Dacia Sandero: správné auto ve správnou chvíli?

V posledních dnech se obrazně řečeno roztrhl pytel s levnými vozy. K nim se řadí i nový subkompaktní hatchback Dacia Sandero. Jeho cena u nás začíná na hodně příznivých 159 900 korunách.
Dacia Sandero: správné auto ve správnou chvíli?

Podle představitelů Renaultu, pod nějž Dacia patří, se druhá generace hatchbacku Dacia Sandero (první byla představena v roce 2008) stane brzy nejlépe prodávaným modelem „nízkorozpočtové“ značky. Během roku prý překoná v prodejích malé SUV Duster.

Příznivá cena Sandera, která začíná na českém trhu na 159 900 korunách (1,2 16V 55 kW/75 k, výbava Access), a silný zájem o hatchbacky této velikosti prý zcela jistě přinesou výsledky.

Zajímavé je i porovnání cen Sandera u nás a ve Francii – v zemi galského kohouta stojí 7900 eur (zhruba 200 000 korun). Copak to asi udělá s reexporty u nás?   

Klepněte pro větší obrázek
Subkompaktní Sandero se vyrábí v rumunské Pitešti a marocké Casablance a Tangiers. 

David Holderbach, produktový ředitel Renaultu, v rozhovoru pro Automotive News Europe řekl: „Je tady velká poptávka po vozech tohoto typu. Mnozí Evropané si chtějí pořídit dostupný hatchback, jako je Sandero, který uveze pět dospělých cestujících.“ 

Představitelé Renaultu neočekávají, že by mohlo dojít k otevřenému střetu s Cliem, dalším nedávno představeným modelem francouzské automobilky podobné velikosti. Oba se prý vhodně doplňují. Cílí na jiné zákazníky.

U nás nové Clio začíná na 229 900 korunách (1,2 16V 54 kW/75k, výbava Authentique), „výběhové“ má nyní zajímavou akční cenu 189 900 korun, třídveřový model je ještě levnější – 174 900 korun.

Dacia Sandero Stepway v Anglii stojí 250 tis. Kč

Dacia Sandero Stepway v Anglii stojí 250 tis. Kč

Podle agentury IHS učinila francouzská automobilka správný krok, když tak ostře vymezila oba vozy: jeden pro zákazníky, kteří chtějí hodně levné auto, druhé pak pro ty, kdo touží po autě stylovém a dobře vybaveném. 

Za prvních deset měsíců letošního roku Dacia prodala v Evropě 66 000 kusů modelu Sandero a 94 753 kusů modelu Duster (zdroj JATO Dynamics).

V Česku Sandero za prvních deset měsíců letošního roku zaznamenalo 800 registrací, což ho zařadilo na 13. místo v obchodní třídě malé vozy (zdroj SDA). 

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků