Dacia s diesely počítá. Po Dusteru dostane nové 1.5 Blue dCi i Logan a Sandero

Dacia začala s přezbrojováním legendární dieselové patnáctistovky. Po úpravách nově poputuje i do Loganu a Sandera.

Narychlo připravené a přísnější emisní normy Euro 6c a 6d míchají automobilovým průmyslem. Změny se objevují i u Dacie. Vznětovou patnáctistovku dCi skupina Renault nechává dále žít vedle novější šestnáctistovky, jen s nutnými změnami.

Inovace v rámci generace K9K se jmenuje Blue dCi. Už dříve jsme psali, že jedna-pětku nově opatřenou selektivní katalytickou redukcí dostane Duster, kde nahradí předchůdce. Jednotka Blue dCi však v případě modelové řady Sandero a Logan naopak o diesel, který aktuálně v ceníku nefiguruje, nabídku obohatí. Uvádí to belgické zastoupení Renaultu, na které se odkazuje RNews.cz.

Chcete malý užitkáč, ale chybí vám pohon 4x4? Dacia má elegantní řešení

Chcete malý užitkáč, ale chybí vám pohon 4x4? Dacia má elegantní řešení

Duster používá silnější variantu , která byla posílena o pět koňských sil. To Sandero a Logan budou pohánět slabší dvě varianty. Ta základní bude mít 55 kilowattů a maximální točivý moment 200 Nm, zatímco silnější verze nabídne 70 kilowattů a 220 Nm. V případě Dusteru se spotřeba 4,4 litru na sto kilometrů nezměnila, tyto hodnoty však u Loganu a Sandera dosud neznáme.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 20 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků