Dacia představuje nový Duster! Základ zůstává stejný, přibyla moderní výbava

Veleúspěšné SUV se představuje ve své druhé generaci.

Pod značkami Renault a Dacia se celosvětově prodalo více než 2 miliony dusterů. Druhá generace vcelku logicky navazuje na předchůdce. Stejná je platforma, ovšem všechny karosářské díly i konstrukce střechy je odlišná. O pouhý facelift se tedy nejedná.

Podívejte se na premiérové video:

Vnější rozměry se od předchůdce také neliší, ale design působí moderněji a jak aerodynamice, tak i vzhledu pomůže čelní sklo posunuté o 100 milimetrů vpřed. Zvýšila se kapota i boční linie, hlavní i koncová světla byla přemístěna do rohů karoserie. Ta zadní nám připomínají Jeep Renegade. Nechybí tradiční vystouplé blatníky ani černé oplastování, nejvyšší specifikace dostanou LED, hliníkové střešní nosiče, sedmnáctipalcová kola a stříbrnou barvou lakované podvozku.

Kabina se nyní chlubí měkčenými plasty. Modernější infotainment umí Apple Carplay či AndoidAuto. Nová je bezpečnostní a technologická výbava jako samočinné brzdění před překážkou či autonomní parkování.

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

V základu bude opět k dispozici pohon předních kol, nezapomnělo se však ani na čtyřkolku. Jen o motorech se zatím automobilka nezmínila. Byli bychom však překvapeni a možná i trochu zklamáni, kdyby byla osvědčená atmosférická šestnáctistovka nahrazena, stejně tak jednotka 1,5 dCi.

Jisté je, že sedmimístný Duster nepřijde. Spekulace odmítl už před měsícem obchodní ředitel François Mariotte. Úplného odhalení se dočkáme 12. září na autosalonu ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků