Dacia Sandero RS má po faceliftu. Pořád je jedním z nejlevnějších sporťáků světa

Málokdo ví, že jihoamerická verze Dacie Sandero má na místním trhu i ostrou verzi RS. Dostupný hot hatch teď prošel vylepšením, do Evropy se však stále nechystá.

Ostrá verze hatchbacku Sandero by v evropské nabídce Dacie pravděpodobně vypadala docela neobvykle. Právě tuto možnost však najdete u jihoamerického klonu pod značkou Renaultu a dokonce se známým označením RS i logy divize Renault Sport. Ostatně, Sandero RS je na trhu Jižní Ameriky dostupné už od roku 2015. A nyní prochází modernizací.

Zatímco tedy Evropa netrpělivě čeká zbrusu novou generaci Sandera, a příchod její přiostřené verze je nám vysoce nepravděpodobný, v zámoří dostává RS nové LED svítilny vzadu, 17palcová kola, zmíněné samolepky Renault Sport nebo červeně zbarvené třmeny brzd, původně dostupné u limitované verze Racing Spirit.

Dacia Duster přijíždí v luxusní edici pro sběratele. Lze objednat přes internet

Dacia Duster přijíždí v luxusní edici pro sběratele. Lze objednat přes internet

RS se mimo jiné odlišuje jiným předním nárazníkem, který designem odkazuje na známé ostré modely Renaultu, černým střešním spoilerem, zadním difuzorem a také dvojitou koncovkou výfuku. Vevnitř se nachází černá stropnice, sportovní sedačky s červeným pruhováním a některé panely interiéru mají vzhled karbonu.

Co se nachází pod kapotou Sandera RS? Na malý hatchback docela velký atmosférický dvoulitr, který produkuje 110 kW (150 koní), 205 N.m točivého momentu a na přední kola jeho sílu zpracovává šestistupňová manuální převodovka s kratšími drahami řazení. Přitvrzen byl mimochodem podvozek a na všech čtyřech kolech najdete kotoučové brzdy.

Brazilské Dacie Sandero a Logan prochází modernizací. Evropa už čeká nové generace

Brazilské Dacie Sandero a Logan prochází modernizací. Evropa už čeká nové generace

Akcelerace z nuly na 100 km/h probíhá za 8 vteřin a maximální rychlost je udávaných 202 km/h. Ke všemu je ve standardní výbavě možnost volby z trojice jízdních režimů (Standard, Sport a Sport+), nechybí infotainment s navigací, automatická klimatizace, zadní parkovací kamera, tempomat či elektricky ovládaná okna a zrcátka.

Co myslíte, mělo by Sandero RS úspěch i na trhu Evropy? V Brazílii startuje na cenovce 69.690 realů, tedy v přepočtu asi 404.000 korun.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 21 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek