TEST Dacia Sandero 1.0 TCe LPG: Kdo to umí lépe a levněji, ať se přihlásí!

Vozů na LPG je v současných nabídkách automobilek jako šafránu. Dacia se jich i nadále drží a v případě nového sandera jde o nejvýkonnější verzi celé nabídky.
Radosti
Celkem 90 l nádrží pro obě paliva
Nízká spotřeba
Vysoká hodnota vzhledem k ceně
Dospělé jízdní vlastnosti
Starosti
Hluk od podvozku
Průměrné dílenské zpracování
S LPG nepořídíte rezervní kolo
9  /10

Nová Dacia Sandero stojí na platformě CMF-B LS, tedy konstrukčním základu pro dostupnější vozy. Vyšší specifikaci platformy CMF-B HS využívají Renaulty Clio, Captur a Arkana plus Nissany Juke a Note. Stále je k dostání i s atmosférickým litrovým tříválcem SCe s 49 kW a 95 N.m, verze s přeplňováním (jde o jednu rodinu motorů H4D) pak nabídne 67 kW a 160 N.m.

Přihoďte do hry LPG a výkon přeplňovaného litrového turbomotoru stoupne na 74 kW a točivý moment poskočí na 170 N.m. Rázem tak jde o nejvýkonnější verzi nabídky. Po vypotřebování alternativního paliva parametry klesnou na úroveň klasického provedení čistě na benzin. Výhodou je, že sandero nabídne plnohodnotně dimenzované nádrže pro oba typy paliva, 50 litrů na benzin a 40 litrů na LPG, což mu dává hatchbacku s cenou nižších stovek tisíc vynikající dojezd.

TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Teorie vypadá dobře a praxe za ní výrazněji nezaostává. Netrapte litrový tříválec v nízkých otáčkách a budete spokojení. Nad dvěma tisíci otáčkami se na nižší rychlostní stupně ochotně vytáčí a udržovat s ním dálniční tempo na šestku není velký problém. Ve 130 km/h točí zhruba tři tisíce otáček a k podřazování v kalupu sáhnete, jen pokud potřebujete předjíždět.

V městském a příměstském provozu je pak síly dostatek. Drnčivý zvuk motoru vám uši neutrhne, spíše si všimnete průměrného odhlučnění spodní části vozu, která se výrazně projevuje na špatném povrchu. Kombinovanou spotřebu na LPG Dacia udává v rozsahu 6,9 – 7,3 l/100 km a skutečnost jí zcela odpovídá, s trochou snahy se dostanete i na méně.

Dacia oslaví 55 let. Proslula zastaralostí i odolností, teď je trnem v oku konkurence

Dacia oslaví 55 let. Proslula zastaralostí i odolností, teď je trnem v oku konkurence

Za příplatek patnácti tisíc korun tedy dostanete plnohodnotnou nádrž navíc, možnost jezdit na palivo s cenou okolo 15 Kč za litr a špetku výkonu i točivého momentu navíc. Jedinou větší nevýhodou je absence rezervního kola kvůli umístění nádrže na LPG pod podlahou kufru.

Dacia Sandero

Dacia Sandero je hatchback od rumunské značky. V roce 2020 se Dacia Sandero představila již ve třetí generaci. Značka auto popisuje jako prostorné, jednoduché a robustní.

3. generace • Test Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe • Dacia Sandero RS

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 37 příspěvků