Dacia Logan v prodeji od prvního listopadu

127 komentářů

michalmichal
12. prosince • 20:57

podivejte se jak nam to ty kurvy ocesaly

http://www.dacialogan.web2001.cz/

Honza
27. ledna • 16:16

Co se deje se strankami?????????? Uz cca mesic nefungujou

michalmichal
9. prosince • 21:23
Millman
16. prosince • 20:51

Kam zmizeli tvoje - dobre! - webstranky??

westik
3. prosince • 22:33

a jdu do něj 

hana jandakova
4. prosince • 17:11

Hoši,vidím že jste odborníci a neváháte v zápalu polemiky použít i pěknou česko-slovenštinu,čemuž se nedivím.Před 3lety jsme s manželem zakoupili na lízačku fiata seicento za 204000kč.holé,i když verze team.za 2 roky odešel výfuk,za rok se po... pásy a brzdy.Manžel jezdí 15let,takže nějaké zkušenosti má.do kufru nedáte ani větší nákup. proč jsme koupili takovouhle hvězdu?v té době -chtěli jsme funglovku -byl nejlevnějši. Takže pro rodinu asi není co řešit.teoreticky.stejně bych ale chvíli počkala na nějaké ty mouchy.jen nevím,jestli je to auto pro ženskou,nevím,dacia,fabia,picanto_?dá mi nějaký odborník vědět?Mějte se

michalmichal
7. prosince • 23:27

auto pro zenskou no nevim nevim jestli umite dobre ridit a nebojitse couvaní !!! tak jo jinak ne kuknete na www.dacialogan.web2001.cz  mam tam fotky pri couvaní co je videt no nic neni vided jezdim cca 10let denne mame logana uz mesic ne a ne si nato zvyknout JE TO  HRUZA

jinak super svezenicko )

michalmichal
7. prosince • 23:19

-Ni si z toho nedělejte my jme koupili  Daewoo Matiz taky před dvěma lety a taky žádná sláva
pořád se tam něco sralo a to že byl o 10000,- dražší než logan tak to už neřeším nebo bych se zbláznil, už mám zkušenosti s rekalmacemi z matize tak nebojím LOGANA – těžko na cvičišti lehko ……….. J snad na posranýho  hovno dvakrát NESPADNE a jestli jo to mam teda
sakra smůlu a už si můžu koupit třeba BMW  a to taky pokazí .

 

michalmichal
29. listopadu • 22:24
Wood
30. listopadu • 17:57

Fajn stránky... Co dveře, nepřimrzaj v zimě? Kamarád měl na Boře podobně řešené dveře (zasahovali do střechy) a měl s tím dost problémy, když sníh na slunci roztál, zatekl do těsnění a pak zmrznul.

michalmichal
30. listopadu • 18:38

zatim tak nemrzlo tak -5 a na sucho takze nevim ale jak budu vedet
hnet to tam supnu

Millman
29. listopadu • 22:55

Dobrá práce!!!! Děkují!!!!

michalmichal
29. listopadu • 22:17
Millman
29. listopadu • 22:17

Objevil jsem rumunskou stranku - v anglictine - o Loganu ( http://www.daciaclub.ro/index.php?s=4630c3fb02415c03214506ec0bdaa0b4&showforum=46 ). Pisou tam o nekomu kdo s LOganem havaroval, protoze nejednou zablokoval (??) posilovac rizeni (ridic chtel doleva, ale potom Logan sam od sebe tym smerem pokracoval a uz nechcel jezdit rovne...
Mozna je to blbost - Doufam ze ano, protoze uz jsem Logana objednal. Nekdo neco o tom vi???

michalmichal
29. listopadu • 22:16

 http://www.dacialogan.web2001.cz/

 *Ceník je orientační a může se lišit
 

Ali Sultán dobře zapsán
26. listopadu • 10:29

příští týden si pro něj jdu 1,4 posilovač, zelená metalíza, radio, 2 * A, 256 000 .....

michalmichal
22. listopadu • 22:26

 co by jste chteli vedet mam LOGANA od 4.11 a najeto cca 1500km

Vašek
27. listopadu • 22:10

Ahoj, docela by mě zajímaly Tvé zkušenosti s Loganem, jízdní vlastnosti, pohodlí při sezení na sedačkách atd, začínám o něm přemýšlet, ale zatím mě odrazuje, že   karoserie není pozink, díky

Harry
23. listopadu • 7:37

cokoliv

michalmichal
24. listopadu • 22:41

to je širokej pojem 

Harry
22. listopadu • 21:16

Pánové redaktoři,
kdy se dočkáme seriózního testu Logana zde na webu? Protože tomu, co odvysílala Prima v Autosalonu se snad ani test říkat nedalo!

michalmichal
29. listopadu • 22:27
Harry
30. listopadu • 10:01

Díky za informaci, stránky povedené. To auto se mi začíná líbit, a až budu směnit svýho Swifta Sedan, tak se podívám i po Loganu - je to zhruba stejná kategorie, stejný kufr a stejný pracant. Hodně šťastných kilometrů!

Dr. No
22. listopadu • 20:07

doufam ze skodovka  s tou svoji PREDRAZENOU Fabii pujde do kytek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

warllock
22. listopadu • 12:00

Byl jsem minulý týden v Německu a na to , že původně se měla prodávat pouze v slabších ekonomikaách tav v létě se začne prodávat i v SRN a již ji tam testovali a vyšel velký článekv ADAC Magazine a čekal jsem , že to sepsujou jak je to hrozný, ale opaj je úpravdou chválili to po všech stránkách a jenom pár drobností Loganu vytkli (panty kfru,ovládání ventilace,čalounění kufru a trošku vyší hlučnost motoru) a  ty se dají lehce odstranit.

Jízdní vlastnosti a zpracování včetně přední nápravy chválii tak , že i lepší a dražší auta jsouna tom hůř.

Výsledek: "Nejlepší auto ve své cenové kategorii a konkurence bude muset rychle reagovat jinak dostane od Loganu na zadek." Volně přeložená poslední věta celého článku(testu)Logana

Drahomír Řehoř
19. listopadu • 21:10

auto není ošklivé,ale za výbavu ,která je u jiných vozů jako základ je cena dost vysoká. Takže pro škodovkáře super, ale pro majitele něčeho lepšího doporučuji šáhnout po lepším voze

KKK
19. listopadu • 22:03

Cena půjde ještě dolů,budou akce jako u jiných

KKK
18. listopadu • 21:09

Je to pozink ,nebo není????

Millman
19. listopadu • 19:40

Prodavac "Opportunity-Brno" (Dealer Renaut-Dacia) mi rekl, ze je...

Wood
22. listopadu • 22:29

Vidíš, mě zase u Renaultu v Praze na Evropský řekli že pozink to vůbec nemá, tak opravdu nevím co si mám myslet... ani nikde v testech a na stránkách dealera o pozinku ani čárka. To je divný ne??? Kdyby to pozink mělo, řekl bych, že by se nezapoměli pochlubit.

PedroKV
17. listopadu • 23:15

O koupi neuvažuju, ale znalí povězte, jaká je na to záruka? Jen dva roky? To asi nebude kastle v pozinku, což? To zamrzí..

jaja
5. listopadu • 13:24

Někdo v diskuzi srovnával plně vybaveného Logana za 316 tisíc s Fabií či Astrou. Ale spousta málo majetných zájemců bude preferovat zákl. verzi za 199 tis. nebo ambiance za 216tis. Co nabízí konkurence v této cenové hladině? Jen malá auta s malým kufrem.

Podle mě je Logan s ohledem na cenu super auto. Uvažuju že prodám Formana a koupím Logana.

Pan Klobouk
1. listopadu • 15:51

Mám aktuální ceník Logana i Fabie. Pokusil jsem se nakonfigurovat podobně vybavené verze. Tohle mi vyšlo:

Škoda Fabia Sedan 1.416V 55kW Ambiente

maximálka: 168, zrychlení:14,1, prům. spotřeba: 6,4-6,5

Příplatky: metalíza, klima, vypínání airgabu spolujezdce, rádio s CD, 15" al. kola, držák nápojů, dálkové ovládání centrálního zamykání

Výsledná cena: Kč 421 750,-

Dacia Logan Lauréate 1.4 55kW

maximálka: 162, zrychlení: 13, prům. spotřeba: 6,8

Příplatky: metalíza, ABS, Airbag spolujezdce s možností odpojení, klima, rádio s CD, 15" al. kola

Výsledná cena: Kč 326 900,.-

Rozdíly výbav mezi vozidly: Fábia má stavitelný volant, Logan má palubní počítač

Logan má víc místa, Fábia má 4* z EURO NCAP, Logan ještě netestován, předokládají se 3*. Design je věc vkusu. Fábia, ale určitě vypadá o něco hodnotněji. Loganu sluší ten velký rozvor a malé převisy. jízdní vlastnosti - uvidíme, už jsem pozván na testovací jízdu s Loganem

Pokud do srovnání dáte Fábii s výbavou Elegance, bude o kapku dražší, ale bude mít navíc boční airbagy, MSR a ještě asi nějaký další serepetičky.

Mě te cena Loganu nepřipadá tak tragická. Když se z nich vyrazí ještě nějaká sleva.. ? No a motor 1.6 90k je za příplatek 20tis. Kč - takovej podobnej benzíňák Fábii opravdu chybí.

Počítal jsem to jen tak pro zajímavost. Sám jezdím autem jiné třídy. Ale Logan je určitě cesta k obnově českýho vozovýho parku. Jen atˇse snažej i další výrobci.

Možná tam mám nějakou chybičku, ale snad ne podstatnou.

 

MT
23. listopadu • 7:46

Nečetl jsi ceník fabie pozorně. Uniklo ti například že každá fab s klimou má automaticky palubní počítač

KKK
2. listopadu • 0:54

Sedan je pro rodinu s dětmi na hovno

petr
4. listopadu • 12:20

KKK:sedan je pro rodinu s dětmi na hovno -nejspíš proto,že uveze 5 dospělích a ještě má velký kufr.

anton
12. listopadu • 19:52

(Příspěvek smazán. Redakce)

KKK
6. listopadu • 21:23

Velký kufr s malou dírouPočkám na kombi

Ivan
28. října • 21:43

Jsem zvědav na výsledky crash testu tohoto auta.

MiB
27. října • 20:36

Mozna by bylo solidni nemixovat akcni ceny s listem . Jestli nekdo vystrelil cenu logana v zakladu za xxx , tak se realne bude prodavat o 5-10 levneji. U nmedrazsi verze to bude az o 30 tisic minimalne dolu. Nejsem rozhodne fanda Logana, ale zaslouzilů by si vic respektu , mozna jich proda i 3,000 rocne ..., mozna ...

Marek
27. října • 22:31

Myslím, že ti može byť jedno, aká to je cena, či akčná, alebo cenníková... podstané je, za toľko to kúpiš. Takže je to úplne fér porovnávať to. Ak bude mať Logan akciu, potom sa tá akc. cena tiež bude porovnávať, nie ?

MiB
29. října • 21:57

To je prece pic0vina , dneska je kazda cena akcni , tj. nikdo neprodava za list a kdyz ano , tak jen hejlum. Cenikova cena je jakasi imaginarni cena, za kterou je auto v podstate neprodejne. Takze jestli je Thalia (prosim berte jak priklad, netusim jestli to je na korunu takhle) za 299 v listu a prodava se za 259 v jakesi akci od x.y.2004 do s.e.2004 , znamena to jen a pouze, ze ta akce po konecnem datumu bude mit dalsi pokracovani Akce ZZZ v postate za stejnych podminek 259 , ale tentokrate s mechanickou klimou za 10.000 . A u Logana to bude muset bejt stejny , vzdyt se podivejte na prodeje aut v cechach - bez reexportu by nebyl propad prodeju 6-7 PROCENT, ALE HRUBO, HRUBO NAD 10 % . Takze tvrdim, ze porovnavat AKCNi ceny libovolneho modelu s listovou/cenikovou cenou Logana je nesmysl, protoze porovnavate hrusky a jablka. Kdyz chcete porovnavat, vezmete cenikove ceny , nebo naopak overene nabidky na akcni nejlevensi cenu od prodejcu rpo oba modely.

Aston
27. října • 15:07

přičemž v základu je vše důležité mimo ABS, rádia a klimatizace.

A to ako co puklice, brzdy, spetaky, stahovacie okna, servisny manual, alebo to mam chapat tak, ze ABS priplatok ale je tam ESP, DSC III, ASR.

Aston
27. října • 15:07

přičemž v základu je vše důležité mimo ABS, rádia a klimatizace.

A to ako co puklice, brzdy, spetaky, stahovacie okna, servisny manual, alebo to mam chapat tak, ze ABS priplatok ale je tam ESP, DSC III, ASR.

Ferda
27. října • 13:36

No snad díky tomu
klesnou ceny ojetých felicíí

luďa
27. října • 12:49

Nechápu proč by si Renault dělal konkurenci Thalii a Cliu??? Když už tak bych pochopil kdyby se Logan prodával někde daleko na východě.

Aston
27. října • 10:43

http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=3792993&id=dshhqojcfvh

 Ktory masochista by kupil Logan?

A mam jazdene ma 301800 a 12 rokov a za Logana by som nemenil a mensie prevadzkove naklady ako O1 alebo Fabia. A okrem toho moja zena sa do aut nerozumie ale este je natolko znala, ze by povedala taku zehlicku nekupime.

 

Pan Klobouk
27. října • 12:09

A tu pohadku o tech nizsich provoznich nakladech tohoto auta jsi cetl kde ?

Treba vetsi pneu - drazsi

Vyssi pov ruceni - drazsi

Turbodiesel Opel - hmm, preju hodne stesti

atd.

atd.

Aston
27. října • 14:55

Nehovoril som nakladoch tej Omegy, ale o svojom. A ked si zoberiem 4700 Eur minus nejakych 400 eur pri nakupe dole to mi vychadza 172000 Sk. Ked budem platit poistku o cca. 4500 Sk rok viac. 5 rokov to je 192000, servisne naklady olej + filtre nech 5000 viac ako autorizovany servis Dacia(to uz prehanam do 4ky Sk akokolvek) to je pri 90 tis. km nejakych 24000 tis plus 1,5 pneumatiky nech 25000 a sme na 242000. Dacia u nas zaklad 259900 a hola. Nech je 20 000 na servis (nepredpokladane naklady). A som na cene tej uzasnej motorizacie a mam auto nie skatulu z Rumunska co sa tvari ako auto. A este ked pozrieme o 2 triedy dole od Omegy a jahreswagen tak sa ta Dacia straca do nenavratna........

A este sme nerozpravali o spotrebe tej technickej vychytavky.

Pan Klobouk: Nemas vlastne auto co teoretik. Turbodiesel Opel. Nemam sa s tebou o com bavit ked nevies hubudrz. Ale nezavidim a prajem vela kilometrov bez nehody. Ja budem skromne na svojej jazdenine. Nie som taky bohaty, aby som si kupoval lacne veci.

Pan Klobouk
27. října • 18:02

K ceně + DPH 19%.

Proc tak hrube - drz hubu. To nemuselo bejt - snad jsme inteligentni lidi a muzeme argumentovat normalne a ne pouzivat vulgarni slova...

Auto vlastni opravdu nemam - uhodl jsi. Nepotrebuju ho, mam firmeni.

Predchozi byla Vectra r.v. 95 koupena jako nova - jsme radi, ze uz je pryc. Takze o stavu Omegy z roku 92 (nebo tak nejak) si nedelam iluze.

A za ty kilometry bez nehody dekuju - kazdy rok jich pribyva asi 70 000. Takze napodobne.

Taky bych si Logana nekoupil. Sedel jsem v nem a nemyslim, ze je tak spatnej. A myslim, ze je to vhodna alternativa pro lidi, ktery maj stary skodovenky a ziguliky.Myslim, ze je to lepsi nez dotahnout nejakou 12 let starou popelnici za 200 000,-.

K tem 4700 EUR musis pricist DPH 19% + neco za dovoz. Naklady na servis samozrejme zalezi na rocnim probehu kilometru.

Ale jelikoz mas prehled o rocnich nakladech na ojetinu, tak asi jezdis opravdu hodne. Rad se necham poucit.

Aston
28. října • 7:53

Myslel som to s nadsazkou, pisem pisem a rymuje sa to, preto tam bolo toto. Akokolvek ma to mrzi, ze si to zle pochopil nepotrebujem tu vrtat.

2,5 Td je BMW 2,5 Tds znizeny na 130 PS, pozri na mobile.de nomalka 250tis. km. Ja nemam Omegu 92 (chvalabohu) Mam Passat a jazdim okolo 30tis rocne a viem presne kolko stoji servis.

U nas pri dovoze z clenskej krajiny EU DPH neplatis, pretoze nemozes platit dph v Eu 2x, jedine ze si podnikatel a to ti ho tam odrataju a tu ho zaplatis z ceny v DE bez DPH (dufam, ze to je zrozumitelne) A myslim, ze aj u Vas by mala byt ta uprava.

A pre tych co jazdia rocne 5000 km to asi bude  v pohode a mozno to kupia, ale este je tu niekto taky?

Jazdene vs. nove, som sa vyjadril, ze kto chce nove ziaden problem, ale za tu cenu je to vela.

No a moje naklady ratam servisne 2000 x 2(olej, filtre), 600 sviecky s vymenou (Bosh), Palivovy filter - 420. Rozvody ma stali 2200 asi aj s klinakom (nova kladka samozrejme). Nepredvidane naklady 2700, jeden silentblok a odisiel central (vrakac), nemozem zohnat. Plus benzin 95 OMV obcas V-power Shell. Ani nepocitam radsej. Cca 4500 Sk. mesacne. Takze tak.

 

Marek
27. října • 22:21

Pri dovoze aut z členskej krajiny EU platíš DPH ? Myslel som, že DPH zaplatíš v Nemecku a že tá cena je už s DPH... ako to teda je ? Pretože pred vstupom do EU si mohol doviezť tovar, vrátili ti DPH, ale po správnosti by si tú DPH mal zaplatiť v ČR. To by znamenamo, že teraz zaplatíš DPH 2 krát ?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ii
28. října • 16:02

Pokud koupíš nové auto v členské zemi EU, neplatíš DPH v té zemi, ale až u nás. Žádné další poplatky, jako je clo atd. se už neplatí.

Marek
29. října • 9:42

To viem... za nové auto zaplatíš vonku cenu bez DPH a to potom zaplatíš u nás, v ČR.

Ale ako je to s ojetinou ?

ii
31. října • 10:47

Vůz starší 6-ti měsíců nebo s najetými víc jak 6000 km je ojetý vůz a tudíž je cena nezatížena DPH.

Pan Klobouk
27. října • 17:52

+ 19% DPH 4700x1,19=5593

Martin
27. října • 16:46

Neresim ted Logan, ale tohle je obecna diskuze ojety vs novy. Proste nekdo chce novy a nekdo ojety. Nekdo si koupi jetou televizy za polovicni cenu, nekdo chce novou, proste ji chce. Kdo uvazuje jako ty, jasne sahne po ojetine, kdo chce nove a ma hloubeji do kapsy koupi nove. Nenazyvej lidmi, co chteji nove idioty. Proste ho chteji a hotovo. Stejne jako oni nenazyvaji idiotem tebe, kdyz si podle nich kupujes ojetou plechovku. No flame

petr.kkk
27. října • 7:37

Logan je po všech stránkách lepší než Thalia,její prodeje půjdou prudce dolů.Mě stačí ,že auto jede,nerezne a je jen trochu spolehlivé.Pokud to logan splní proč si ho nekoupit?V příštím Světě Motorů bude test sedanů i s Loganem.To jsem teda zvědavý.Cenově to ŠKODA PROJEDE TO JE UŽ TEĎ JASNÉ.Na českých cestách,ani tak nezáleží kdo má vyspělý podvozek,ale na tom kdo ho má pevnějšíJelikož jezdím Favoritem,je pro mě Logan v jakékoli výbavě posun.Škoda,že je to sedan a ještě bez možnosti sklopit opěradla zadních sedadel.To mě fakt sere,proč sedan???Sakra

Majki
27. října • 9:38

Na mňa Thalia urobila, lepší dojem, možno aj pre to, že na nej jazdím už 2 roky (vo firme). Na zahodenie nie je ani 12 ročná záruka, druhý airbag a pod. Thalia ma jeden problém, a ten má aj Logan. Aj vo firme sme sa dali nalákať na veľký kufor, len problém je v tom, že otvor na vkladanie vecí je príliš malý. Väčšiu aparatúru doňho nedostaneme a tak musí cestovať na zadných sedačkách. Skúšal som tam vpratať aj náš nepodarený kočík, a tiež sa mi to nepodarilo. Logan je na tom podľa toho čo som videl v predajni ešte o niečo horšie, lebo kufor je podľa mňa o dosť vyššie čo sťažuje nakladanie. Ďalej je kufor pomerne dlhý, a ak máte vybrať veci zo zadu od sedačiek, je to niekedy celkom dobré cvičenie.

HONZA79
26. října • 23:16

Petr.kkk sorry za nazvani Karlem

HONZA79
26. října • 23:14

Myslim ze jsem tam napsal dost aut ktere bych zvolil 100%radsi nez Logan

A Ty se chytnes Fiatu Pandy no dobra proc to nesrovnat Fiat Panda 199tis Kc podle me lepsi vybava nez u Loganu za 199tis.,vnitrni prostor je v Pande dobry(sedel jsem v ni mam 187 cm,jedine co prekazi je stredovy panel) a v Loganu jsem nesedel ale neco mi rika ze bude jako v Cliu,takze to bude tak na stejno Panda 1,1 motor spotreba 5,7liru a Logan 1,4 motor vyssi povinne ruceni a spotreba 6,8 litru ,kufr Panda 206 litru Logan 510 litru


A Logan za 217,000.-Kc ma uz lepsi vybavu asi tak zrovna stejnou jako Fiat Punto za 217,900.-Kc

Takze kdyz to sectes a podtrhnes s Loganem bude drazsi provoz(povinne ruceni a benzin) ale na oplatku za to mas 510 litru(Panda 206 litru,Punto 297litru),je to o prioritach co si kazdy zvoli u nekoho vyhraje kufr!!! u nekoho vzhled a levnejsi provoz


Jo nejsem fanda Fiatu ani dealer jen srovnani!!!!!!! Myslim ze takoveto srovnani nabidne kazda automobilka ,kdyz uz me karel osocil v porovnani s Pandou navstivil jsem www.fiat.cz a odtam cerpal tyto info

Muj Tip Dacia Logan pretahne zakazniky Lade a Renaultu Thalia

Nick2
27. října • 0:01

je pozde....ok o kufru se zminujes.....ale to s tim zaujetim plati (nesedel si v nem, ale nejak tusis, ze tam bude mista jak v cliu. a srovnavat vnitr. prostor pandy a loganu je trochu mimo (jo ja vim, ze jezdis sam a misto jine nez ridicovo neberes v uvahu...)


(btw. za 200tis bych nekupoval pandu ani logana, ale ojete a alespon s a/c...) (opet vec priorit)

Nick2
26. října • 23:54

to Honza79: nechapes dulezirej rozdil. vemme treba tu pandu vs logan.
pandu si v drtive vetsine pripadu koupi jedinec jen pro sebe (nebo treba 2. auto do rodiny), nebo max. par.
logan si naopak koupi v drtive vetsine rodina (3 a vice osob). (a bude to nejspis jejich jedine auto)

btw. v loganu jsi nesedel, tj. staci ti, ze to je dacia a vyrabi se v rumunsku a delas tady nejaky zavery. podivej se na prodeje thalie a to ma interier z predchozi! generace (ok, faceliftu) clia. a vys proc si ji lide kupuji? kupuji je rodiny a prave i kvuli tomu velkymu kufru. az ji zalozis i ty, budes mozna o loganu uvazovaz taky

petr.kkk
26. října • 22:18

Přirovnat Logan k Pandě???Jakou výbavu má Panda za 200tis.Raději si koupím Logan než nákupní tašku.Škoda,že je to posraný sedan,to teda pěkně posrali

HONZA79
26. října • 21:54

Pokud umis cist je tam vic aut nez Fiat Panda to byla jen jedna z variant

petr.kkk
26. října • 21:27

Děláš si prdel????

HONZA79
26. října • 21:24

Za 199,900.-Kc je to dobra cena ,ale nezlobte se na me to si radsi koupim za 199,900.-Kc Fiat Panda nebo za 224,000.-Kc Skodu Fabii, Seat Ibiza za 250,000.-Kc,Punto za 218,000.-Kc,Corsa 229,000.-Kc,Getz 220,000.-Kc Accent 270,000.-Kc


Logan mel prijit tak pred 5 lety dnes oproti temto autum nabizi jen prilepeny kufr cena mensi urcite NENI!!!!!! A ruku na srdce kolikrat do roka vyuzijete 500litrovy kufr???

Vsichni vime kolik tyto auta stali pred 5 lety Renault podle me tu nejvhodnejsi dobu prospal

Santo
26. října • 21:15

Osobně se mi líbí Logan daleko více než Thalia a fandím mu. Kdyby se ještě objevila nějaká akce na něj (klima zdarma) tak půjde na dračku.

Konečně rodinný auto za velmi slušnou cenu.

Klingáč
26. října • 15:19

Aston: Ak si myslíš , že za cenu Logana kúpiš "lepšie auto so 150-200 t. km" , tak uvažuješ ako zúfalý človek. Ale môžeš to skúsiť (za vlastné peniaze si rob, čo chceš)  a optimizmus ti začne ochabovať po prvej návšteve servisu.

Bobek
26. října • 15:10

Pročpak jsou tam ty mínusy? To jako když si objednám nějakou výbavu, která není v základu, tak dostanu slevu? To toho Logana hned beru

performer
26. října • 14:01

tak to možná někdo koupí. Jinak za ty peníze vítězí ojetina. Spočítejte si Logana s s rozumnou výbavou - klimou. Za tu cenu ani náhodou....

Aston
26. října • 13:57

Dopadne tak ako Lada s novym typom, na hovno na Sk ich predaju aj s vetrom v chrbte 150-200 co si pametam, takze ziadna masovka a nebude to ani Dacia. Za 6500 Eur si donesiem auto o svetelne roky dalej a aj ked bude mat 150-200 tis. km tak bude to lepsie vozenie ako v Dacii. Rozumiem tomu, ze niekto chce nove auto, ale toto si kupia iba ti bohati co maju peniaze na xujoviny, lebo ja nemam a Dacii sa zdaleka vyhnem.

anton
12. listopadu • 19:50

(Příspěvek smazán. Redakce)

Karol
26. října • 13:48

Fabia je predražená, o tom niet pochýb. Ale v porovnani s Loganom je technicky vyspelejsia min o 10 rokov. Pomer uzitok + kvalita / cena je u Loganu este biednejsi ako u fabie. Loganov sa podla mna nepreda viac ako 1/10 predaja skodoviek.

Podla mna predaj Loganov + Thalii v r. 2004, 2005 = predaj Thalii v r. 2002 - 2003

Logan bude kupovat len par zufalcov s nizkymi prijmami a potom mozno rozni zivnostnici a stavebne firmy ako firemne auto do terenu.

Skodovka bude stracat svoj trhovy podiel aj v ČR aj v SR, ale len minimalne v prospech Logana. Ovela viac v prospech Fordu, Opla, korejskych znaciek, Renaultu, Citroena, Peugeotu, Toyoty.

 

anton
12. listopadu • 19:46

fabia je nejhorší auto doby ještě německé

martin
31. října • 8:33

Myslím si,že těch "zoufalců" s nizkými příjmy je u nás i na Slovensku dost.

ii
26. října • 13:18

Já si naopak myslím, že to tak špatné auto není. Seděl jsem v něm, už jsem měl možnost i zkušební jízdy a působilo to na mě dobrým dojmem. Za ty peníze to je velmi slušný a prostorný auto. Zpracování taky na docela slušné úrovni, prostě auto pro českého člověka. Taky už se prodejci Škody chystají na oslabení prodeje!!!

Karol
25. října • 11:55

ma aj 1 pozitivum: kufor je skutocne velky

mam 183 cm, ked som si dal sedacku na pohodlno a presadil sa do zadu, bolo tam miesta len, len, asi ako v starej octavii, ale pod prednou sedackou je podstatne menej miesta

Jirka
15. dubna • 9:28

Já mám 190 cm, seděl jsem královsky vpředu i vzadu (vpředu jsem si nejprve posunul sedačku do pohodlné pozice a pak si teprve sedl dozadu). Od té doby odmítám ve služební Fabii Combi sedět vzadu !

Karol
25. října • 11:51

Cez vikend som sedel v Logane.

Prve co ma serie: malo to byt 5 000 EUR auto. Zakladna cena Loganu v SR je 259 tisic Sk, co je cez 6 500 EURo.

Auto podla mna nie je hodne viac ako 5 000 EUR - 200 000 Sk v zakladnej verzii. Keby nechali avizovanu cenu, je to ako tak.

Moj dojem: - interier, palubovka posobi velmi lacno, horsie ako v starej felicii; dvere na Skode favorit posobia masivnejsim dojmom ako u Logana; sedacky su slabo tvarovane, vzadu je rovna lavica porovnatelna asi ako v trolejbuse ; motor - stara renault konstrukcia, nizky vykon / vysoka priemerna spotreba; kulisa radiacej paky mi pripomina Skodu 120 - nepresna dlha paka, podobne chod rucnej brzdy - ako S 105/120 , volant, podobny tomu v Dacii Nova

Viezt som sa v nej neviezol, sedela v autosalone len jedna baba a kontrolovala "vysoky" zaujem v predajni

Kolesa to ma velke balonove tusim strnastky 165 / 85

Kebo sam mal hlboko do kapsi, tak za SKK 200 000 by som ho mozno kupil, za 260 000 nikdy, tolko moj nazor

xblade
12. listopadu • 10:10

prosim te, mohl bys mi ukazat kde prodavaj ty gumy 165/85-14 ??? do gum uz nejakej ten patek delam ale profilovy cislo 85 jsem u osobnich gum jeste nevidel... ale treba mi rozsiris obzory

PedroKV
17. listopadu • 23:10

no flame, ale mám dojem, že jsem takový gumy viděl na starším toledu mýho souseda. Furt jsem si říkal, že ty gumy jsou divný, jak na traktora a pak jsem koukal na vysoký profil. vypadalo to divně. To spíš bych tam dal 185/65-R15 co má ten vyšší typ. BTW: lidové auto, co se týče ceny, ale na gumách za nelidový ceny. Pochybuju, že někde budou k mání tyhle gumy do 1000Kč, jako moje 165/70R13 (800,-)

PeterL
23. listopadu • 7:29

je to blbina, gumy s profilom 85 sa pre osobné autá nevyrábajú. Nájdeš ich akurát u offroadov, ale aj tam je to dosť exotický rozmer.

Tomáš
4. listopadu • 23:47

Včera jsem seděl v Loganu, Astře/nové/ a Interiér je v Loganu podstatně modernější.Nesedl sis náhodou do něčeho jiného? Co píšeš je dost nesmysl.

ii
26. října • 13:23

Milý Karol, asi v té Š 105 jezdíš do dneška a nejsi schopen přiznat, že Logan je docela dobrý auto. Na Slovensku jsem byl, je tam draho a moc nových aut tam vidět není. Možná jsem tě v nějakém tom vraku potkal. Uvidíš, Logan bude mít velký úspěch.

Karol
26. října • 16:26

Mily ii,

si riadny KOK*T , ktoremu nie je pomoci a nema cenu sa s Tebou natahovat.

Aktualne jazdim na Opel Vectra r.v. 2003, Opel Astra 2004 - 2000, Skoda Fabia 2004. Tento rok som isiel zopar km s VW GOLF r.v. 2003, Mercedes S, E, G, C, A rozne motory, Daewoo Nexia, KIA Cerato, Sorento, RIO a v minulosti 1990 - 1997 dost km s S favorit, felicia, 105/120.

Takze viem to celkom dobre porovnat

Na Slovensku si sa asi drncal po nejakych okreskach, lebo po dialnici jazdi takmer len nove auta vsetkych znaciek

ii
28. října • 16:25

Vidím Milý Karol, že jsi prudce inteligentní, umíš skvěle nadávat. Slovenština je opravdu krásný jazyk. Nebudu tu vyjmenovávat vozy, s kterými jsem jezdil a jezdím, je to zbytečné. Ale to auto které mám, je moje, vydělal jsem si na něj a jsem s ním spokojený (a není to Škouda). Ale na Slovensko jezdím několikrát do roka (mám tam pár slušnýchpříbuzných), mám ho projeté opravdu celé a na dálnici jezdí opravdu hodně nových vozů. Ale většinou jsou to vozy turistů z ČR, Maďarska, Rakouska atd. Měl bys někdy zavítat na vesnici nebo na východní Slovensko. Takovou bídu jsem dlouho neviděl, o zastaralám vozovém parku nemluvě. Jestli tohle nechceš uznat, tak nejsi Slovák. K Loganu: seděl jsem v něm, jezdil jsem s ním a myslím, že pro lidi, kteří přejdou právě z té Š 105 nebo z Favorita, to bude velmi dobrá alternativa. Je to nové auto s plnou dvouletou zárukou (tu u 5-ti letého ojetého vozu opravdu nezískáme), je prostorné, celkem pohodlné a tiché a nevypadá tak špatně, jak tady většina zaujatých píše. Zpracování je podle mě lepší než u Thalie. Většina normálních lidí sáhne po autě v ceně do 240 000 Kč. A za ty peníze takhle velký nový auto prostě není. O tom nemusíme, doufám, diskutovat. Mimochodem, rozvor 2630 mm je větší, než u nové Octavie!!! Tak milý Karol zkus trošku víc přemýšlet, možná to bude zpočátku bolet, ale časem to snad přejde. Většina lidí v ČR a SR nemá na  Opel Vectra, Opel Astra, Skoda Fabia, VW GOLF, Mercedes S, E, G, C, A, atd. Tak se vrať na zem. A teď je čas dát ti pápá             P.S. jestli budeš reagovat, tak prosím slušně, většinu slovenských nadávek ovládám a nemusím je tady číst.

Majki
26. října • 11:29

Karol, úplne s tebou súhlasím, čo sa týka ceny. Za 260 000 SKK je to v skutku trúfalosť. V Renaulte ponúkajú Thaliu za úplne rovnakú cenu t.j. 260 000 SKK. Jazdím vo firme na Thalii už dva roky, a musím povedať, že keby som si mal vybrať overenú Tháliu s 12 ročnou zárukou na karosériu, s dvoma airbagmi ...a úplne „holým“ Loganom určite by som sa rozhodol pre Thaliu. Možno by som začal rozmýšľať o Logane pri cene do 200 000 SKK

Svojho času som šoféroval aj  Solanzu, ktorá mala byť vraj porovnateľná s Thaliou. Ani náhodou!

Robo
26. října • 13:11

Prosímťa netáraj, kde je Thalia za 260 000Sk?????

Základná cena Thalie je 325 900SK. Tak tu nepíš kraviny!!!!

http://www.renault.sk - tam si tú cenu pozri.

 

Majki
27. října • 8:59

Robo,
 
overil som si to včera. Je to tak ako som hovoril – Thalia 259 900 Sk, Ak ju kúpiš na leasing tak je za 225 900 Sk!! (samozrejme že v konečnom dôsledku to o niečo preplatíš). Takže Robo trochu viac váž slová, kým niečo povieš, a nesurfuj toľko po internete.
 
Ináč som mal možnosť vidieť Thaliu a Logana na jednom mieste vedľa seba. Musím povedať, že Logan pôsobí robustnejšie ako Thalia, napriek tomu zanechal vo mne veľmi zmiešané pocity. Na skúšobnú jazdu sa robil poradovník, tak som ju neabsolvoval. V každom prípade v prospech Thálie je 12 ročná záruka na karosériu, 2x airbag a iné. Logan v tej cene je úplne „holé“ auto s dierou pre 2 airbag na mieste vodiča (celkom to pokazilo dojem)

Robo
27. října • 9:52

No ja som sa Ťa nechcel dotknúť, ale je rozdiel v akciových cenách, čo Ti dá nejaký predajca na úkor svojho zisku a v oficiálnych cenách. Veď to zníženie na úkor svojho zisku Ti môže dať predajca aj na Loganovi.

Takže keď sa bavíme o oficiálnych cenníkových cenách, tak je Thalia za 325900Sk a Logan za 259900Sk. A to je rozdiel.

Majki
27. října • 9:17

sorry opravujem "diera pre airbag v mieste spolujazca" - to ma vázne rozladilo

Majki
26. října • 16:07

V Žiline je na predajni Renaultu cena Thalie od 259 990 SKK, mal som aj v ruke leták s cenov Thalie  269 900 SKK. Fakt je, že som si to neoveroval čo to je zač. Skutočne na oficiálnej stránke Renaultu je cena 325 900 SK, ale to neznamená, že sa nepredáva za menej. Pred pol rokom som kupoval Fabku kombi. Oficiálna cena bola 378 000 Sk, v Galimexe som ju mal za 332 000 SK. Eate dnes to overím a dám vediet.

Pavel
25. října • 0:13

Porad jen nechapu kde je cena slibovanych 5000,- EUR? Za 200 kKc a bez posilovace zdana hitparada, ale nechci nikomu kazit radost z noveho vozu vyspele rumunske automobilky

martin
25. října • 11:01

Ta cena docela sedí, 5000€ je cca 160t, Kč a když připočteš 19% DPH tak máš 190t. Kč, což prakticky odpovídá. Musíš počítat ještě náklady na dopravu, předprodejní servis  a marži prodejce.

MT
23. listopadu • 7:44

Myslím že zákazníka doprava a marže obchodníka nezajímá. Pokud někdo prezentuje auto za 5000Eur, normální klient to chápe jako cenu konečnou. Pokud ji distribuce nedodrží, jde o klamavou reklamu která měla za cíl přivést zájem a jako taková je v rozporu se zákonem. V podstatě jde o podvod.

IT
24. října • 11:28

Vidím, že pragmatické názory na auto. Občas někde na diskusích hádky, které auto za 500 tis. je lepší. Většina lidí v ČR má doma buď ojetinu z dovozu(nic proti tomu) nebo starého křápa z doby před 15. lety(byly statistiky a ty docela děsí). A na nové typu Octávka 2 atd. prostě nemají a hned mít nebudou. Z tohoto pohledu je to jistě pokrok, když člověk vidí spousty Š 105-120, kterým upadávají kola. Renault to nevymyslel špatně. Člověk začne Loganem a až na tom bude člověk lépe, přejde na Megana či Scénika. Mám spolupracovníka, ten má "Warďase" a tohle zrovna uvítá. Buďme realisté, pro každého ani v EU není auto nákladovou položkou, ale kupuje ze zdaněných...Pro mne je nákladem, pro upřesnění.Doufám, že bude kvalitní a ať jsou majitelé co nejspokojenější. Takový VW by mohl jít k Renaultu na kurz o levných autech. Každý není ochoten připlácet za volant,když to přeženu....Nebo vrážet prachy do auta, které vyjetím z prodejny má 20% ceny dolů.

chose30
26. října • 14:15

Chlapci, chlapci, Logan v plný výbavě stojí 320 900,- kč s 1.4 55 Kw. Fabie Combi Elegance s motorem 1.4 55 kW stojí 383 000,- a navíc má ASR, 4x vaky, všestranně seřiditelnej volant apod., 12 let záruku na kastli, a je to combi. Navíc propad ceny u Logana po 3 letech bude propastnej. Tak nevím asi bych skočil do Fabie.

paul
24. října • 22:12

A to myslíš,že Logan vyjetím e prodejny neztratí 20%?
Pokud se za 330 000 Kč,což je skoro cena vybaveného Logana,dá koupit
skoro stejně vybavená Astra clasic,tak zas tak ten Logan levný není.

IT
25. října • 7:42

Paul : Každé auto ztratí hodnotu vyjetím z prodejny.Já jen znám lidi, kteří chtějí, aby je auto dovezlo z A do B, je jim jedno, kdo to vyrábí, je-li to prestižní atd.Nehodlají, nebo také na to nemají, aby kupovali auto příliš drahé.S Astrou máš pravdu, ale je dražší než Logan, také to můžeme posunout dál a dál až zjistíme, že je akční Audi a namísto 1500 000 je o 150 000 levněší(no nekup to), akorát mít těch 1350 000 Kč, že....Já si ho nekoupím, ale spíš se na to dívám, že se Renault o cosi pokusil, aby lidé mohli vyměnit staré vraky za něco nového a to je jistý pokrok, seč kdyby všichni mohli skočit do nové O2, Golfa,nové Astry, P407 atd, tak to by bylo o něčem jiném.Ta Astra má 3 nebo 5 dveří?Není to za třídveřovou?Aby se pak nepřihazovalo 10-20 tis. za dvoje dveře.Beru to tak, že lidé hledají auto do 250-260 tis.Prostě strop.Pro někoho dalších 50 je už moc.Asi si to nekoupí poslanec, manažér, ale třeba chudší učitel, uklízečka, šička atd.

Nick2
25. října • 22:39

si si to nekoupí poslanec, manažér, ale třeba chudší učitel, uklízečka, šička atd.

to si delas srandu, ne? za kolik let si ta uklizecka/sicka na toho logana asi tak vydela? trochu mi to prosim rozepis, protoze mi to proste neni jasny. ( podle me bude rada, kdyz si nasetri na salinkartu a nebude chodit do prace pesky (pardon. tramvajenku) )

paul
25. října • 11:19

Ta Astra je 5-dveřová+klima + další.Ale pozor je to ta samozřejmě starší,ne nový typ.
Ale za to je pěknější.Jinak v dnešní době už cena kolem 200 000kč není tak zázračná,jo před 3 lety by to byla bomba.Výměně aut starých za nové by jedině pomohly lepší platové
podmínky,bohužel pro většinu lidí u nás je nedostupné auto i za 200 000kč.

IT
25. října • 12:53

Paul: Ano, s platy máš200% pravdu, proto ta cena možná mnohé zaujme a nebudou řešit, že se to dělá v Rumunsku, konečně auta se dělají i v Turecku, tak zas až tak moc rozdíl bych veviděl.Kamarár prodává renaulty, uvidíme, co časem:poptávka+poruchy.

petr.kkk
25. října • 5:16

Kolik stojí stejně vybavená Fabie????

xxxx
15. prosince • 14:36

Fabia combi elegance: přes 520 000

Pan Klobouk
24. října • 11:12

Seděl jsem v tom, prolezl jsem to celý.Tu vyšší výbavu s 1,6+ klima + metal. + al.kola15". Nevypadá to vůbec šptaně. Sice si to auto v současný době nehodlám koupit. Ale velmi mě překvapilo.

Zpracovaní: solidní, na palubce jsou použity levnější plasty, ale není to nic katastrofálního. Zavírání dveří, spáry apod. - žádné výraznější vady. Vyšší výbava vypadá lépe, protože má lakovanou přední masku a mřížku chromovanou. Levné verze to mají celé plastové a to nevypadá tak dobře. Nejvíce mě překvapila prostornost.

Zkušební jízdy se ještě nekonaly. Co jsem četl v testech a co potvrdil i dealer : auto je na zvětšené platformě Micry a budoucího Clia. Podvozek je měkce naladěn a konstruován odolně -testováno na rumunských silnicích. Tak to snad něco vydrží i u nás. V testech docela překvapivě hodnotili solidní jizdní vlastnosti. Taky se zmínili o tom, že s posilovačem to někdy není úplně 100%. Motory slušný, klasika Renault a 1,6 je naladěna na nižší výkon. To kvůli tomu, aby se do toho dal tankovat nekvalitní benzin.

Kdybych volil ve třídě Fabia sedan/Kalos apod. není co řešit. A mám v tom aspoň normální motor narozdíl od kafemlejnku HTP.

Jinak aktuální čekací lhůty na nová auta (ne skladové zásoby) je více než 3 měsíce. Renault snad staví další továrnu, aby to stíhali. U nás už údajně některé firmy objednali do fleetu přes 100 vozů !

Pol
26. října • 12:35

Logan ma podvozek i platformu ze soucasneho clia, rozhodne ne z micry.

ii
29. října • 13:40

Podvozek je sice z Clia, ale některé prvky jsou využity z platformy Micra/Modus.

PedroKV
17. listopadu • 23:00

zaplať pánbůh, že to s Microu nemá moc společného. Měl jsem možnost řídit starší Micru (ne tu tuším letošní novinku, ale tu verzi předtím) a byla to hrůza, řazení mi přišlo nějaký nepřesný, ale to bylo o zvyk, zato podvozek-to auto plavalo jak na poloprázdných gumách, vůbec to nesedělo, hrůza. Chtěl jsem zastavit a zkontrolovat gumy, leč majitel na místě spolujezdce (strýc, nechal se odvézt na chlastačku a abych auto zavezl zpět) děl že gumy jsou ok. Jezdím favoritem (ale jezdil jsem i v jiných i nových autech) a je to nebe a dudy ve prospěch favouše.

Jirka
15. dubna • 9:22

Pokud vím, tak podvozek je z nové, nikoliv staré Micry / Clia - tedy Platforma B (Reanult/Nissan).

Nesta
24. října • 13:11

"V testech docela překvapivě hodnotili solidní jizdní vlastnosti". V kterych? Jsou nekde k mani?

Ervin
23. října • 21:45

Na http://www.dacialogan.ro/ jsou technická data a ceny v Rumunsku. Srovnejte s cenami u nás. Co na to říkáte? Co brání koupit Logana přímo v Rumunsku dovézt, přihlásit a provozovat v ČR? Jak vysoké může být clo? Jak by to bylo v tomhle případě se servisem u našeho zástupce Renault resp. Dacia? Dík za příspěvky.

milan
25. října • 10:43

Rumunsko este nie je clenskou krajinou EU, preto by si platil Clo etc... Keby si nasiel Logana lacnejsieho v Madarsku, Polsku, Slovensku, tak ti nebrani absolutne nic. Ale tam to lacnejsie vobec nie je.

Nesta
23. října • 21:35

Videl jsem Logana uz v Rumunsku, na zacatku zari. Vypada o.k. Mne chybi nejakou info z praxe - na web je spousta stranek v rumunstine (napriklad forum na www.daciaclub.ro kde se hodne diskutuje o zkusenostech, problemech atd.), ale tomu moc nerozumim. Videl jsem par testy v anglictine, celkove o.k., jenom (stejne jako v clanku v Svet Moturu) jizdni vlastnosti s poslilovacem rizeni nic moc.
Take mi sousta lide rikaji: "Je tak nove, nejsou vychytane mouchy, atd., je to velky (?) risk". Ale mne opravdu laka velikost a cenu, tak ted nevim co delat...

MiB
23. října • 21:28

ne že bych si chtěl Logana koupit, ale docela mne zajimalo , jak se v něm sedí , ošahat interier. A ty šulíni na autoshow to mají zamčený ,  což teda chápu u Bentleye , ale ne u tohole upíra, co z něch chtějí udělat masovku...

Ervin
23. října • 21:22
Strom
26. října • 11:19

Tak tahle polozka v ceniku mne opravdu dostala.

vnější zpětná zrcátka nastavitelná zevnitř

Jinak si myslim, ze cena cca. 200.000,- Kc je velmi dobra a mnoho majitelu starsich vozu by melo uvazovat o obmene vozoveho parku. Pomer cena vykon je ve sve tride bezkonkurencni a objem kufru ma vetsi snad jen O1 a O2.

deerhunter
26. října • 15:51

jj, souhlas, tohle vozitko by mohlo z nasich cest nadobro vymest vsechny ty sileny stopetky, stodvacy a ziguly.

Pepa
23. října • 18:16

Jakym dojmem pusobilo zpracovani? Zkousel jste si sednout, zavrit dvere atd?

Pepa.

Dix
23. října • 20:43

Dneska ji prohlížel a pak jsem v ní i seděl.Takže dojmy:interiér lepší než v Thalii,na palubní desce měkčené plasty,dveře se zavírají jako u clia.U exteriéru jsem nenašel že by měl hořší kvalitu jak clio a thalia,proti thalii o hodně lepší.Mám kompletní ceník včetně příplatkové výbavy,kdo má zájem piště na mail,prodejci ceník budou dávat zákazníkům až za týden.

Luděk Vencl
24. listopadu • 13:40

Prosím o zaslání ceníku, docela mě to zajímá.Také bych rád věděl kdo všechno bude zajišťovat prodej a zvláště servis a zda to bude někdo z Benešova u Prahy a okolí.Díky Vencl

Tomáš Hurta
7. listopadu • 14:33




Čau, docela by mě zajímalo, jak na tebe to suto zapůsobilo. S renaulty moc zkušeností nemám, takže nemohu posoudit. Jinak pokud máš ten ceník v elektronické podobě, tak bych o něj rozhodně měl zájem na mailu tomikhurtik@centrum.cz. Díky


prorok
23. října • 12:33

Nesta
23. října • 14:03

Kde (v ČR)?

prorok
23. října • 14:18

Ve čtvrtek jsem telefonoval do Renault Hůrka v Mostě a mají je na prodej. Příští týden je jdu omrknout a případně se svézt.

Mišo
23. října • 13:01

Tak proč je na www.dacia.cz jenom předobjednávka a ještě tam není ani ceník?

Dix
23. října • 20:59

Tam to už nefunguje,zkus www.daciaauto.cz ,pokud budeš chtít,tak ceník ti pošlu.

Doporučujeme

Články odjinud