Dacia představuje nový Duster! Základ zůstává stejný, přibyla moderní výbava

Veleúspěšné SUV se představuje ve své druhé generaci.

Pod značkami Renault a Dacia se celosvětově prodalo více než 2 miliony dusterů. Druhá generace vcelku logicky navazuje na předchůdce. Stejná je platforma, ovšem všechny karosářské díly i konstrukce střechy je odlišná. O pouhý facelift se tedy nejedná.

Podívejte se na premiérové video:

Vnější rozměry se od předchůdce také neliší, ale design působí moderněji a jak aerodynamice, tak i vzhledu pomůže čelní sklo posunuté o 100 milimetrů vpřed. Zvýšila se kapota i boční linie, hlavní i koncová světla byla přemístěna do rohů karoserie. Ta zadní nám připomínají Jeep Renegade. Nechybí tradiční vystouplé blatníky ani černé oplastování, nejvyšší specifikace dostanou LED, hliníkové střešní nosiče, sedmnáctipalcová kola a stříbrnou barvou lakované podvozku.

Kabina se nyní chlubí měkčenými plasty. Modernější infotainment umí Apple Carplay či AndoidAuto. Nová je bezpečnostní a technologická výbava jako samočinné brzdění před překážkou či autonomní parkování.

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

V základu bude opět k dispozici pohon předních kol, nezapomnělo se však ani na čtyřkolku. Jen o motorech se zatím automobilka nezmínila. Byli bychom však překvapeni a možná i trochu zklamáni, kdyby byla osvědčená atmosférická šestnáctistovka nahrazena, stejně tak jednotka 1,5 dCi.

Jisté je, že sedmimístný Duster nepřijde. Spekulace odmítl už před měsícem obchodní ředitel François Mariotte. Úplného odhalení se dočkáme 12. září na autosalonu ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků