Dacia Sandero RS má po faceliftu. Pořád je jedním z nejlevnějších sporťáků světa

Málokdo ví, že jihoamerická verze Dacie Sandero má na místním trhu i ostrou verzi RS. Dostupný hot hatch teď prošel vylepšením, do Evropy se však stále nechystá.

Ostrá verze hatchbacku Sandero by v evropské nabídce Dacie pravděpodobně vypadala docela neobvykle. Právě tuto možnost však najdete u jihoamerického klonu pod značkou Renaultu a dokonce se známým označením RS i logy divize Renault Sport. Ostatně, Sandero RS je na trhu Jižní Ameriky dostupné už od roku 2015. A nyní prochází modernizací.

Zatímco tedy Evropa netrpělivě čeká zbrusu novou generaci Sandera, a příchod její přiostřené verze je nám vysoce nepravděpodobný, v zámoří dostává RS nové LED svítilny vzadu, 17palcová kola, zmíněné samolepky Renault Sport nebo červeně zbarvené třmeny brzd, původně dostupné u limitované verze Racing Spirit.

Dacia Duster přijíždí v luxusní edici pro sběratele. Lze objednat přes internet

Dacia Duster přijíždí v luxusní edici pro sběratele. Lze objednat přes internet

RS se mimo jiné odlišuje jiným předním nárazníkem, který designem odkazuje na známé ostré modely Renaultu, černým střešním spoilerem, zadním difuzorem a také dvojitou koncovkou výfuku. Vevnitř se nachází černá stropnice, sportovní sedačky s červeným pruhováním a některé panely interiéru mají vzhled karbonu.

Co se nachází pod kapotou Sandera RS? Na malý hatchback docela velký atmosférický dvoulitr, který produkuje 110 kW (150 koní), 205 N.m točivého momentu a na přední kola jeho sílu zpracovává šestistupňová manuální převodovka s kratšími drahami řazení. Přitvrzen byl mimochodem podvozek a na všech čtyřech kolech najdete kotoučové brzdy.

Brazilské Dacie Sandero a Logan prochází modernizací. Evropa už čeká nové generace

Brazilské Dacie Sandero a Logan prochází modernizací. Evropa už čeká nové generace

Akcelerace z nuly na 100 km/h probíhá za 8 vteřin a maximální rychlost je udávaných 202 km/h. Ke všemu je ve standardní výbavě možnost volby z trojice jízdních režimů (Standard, Sport a Sport+), nechybí infotainment s navigací, automatická klimatizace, zadní parkovací kamera, tempomat či elektricky ovládaná okna a zrcátka.

Co myslíte, mělo by Sandero RS úspěch i na trhu Evropy? V Brazílii startuje na cenovce 69.690 realů, tedy v přepočtu asi 404.000 korun.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků