Dacia Sandero Stepway v Anglii stojí 250 tis. Kč

Značka Dacia zveřejnila ceny a specifikace svého oplastovaného modelu Sandero se známým označením Stepway.

Pokud si vzpomínáte, původní model Sandero Stepway představila automobilka Dacia již na sklonku roku 2008, a to na vybraných trzích Jižní Ameriky. Záhy se však osmělila a Sandero Stepway se již v půli roku 2009 objevilo také v Evropě. Připomeňme, že typ Sandero Stepway vycházelo z první generace pětidveřového kompaktu Dacia Sandero, od nějž se lišil především mírně zvýšenou světlou výškou a plastovými obklady nárazníků a blatníků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dacia Sandero Stepway vychází z modelu Sandero z letošního autosalonu v Paříži

Podobné optické sady slaví v Evropě v poslední době úspěchy a ve své nabídce je má již většina velkosériových automobilek. Značka Dacia navíc před nedávnem v Turecku představila užitkový model Dacia Dokker Stepway. Nové provedení Sandero Stepway kráčí ve šlépějích svého předchůdce, přičemž vychází z nové generace modelové řady Dacia Logan a Sandero představené oficiálně letos v Paříži.

Testy | Dacia

Test Dacia Sandero 1,4i a 1,6i: auto pro krizi

Zatímco u nás se zatím oficiálně neprodává ani nové Sandero, ani Logan, ve Velké Británii včera oznámili, že prodeje provedení Sandero Stepway budou zahájeny v květnu příštího roku. Malý crossover těží ze světlé výšky zvětšené o 40 mm a na první pohled si všimneme především plastových obkladů spodních částí nárazníků, lemů blatníků a prahů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér novinky se od výchozího modelu liší pouze v detailech

Za zmínku stojí také specifické střešní podélníky, náznaky matově stříbřitých ochranných lišt pod nárazníky nebo šestnáctipalcové lité ráfky. Ve Velké Británii je nyní Dacia Sandero Stepway k mání ve výbavových stupních Ambiance a Lauréate a s dvojicí pohonných jednotek Renault. Základem je zážehový přímovstřikový tříválec s objemem 0,9 l, přeplňováním, výkonem 90 koní (66 kW) a průměrnou spotřebou 5,4 l/100 km.

Design | Dacia | SUV | Premiéry | Paříž 2012

Dacia Logan a Sandero: atraktivní zvenku, laciný uvnitř

Za příplatek 31 000 Kč je k dispozici ověřený vznětový čtyřválec 1,5 dCi se stejným výkonem, ale průměrnou spotřebou 4,0 l/100 km. V přepočtu se ceny vozů Dacia Sandero Stepway pohybují od 250 do 336 tis. Kč. Ve výbavě základního modelu Ambiance najdeme například metalízu, rádio s CD a Bluetooth, čtveřici airbagů nebo stabilizační systém ESC, jehož absenci ve standardu nejlevnějších řad značky Dacia kritizovali představitelé EuroNCAP v souvislosti s katastrofálním výsledkem nárazových testů modelu Dacia Lodgy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dacia Sandero Stepway 

Provedení Lauréate k výše uvedenému přidává také klimatizaci, chromovanou masku chladiče, elektrické ovládání oken a zrcátek, navigaci s dotykovým displejem a vstupy AUX a USB, tempomat nebo couvací asistent vzadu. Je pravděpodobné, že specifikace a ceny pro náš trh se budou poněkud lišit.

Dacia Sandero 1.149
Rok výroby: 2013
Stav: 135 631 km
Cena: 94 000 Kč
Dacia Sandero 1.149
Rok výroby: 2011
Stav: 131 397 km
Cena: 60 000 Kč
Dacia Duster 1.461
Rok výroby: 2012
Stav: 148 892 km
Cena: 160 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků