Dacia Sandero: pátý model přichází

Dacia v Ženevě kromě pick-upu představila i nový hatchback. Jaký bude pátý model této rumunské značky? (doplněny živé foto)

Dacia Sandero vychází z Renaultu Sandero, jenž se prodává v Jižní Americe, takže podvozek je velmi podobný většímu Loganu (jedná se o platformu B0). Oproti němu však nabízí Sandero poněkud elegantnější kabát. Na délku měří 4 020 mm, na šířku 1 750 mm a rozvor má 2 590 mm, tedy podobně, co Škoda Fabia II, oproti níž nabízí o 20 litrů větší zavazadlový prostor. Ten tedy pojme od 320 do 1 200 litrů nákladu. Podle prvních informací se zdá, že Sandero proklatě zatopí současným prominentům v evropské třídě pětimístných kompaktů. Světlá výška má mírně nadprůměrnou hodnotu 155 mm, na vývoji se takřka z poloviny podíleli inženýři přímo z mateřské automobilky v Rumunsku.

Nabídka motorů přesně kopíruje škálu jednotek v Loganu. Benzínové motory tak mají objem 1,4 a 1,6 litru a dosahují výkonů 75 a 90 koní, k dispozici jsou i „patnáctistovky“ dCi ve výkonových stupních 70 a 85 koní. Konstruktéři se nechali poučit kritikou a dali si záležet na zvýšené protikorozní úpravě.

Naši motoristé se mohou na Dacii Snadero těšit již letos v létě, původně se počítalo až s rokem 2010. Cena v Evropě by měla být opět velmi příznivá, tedy okolo 5 400 Euro, výroba běží v brazilské Curitibě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dacia Sandero na ženevském výstavišti
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Dacia Sandero
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků