Dacia Sandero RS má po faceliftu. Pořád je jedním z nejlevnějších sporťáků světa

Málokdo ví, že jihoamerická verze Dacie Sandero má na místním trhu i ostrou verzi RS. Dostupný hot hatch teď prošel vylepšením, do Evropy se však stále nechystá.

Ostrá verze hatchbacku Sandero by v evropské nabídce Dacie pravděpodobně vypadala docela neobvykle. Právě tuto možnost však najdete u jihoamerického klonu pod značkou Renaultu a dokonce se známým označením RS i logy divize Renault Sport. Ostatně, Sandero RS je na trhu Jižní Ameriky dostupné už od roku 2015. A nyní prochází modernizací.

Zatímco tedy Evropa netrpělivě čeká zbrusu novou generaci Sandera, a příchod její přiostřené verze je nám vysoce nepravděpodobný, v zámoří dostává RS nové LED svítilny vzadu, 17palcová kola, zmíněné samolepky Renault Sport nebo červeně zbarvené třmeny brzd, původně dostupné u limitované verze Racing Spirit.

Dacia Duster přijíždí v luxusní edici pro sběratele. Lze objednat přes internet

Dacia Duster přijíždí v luxusní edici pro sběratele. Lze objednat přes internet

RS se mimo jiné odlišuje jiným předním nárazníkem, který designem odkazuje na známé ostré modely Renaultu, černým střešním spoilerem, zadním difuzorem a také dvojitou koncovkou výfuku. Vevnitř se nachází černá stropnice, sportovní sedačky s červeným pruhováním a některé panely interiéru mají vzhled karbonu.

Co se nachází pod kapotou Sandera RS? Na malý hatchback docela velký atmosférický dvoulitr, který produkuje 110 kW (150 koní), 205 N.m točivého momentu a na přední kola jeho sílu zpracovává šestistupňová manuální převodovka s kratšími drahami řazení. Přitvrzen byl mimochodem podvozek a na všech čtyřech kolech najdete kotoučové brzdy.

Brazilské Dacie Sandero a Logan prochází modernizací. Evropa už čeká nové generace

Brazilské Dacie Sandero a Logan prochází modernizací. Evropa už čeká nové generace

Akcelerace z nuly na 100 km/h probíhá za 8 vteřin a maximální rychlost je udávaných 202 km/h. Ke všemu je ve standardní výbavě možnost volby z trojice jízdních režimů (Standard, Sport a Sport+), nechybí infotainment s navigací, automatická klimatizace, zadní parkovací kamera, tempomat či elektricky ovládaná okna a zrcátka.

Co myslíte, mělo by Sandero RS úspěch i na trhu Evropy? V Brazílii startuje na cenovce 69.690 realů, tedy v přepočtu asi 404.000 korun.

Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 74 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků