Dacia plánuje deriváty Dusteru. Čekejte užitkový pick-up a možný elektromobil

Dacia oznamuje značné investice do rozšíření produkce a rovněž z automobilky zaznívají informace o uvedení derivátů populárního Dusteru.

Dacia představila plány rozsáhlé investice do rozšíření výroby svých modelů. Do navýšení produkce tak poputuje rovných 100 milionů euro, přičemž částkou 25 milionů euro pomůže Dacii i rumunská vláda, která již příští rok plánuje navýšit lokální produkci automobilů o 50.000 kusů na celkem 400.000.

Minitest Dacia Duster 1.3 TCe 96 kW: Lepší prostě neseženete

Minitest Dacia Duster 1.3 TCe 96 kW: Lepší prostě neseženete

Pod křídly Renaultu se Dacii velice daří a jedním z nejúspěšnějších modelů je SUV Duster. Není tedy divu, že se vedení automobilky konečně rozhodlo populární dostupné SUV rozšířit o další deriváty postavené na jeho základě. Alespoň tedy podobné plány uvedl rumunským novinám News sám generální ředitel tamního zastoupení skupiny Dacia a Renault Christophe Dridi.

Na Duster jsme velice hrdí. Prodáváme ho ve 44 zemích, v Evropě je nejprodávanějším SUV. Funguje skoro jako ambasador Rumunska. Naší výzvou je teď udržovat úspěch Dacie a naše dítě si tak určitě zaslouží nějaké sourozence,“ uvedl Dridi.

Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je třetí nejlepší značkou, přeskočila Hyundai

Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je třetí nejlepší značkou, přeskočila Hyundai

Kdy přesně bychom měli sourozence Dusteru čekat, to zatím Dridi neupřesnil. Jedním z očekávaných a již potvrzených derivátů je ovšem pick-up na základě Dusteru. Na rozdíl od Dusteru Oroch, který již karoserii pick-upu nabízí na trhu Jižní Ameriky, má být však evropský pick-up ještě více zaměřený na užitkové využití.

Elektrická verze Dusteru je zato pouhou spekulací, ačkoliv záhadné prototypy nasvědčující elektrické ústrojí pod kapotou měli už špionážní fotografové zachytit při testování. Takzvaný Grand Duster, tedy diskutovaná prostornější a komfortnější verze modelu, pak měla být automobilkou zavržena. Vyšší cenou by totiž nezapadla do směřování značky s klientelou hledající co nejdostupnější vozy.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků