Dacia Sandero: pátý model přichází

Dacia v Ženevě kromě pick-upu představila i nový hatchback. Jaký bude pátý model této rumunské značky? (doplněny živé foto)

Dacia Sandero vychází z Renaultu Sandero, jenž se prodává v Jižní Americe, takže podvozek je velmi podobný většímu Loganu (jedná se o platformu B0). Oproti němu však nabízí Sandero poněkud elegantnější kabát. Na délku měří 4 020 mm, na šířku 1 750 mm a rozvor má 2 590 mm, tedy podobně, co Škoda Fabia II, oproti níž nabízí o 20 litrů větší zavazadlový prostor. Ten tedy pojme od 320 do 1 200 litrů nákladu. Podle prvních informací se zdá, že Sandero proklatě zatopí současným prominentům v evropské třídě pětimístných kompaktů. Světlá výška má mírně nadprůměrnou hodnotu 155 mm, na vývoji se takřka z poloviny podíleli inženýři přímo z mateřské automobilky v Rumunsku.

Nabídka motorů přesně kopíruje škálu jednotek v Loganu. Benzínové motory tak mají objem 1,4 a 1,6 litru a dosahují výkonů 75 a 90 koní, k dispozici jsou i „patnáctistovky“ dCi ve výkonových stupních 70 a 85 koní. Konstruktéři se nechali poučit kritikou a dali si záležet na zvýšené protikorozní úpravě.

Naši motoristé se mohou na Dacii Snadero těšit již letos v létě, původně se počítalo až s rokem 2010. Cena v Evropě by měla být opět velmi příznivá, tedy okolo 5 400 Euro, výroba běží v brazilské Curitibě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dacia Sandero na ženevském výstavišti
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Dacia Sandero
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků