Dacia představuje nový Duster! Základ zůstává stejný, přibyla moderní výbava

Veleúspěšné SUV se představuje ve své druhé generaci.

Pod značkami Renault a Dacia se celosvětově prodalo více než 2 miliony dusterů. Druhá generace vcelku logicky navazuje na předchůdce. Stejná je platforma, ovšem všechny karosářské díly i konstrukce střechy je odlišná. O pouhý facelift se tedy nejedná.

Podívejte se na premiérové video:

Vnější rozměry se od předchůdce také neliší, ale design působí moderněji a jak aerodynamice, tak i vzhledu pomůže čelní sklo posunuté o 100 milimetrů vpřed. Zvýšila se kapota i boční linie, hlavní i koncová světla byla přemístěna do rohů karoserie. Ta zadní nám připomínají Jeep Renegade. Nechybí tradiční vystouplé blatníky ani černé oplastování, nejvyšší specifikace dostanou LED, hliníkové střešní nosiče, sedmnáctipalcová kola a stříbrnou barvou lakované podvozku.

Kabina se nyní chlubí měkčenými plasty. Modernější infotainment umí Apple Carplay či AndoidAuto. Nová je bezpečnostní a technologická výbava jako samočinné brzdění před překážkou či autonomní parkování.

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

V základu bude opět k dispozici pohon předních kol, nezapomnělo se však ani na čtyřkolku. Jen o motorech se zatím automobilka nezmínila. Byli bychom však překvapeni a možná i trochu zklamáni, kdyby byla osvědčená atmosférická šestnáctistovka nahrazena, stejně tak jednotka 1,5 dCi.

Jisté je, že sedmimístný Duster nepřijde. Spekulace odmítl už před měsícem obchodní ředitel François Mariotte. Úplného odhalení se dočkáme 12. září na autosalonu ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků