Dacia Sandero Stepway: levný crossover je tu

Před půl rokem představila Dacia svůj crossover určený pro Jižní Ameriku. Nyní je jasné, že stejně laděný vůz dostane i Evropa.

V současnosti bychom jen stěží hledali automobilku, s výjimkou těch opravdu luxusních, která by ve své nabídce neměla nějakého zástupce stále oblíbenější střídy crossover. Pod tímto relativně širokým označením si nyní můžeme vybavit i Dacii Sandero Stepway, která konkurenty v rámci svého segmentu opět hodlá porazit nízkou cenou. Jak jsme již zmínili v úvodu, automobilka spočátku s uvedením tohoto modelu v Evropě příliš nepočítala, zřejmě kvůli poměrně přeplněnému trhu.

Situace ovšem nabrala trochu jiný spád a od listopadového zahájení prodejů v Brazílii a Argentině se začalo spekulovat i o „expanzi“ na starý kontinent. Sandero Stepway se totiž v těchto zemích uchytilo velmi dobře, jen za prvních pár měsíců prodeje hlásil mateřský koncern Renault téměř 3 000 prodaných kusů. A tak spekulace o příchodu do Evropy začaly nabírat reálných rozměrů.

Tip: Přečtěte si náš test Dacie Sandero s motory 1,4i a 1,6i.

Nyní je všechno oficiální, a tak se pojďme na tento model blíže podívat. Novinka oproti svému standardnímu provdení disponuje ochranným paketem sestávajícím především z černých plastových ochranných lišt na všech „kontaktních místech” jako jsou blatníky nebo nárazníky. Jejich estetičnost ovšem nemusí být každému po chuti a zachránit situaci nemusí ani matně stříbrné imitace ochranných prvků na bocích karoserie a obou náraznících. Zlepšena ale byla i užitnost tohoto vozu díky střešním lištám a vyšší světlé výšce, takže se zvýšila i využitelnost v lehčím terénu, ačkoliv pohon všech kol byste zde hledali marně.
Z hlediska agregátů nabídne Sandero Stepway dvě alternativy. Bude k dispozici buď se zážehovým motorem 1,6 MPI disponujícím výkonem 64 kW, nebo přeplňovaným dieselem 1,5 dCi s výkonem 50 kW. Benzinová jednotka si přitom na 100 km zeptá průměrně o 7,6 litrů paliva, zatímco dieselové bude na 100 km v kombinovaném provozu stačit průměrně 5,3 litrů nafty.
Sandero Stepway bude k dispozici ve třech barevných variantách a to v červené, tmavém a světlém odstínu šedé. Standardní výbava sice přehnanou elektronikou nepřekypuje, ABS, brzdový asistent EBD, centrální zamýkání a dvojici airbagů zde však najdeme.
Dacia počítá se zahájením prodejů od září, přičemž již od léta bude přijímat závazné objednávky. A cena bude jistě velice přijatelná...
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dacia Sandero Stepway
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 10 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků