Dacia s diesely počítá. Po Dusteru dostane nové 1.5 Blue dCi i Logan a Sandero

Dacia začala s přezbrojováním legendární dieselové patnáctistovky. Po úpravách nově poputuje i do Loganu a Sandera.

Narychlo připravené a přísnější emisní normy Euro 6c a 6d míchají automobilovým průmyslem. Změny se objevují i u Dacie. Vznětovou patnáctistovku dCi skupina Renault nechává dále žít vedle novější šestnáctistovky, jen s nutnými změnami.

Inovace v rámci generace K9K se jmenuje Blue dCi. Už dříve jsme psali, že jedna-pětku nově opatřenou selektivní katalytickou redukcí dostane Duster, kde nahradí předchůdce. Jednotka Blue dCi však v případě modelové řady Sandero a Logan naopak o diesel, který aktuálně v ceníku nefiguruje, nabídku obohatí. Uvádí to belgické zastoupení Renaultu, na které se odkazuje RNews.cz.

Chcete malý užitkáč, ale chybí vám pohon 4x4? Dacia má elegantní řešení

Chcete malý užitkáč, ale chybí vám pohon 4x4? Dacia má elegantní řešení

Duster používá silnější variantu , která byla posílena o pět koňských sil. To Sandero a Logan budou pohánět slabší dvě varianty. Ta základní bude mít 55 kilowattů a maximální točivý moment 200 Nm, zatímco silnější verze nabídne 70 kilowattů a 220 Nm. V případě Dusteru se spotřeba 4,4 litru na sto kilometrů nezměnila, tyto hodnoty však u Loganu a Sandera dosud neznáme.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků