Dacia představuje nový Duster! Základ zůstává stejný, přibyla moderní výbava

Veleúspěšné SUV se představuje ve své druhé generaci.

Pod značkami Renault a Dacia se celosvětově prodalo více než 2 miliony dusterů. Druhá generace vcelku logicky navazuje na předchůdce. Stejná je platforma, ovšem všechny karosářské díly i konstrukce střechy je odlišná. O pouhý facelift se tedy nejedná.

Podívejte se na premiérové video:

Vnější rozměry se od předchůdce také neliší, ale design působí moderněji a jak aerodynamice, tak i vzhledu pomůže čelní sklo posunuté o 100 milimetrů vpřed. Zvýšila se kapota i boční linie, hlavní i koncová světla byla přemístěna do rohů karoserie. Ta zadní nám připomínají Jeep Renegade. Nechybí tradiční vystouplé blatníky ani černé oplastování, nejvyšší specifikace dostanou LED, hliníkové střešní nosiče, sedmnáctipalcová kola a stříbrnou barvou lakované podvozku.

Kabina se nyní chlubí měkčenými plasty. Modernější infotainment umí Apple Carplay či AndoidAuto. Nová je bezpečnostní a technologická výbava jako samočinné brzdění před překážkou či autonomní parkování.

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

V základu bude opět k dispozici pohon předních kol, nezapomnělo se však ani na čtyřkolku. Jen o motorech se zatím automobilka nezmínila. Byli bychom však překvapeni a možná i trochu zklamáni, kdyby byla osvědčená atmosférická šestnáctistovka nahrazena, stejně tak jednotka 1,5 dCi.

Jisté je, že sedmimístný Duster nepřijde. Spekulace odmítl už před měsícem obchodní ředitel François Mariotte. Úplného odhalení se dočkáme 12. září na autosalonu ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků