Dacia Sandero: správné auto ve správnou chvíli?

V posledních dnech se obrazně řečeno roztrhl pytel s levnými vozy. K nim se řadí i nový subkompaktní hatchback Dacia Sandero. Jeho cena u nás začíná na hodně příznivých 159 900 korunách.
Dacia Sandero: správné auto ve správnou chvíli?

Podle představitelů Renaultu, pod nějž Dacia patří, se druhá generace hatchbacku Dacia Sandero (první byla představena v roce 2008) stane brzy nejlépe prodávaným modelem „nízkorozpočtové“ značky. Během roku prý překoná v prodejích malé SUV Duster.

Příznivá cena Sandera, která začíná na českém trhu na 159 900 korunách (1,2 16V 55 kW/75 k, výbava Access), a silný zájem o hatchbacky této velikosti prý zcela jistě přinesou výsledky.

Zajímavé je i porovnání cen Sandera u nás a ve Francii – v zemi galského kohouta stojí 7900 eur (zhruba 200 000 korun). Copak to asi udělá s reexporty u nás?   

Klepněte pro větší obrázek
Subkompaktní Sandero se vyrábí v rumunské Pitešti a marocké Casablance a Tangiers. 

David Holderbach, produktový ředitel Renaultu, v rozhovoru pro Automotive News Europe řekl: „Je tady velká poptávka po vozech tohoto typu. Mnozí Evropané si chtějí pořídit dostupný hatchback, jako je Sandero, který uveze pět dospělých cestujících.“ 

Představitelé Renaultu neočekávají, že by mohlo dojít k otevřenému střetu s Cliem, dalším nedávno představeným modelem francouzské automobilky podobné velikosti. Oba se prý vhodně doplňují. Cílí na jiné zákazníky.

U nás nové Clio začíná na 229 900 korunách (1,2 16V 54 kW/75k, výbava Authentique), „výběhové“ má nyní zajímavou akční cenu 189 900 korun, třídveřový model je ještě levnější – 174 900 korun.

Dacia Sandero Stepway v Anglii stojí 250 tis. Kč

Dacia Sandero Stepway v Anglii stojí 250 tis. Kč

Podle agentury IHS učinila francouzská automobilka správný krok, když tak ostře vymezila oba vozy: jeden pro zákazníky, kteří chtějí hodně levné auto, druhé pak pro ty, kdo touží po autě stylovém a dobře vybaveném. 

Za prvních deset měsíců letošního roku Dacia prodala v Evropě 66 000 kusů modelu Sandero a 94 753 kusů modelu Duster (zdroj JATO Dynamics).

V Česku Sandero za prvních deset měsíců letošního roku zaznamenalo 800 registrací, což ho zařadilo na 13. místo v obchodní třídě malé vozy (zdroj SDA). 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků