především plastových obkladů spodních částí nárazníků, lemů blatníků a prahů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér novinky se od výchozího modelu liší pouze v detailech

Za zmínku stojí také specifické střešní podélníky, náznaky matově stříbřitých ochranných lišt pod nárazníky nebo šestnáctipalcové lité ráfky. Ve Velké Británii je nyní Dacia Sandero Stepway k mání ve výbavových stupních Ambiance a Lauréate a s dvojicí pohonných jednotek Renault. Základem je zážehový přímovstřikový tříválec s objemem 0,9 l, přeplňováním, výkonem 90 koní (66 kW) a průměrnou spotřebou 5,4 l/100 km.

Dacia Logan a Sandero: atraktivní zvenku, laciný uvnitř

Dacia Logan a Sandero: atraktivní zvenku, laciný uvnitř

Za příplatek 31 000 Kč je k dispozici ověřený vznětový čtyřválec 1,5 dCi se stejným výkonem, ale průměrnou spotřebou 4,0 l/100 km. V přepočtu se ceny vozů Dacia Sandero Stepway pohybují od 250 do 336 tis. Kč. Ve výbavě základního modelu Ambiance najdeme například metalízu, rádio s CD a Bluetooth, čtveřici airbagů nebo stabilizační systém ESC, jehož absenci ve standardu nejlevnějších řad značky Dacia kritizovali představitelé EuroNCAP v souvislosti s katastrofálním výsledkem nárazových testů modelu Dacia Lodgy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dacia Sandero Stepway 

Provedení Lauréate k výše uvedenému přidává také klimatizaci, chromovanou masku chladiče, elektrické ovládání oken a zrcátek, navigaci s dotykovým displejem a vstupy AUX a USB, tempomat nebo couvací asistent vzadu. Je pravděpodobné, že specifikace a ceny pro náš trh se budou poněkud lišit.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků