Dacia s diesely počítá. Po Dusteru dostane nové 1.5 Blue dCi i Logan a Sandero

Dacia začala s přezbrojováním legendární dieselové patnáctistovky. Po úpravách nově poputuje i do Loganu a Sandera.

Narychlo připravené a přísnější emisní normy Euro 6c a 6d míchají automobilovým průmyslem. Změny se objevují i u Dacie. Vznětovou patnáctistovku dCi skupina Renault nechává dále žít vedle novější šestnáctistovky, jen s nutnými změnami.

Inovace v rámci generace K9K se jmenuje Blue dCi. Už dříve jsme psali, že jedna-pětku nově opatřenou selektivní katalytickou redukcí dostane Duster, kde nahradí předchůdce. Jednotka Blue dCi však v případě modelové řady Sandero a Logan naopak o diesel, který aktuálně v ceníku nefiguruje, nabídku obohatí. Uvádí to belgické zastoupení Renaultu, na které se odkazuje RNews.cz.

Chcete malý užitkáč, ale chybí vám pohon 4x4? Dacia má elegantní řešení

Chcete malý užitkáč, ale chybí vám pohon 4x4? Dacia má elegantní řešení

Duster používá silnější variantu , která byla posílena o pět koňských sil. To Sandero a Logan budou pohánět slabší dvě varianty. Ta základní bude mít 55 kilowattů a maximální točivý moment 200 Nm, zatímco silnější verze nabídne 70 kilowattů a 220 Nm. V případě Dusteru se spotřeba 4,4 litru na sto kilometrů nezměnila, tyto hodnoty však u Loganu a Sandera dosud neznáme.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků