Dacia Sandero: bomba za 180 tisíc Kč

(představení) Sandero je zde a cenou nezklamalo. Pořídíte jej od 179 900 Kč. Co vše za tuto částku nabídne?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design světí účel, Uvnitř opět o něco lépe, Zatím jenom benziny
  2. Zatím jenom benziny, Technikou nezklame, Cena vyráží dech, Technické parametry, Všechny fotografie

Kdyby nám někdo tvrdil, že pod 180 000 korun seženeme prostorný hatchback se čtyřválcem pod kapotou, vysmáli bychom se mu. Jenže rumunská Dacia to nemyslí jako vtip a za cenu pod 200 000 Kč nabízí relativně velké rodinné auto. Samozřejmě, i Logan se v základu nabízí pod 200 000, ale Dacia šla tentokrát ještě dál a nabídla atraktivnější design.

Byli jsme u čtvrteční prezentace nového modelu rumunské automobilky pod křídly francouzského koncernu Renault a nabízíme vám první ochutnávku této očekávané novinky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Design světí účel

Nečekali jsme designérský koncert, ale samozřejmě nás děsila představa, že by se někdy na českém trhu objevil hatchback vytvořený přímo z karosérie Dacie Logan. Zřejmě by vypadal mimořádně ošklivě. Dacia si toho byla vědoma a proto uvedla na trh techniku Loganu s naprosto novým designem. A povedlo se.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Příď nového Sandera je jakýmsi hybridem mezi původní Dacií, moderními Renaulty a překvapivě nejblíže má podle nás k Ladě Kalina, se kterou loví ve stejných vodách. Přídi se podařilo prolomit tradiční hranatost dacií, zatímco kabina stále drží spíše hrany.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Naprosto Renaultovsky se podařilo napojit záď vozu s výrazným zkosením. Nechybějí koncové svítilny s čirou optikou, naopak trochu archaické je použití obstarožního zámečku kufru spojeného s tlačítkem v jeden celek. Na druhé straně takové řešení je přece nejlevnější.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dacia Sandero nás naživo přesvědčila, že nevypadá vůbec špatně a vzhledem ke své ceně nabízí překvapivě dobrý poměr hodnoty a ceny vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř opět o něco lépe

Ani nové Sandero si nehraje na prémiový model, a tak nabízí tvrdé plasty v kombinaci s imitací matného hliníku na palubní desce. Zatímco palubní deska má stále zastaralé, ale funkční tvary, nový design se zbrusu novým logem zastupuje tříramenný volant se zajímavým tvarováním středu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Místa vpředu je opravdu dost, sedáky jsou měkké, opora těla dostatečná, prostornost vynikající. Vzadu je překvapivě hodně místa pro cestující v oblasti kolen a nártů, naopak na výšku se mohou dvoumetroví pasažéři již cítit stísněně, ale při menším vzrůstu je vzadu opět místa dost. Samozřejmě ve třech je limit v šířce vozidla.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zavazadlový prostor je lehce přístupný a nabízí solidní hodnotu 320 litrů základního objemu a po sklopení zadních sedadel dokonce 1 200 litrů. Komu by to nestačilo, musí pomýšlet na Dacii Logan MCV.

Interiér nového Sandera je podle nás opět krokem vpřed  a především nabízí to hlavní - pohodlné sezení a dostatek místa pro posádku i zavazadla. Naopak za mínus považujeme umístění rezervního kola pod podlahou ve speciálním držáku.

Při představě, jak asi bude kolo vypadat po třech zimách v solné břečce bychom uvítali raději řešení s kolem pod dnem zavazadlového prostoru. Důvod je ale prostý. Zaprvé jde o výrobně levnější řešení a zadruhé si to vyžadují především rozvojové trhy a nelze zapomenout, že Renault udělal z Dacie globálního producenta.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design světí účel, Uvnitř opět o něco lépe, Zatím jenom benziny
  2. Zatím jenom benziny, Technikou nezklame, Cena vyráží dech, Technické parametry, Všechny fotografie
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky