Dacia Sandero: správné auto ve správnou chvíli?

V posledních dnech se obrazně řečeno roztrhl pytel s levnými vozy. K nim se řadí i nový subkompaktní hatchback Dacia Sandero. Jeho cena u nás začíná na hodně příznivých 159 900 korunách.
Dacia Sandero: správné auto ve správnou chvíli?

Podle představitelů Renaultu, pod nějž Dacia patří, se druhá generace hatchbacku Dacia Sandero (první byla představena v roce 2008) stane brzy nejlépe prodávaným modelem „nízkorozpočtové“ značky. Během roku prý překoná v prodejích malé SUV Duster.

Příznivá cena Sandera, která začíná na českém trhu na 159 900 korunách (1,2 16V 55 kW/75 k, výbava Access), a silný zájem o hatchbacky této velikosti prý zcela jistě přinesou výsledky.

Zajímavé je i porovnání cen Sandera u nás a ve Francii – v zemi galského kohouta stojí 7900 eur (zhruba 200 000 korun). Copak to asi udělá s reexporty u nás?   

Klepněte pro větší obrázek
Subkompaktní Sandero se vyrábí v rumunské Pitešti a marocké Casablance a Tangiers. 

David Holderbach, produktový ředitel Renaultu, v rozhovoru pro Automotive News Europe řekl: „Je tady velká poptávka po vozech tohoto typu. Mnozí Evropané si chtějí pořídit dostupný hatchback, jako je Sandero, který uveze pět dospělých cestujících.“ 

Představitelé Renaultu neočekávají, že by mohlo dojít k otevřenému střetu s Cliem, dalším nedávno představeným modelem francouzské automobilky podobné velikosti. Oba se prý vhodně doplňují. Cílí na jiné zákazníky.

U nás nové Clio začíná na 229 900 korunách (1,2 16V 54 kW/75k, výbava Authentique), „výběhové“ má nyní zajímavou akční cenu 189 900 korun, třídveřový model je ještě levnější – 174 900 korun.

Dacia Sandero Stepway v Anglii stojí 250 tis. Kč

Dacia Sandero Stepway v Anglii stojí 250 tis. Kč

Podle agentury IHS učinila francouzská automobilka správný krok, když tak ostře vymezila oba vozy: jeden pro zákazníky, kteří chtějí hodně levné auto, druhé pak pro ty, kdo touží po autě stylovém a dobře vybaveném. 

Za prvních deset měsíců letošního roku Dacia prodala v Evropě 66 000 kusů modelu Sandero a 94 753 kusů modelu Duster (zdroj JATO Dynamics).

V Česku Sandero za prvních deset měsíců letošního roku zaznamenalo 800 registrací, což ho zařadilo na 13. místo v obchodní třídě malé vozy (zdroj SDA). 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 7 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků