Dacia s diesely počítá. Po Dusteru dostane nové 1.5 Blue dCi i Logan a Sandero

Dacia začala s přezbrojováním legendární dieselové patnáctistovky. Po úpravách nově poputuje i do Loganu a Sandera.

Narychlo připravené a přísnější emisní normy Euro 6c a 6d míchají automobilovým průmyslem. Změny se objevují i u Dacie. Vznětovou patnáctistovku dCi skupina Renault nechává dále žít vedle novější šestnáctistovky, jen s nutnými změnami.

Inovace v rámci generace K9K se jmenuje Blue dCi. Už dříve jsme psali, že jedna-pětku nově opatřenou selektivní katalytickou redukcí dostane Duster, kde nahradí předchůdce. Jednotka Blue dCi však v případě modelové řady Sandero a Logan naopak o diesel, který aktuálně v ceníku nefiguruje, nabídku obohatí. Uvádí to belgické zastoupení Renaultu, na které se odkazuje RNews.cz.

Chcete malý užitkáč, ale chybí vám pohon 4x4? Dacia má elegantní řešení

Chcete malý užitkáč, ale chybí vám pohon 4x4? Dacia má elegantní řešení

Duster používá silnější variantu , která byla posílena o pět koňských sil. To Sandero a Logan budou pohánět slabší dvě varianty. Ta základní bude mít 55 kilowattů a maximální točivý moment 200 Nm, zatímco silnější verze nabídne 70 kilowattů a 220 Nm. V případě Dusteru se spotřeba 4,4 litru na sto kilometrů nezměnila, tyto hodnoty však u Loganu a Sandera dosud neznáme.

TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

včera | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků