Dacia Sandero: pátý model přichází

Dacia v Ženevě kromě pick-upu představila i nový hatchback. Jaký bude pátý model této rumunské značky? (doplněny živé foto)

Dacia Sandero vychází z Renaultu Sandero, jenž se prodává v Jižní Americe, takže podvozek je velmi podobný většímu Loganu (jedná se o platformu B0). Oproti němu však nabízí Sandero poněkud elegantnější kabát. Na délku měří 4 020 mm, na šířku 1 750 mm a rozvor má 2 590 mm, tedy podobně, co Škoda Fabia II, oproti níž nabízí o 20 litrů větší zavazadlový prostor. Ten tedy pojme od 320 do 1 200 litrů nákladu. Podle prvních informací se zdá, že Sandero proklatě zatopí současným prominentům v evropské třídě pětimístných kompaktů. Světlá výška má mírně nadprůměrnou hodnotu 155 mm, na vývoji se takřka z poloviny podíleli inženýři přímo z mateřské automobilky v Rumunsku.

Nabídka motorů přesně kopíruje škálu jednotek v Loganu. Benzínové motory tak mají objem 1,4 a 1,6 litru a dosahují výkonů 75 a 90 koní, k dispozici jsou i „patnáctistovky“ dCi ve výkonových stupních 70 a 85 koní. Konstruktéři se nechali poučit kritikou a dali si záležet na zvýšené protikorozní úpravě.

Naši motoristé se mohou na Dacii Snadero těšit již letos v létě, původně se počítalo až s rokem 2010. Cena v Evropě by měla být opět velmi příznivá, tedy okolo 5 400 Euro, výroba běží v brazilské Curitibě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dacia Sandero na ženevském výstavišti
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Dacia Sandero
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků