Dacia Logan v prodeji od prvního listopadu

Nová Dacia Logan nepatří mezi právě mezi designerské skvosty, o zákazníka bude bojovat jinak: nízkou cenou a velkým vnitřním prostorem, který je na tuto třídu nevídaný. V základní výbavě stojí pod dvě stě tisíc. (parametry, výbavy, ceny, fotografie)
Dacia Logan v prodeji od prvního listopadu
Seznam kapitol
  1. Stručné představení, motory, ceny
  2. Fotogalerie

Dacia Logan, prostorový zázrak z Rumunska, se na českém trhu začne prodávat už prvního listopadu. Cena za nejlevnější model s motorem 1.4 55 kW bude 199 900 Kč, tedy těsně pod magickou dvousettisícovou hranicí. V základu ale bude jen airbag řidiče, nic víc nečekejte. Nejdražší výbavu Laureáte s motorem 1.6 66 kW pak pořídíte za 260 900 Kč, přičemž v základu je vše důležité mimo ABS, rádia a klimatizace. Když si tohle vše dokoupíte, máte plně vybaveného Logana za 316 900 Kč. Ceny a přehled výbav jsme již publikovali dříve, nyní je ale zveřejňujeme v přehlednější tabulce.

Pro nenáročnou rodinu

Dacia Logan je auto s poměrně „levným designem“, orientuje se totiž na účel (žádné zbytečnosti), nikoliv na krásu. Díky sdílení mnohých prvků s mateřským Renaultem je výsledkem vývoje levný vůz, který ale dokáže splnit nároky běžné rodiny. Logan je postaven na nové platformě, na níž spolupracoval Renault s Nissanem, výsledkem čehož jsou slušné jízdní vlastnosti. Dle prvních testů je odpružení spíše komfortní, což má za následek větší naklánění v zatáčkách, podvozek ale auto udrží. Vzhled vozu ani interiéru nijak neuchvátí, ale o to ani výrobci nešlo. Logan nejvíce připomíná Thalii, je sice hranatější, ale zavazadlový prostor byl „naroubován“ daleko citlivěji, takže Logan působí z profilu vyváženěji.

Největší zbraní nového Loganu (nízká cena přece jen coby lákadlo nestačí) je prostorný interiér, délka činí 4 250 mm, šířka 1 735 mm a výška 1 525 mm. Výrobce pečlivě rozvrhl vnitřní prostor, podle oficiálních údajů se 190 cm vysoký člověk nemusí obávat kontaktu se střechou. Místo v oblasti kolen činí 185 mm, v oblasti ramen se chlubí Logan neuvěřitelnou hodnotou 1 420 mm. Rozvor má 2 630 mm, což je nejvíce ve třídě malých vozů. Běžná hodnota bývá v rozmězí kolem 2 450 až 2 480 mm; proto má cestující vzadu na tuto třídu nevídaný prostor.

Početnou rodinu bude jistě zajímat zavazadlový prostor s objemem 510 litrů (stejně jako Renault Thalia), jehož využitelnost bohužel trochu snižuje fakt, že se jedná o sedan. Na druhou stranu jen pouhý pohled do „batohu“ odhalí, že se do něj vejde skutečně hodně „měkkých“ zavazadel. Pod kapotou Loganu se nenachází žádné zázračné motory, Renault zatím svou novinku osadil osvědčenými agregáty 1.4 55 kW (112 Nm) a 1.6 64 kW (128 Nm), jejichž výkon nijak neoslňuje stejně jako hodnota maximálního točivého momentu. Časem přibude také nafťák 1.5 dCi 48 kW a silnější šestnáctistovka s 79 kW. Do budoucna se dokonce počítá i s kombikem a užitkovou verzí.

Poznámka: Na druhou stranu je chvályhodné, že už v základní ceně Loganu je docela výkonný motor. Konkurence používá v této třídě jako základ běžně motory o objemech 1.0, 1.1 a 1.2.

Motory

Parametry

1.4 8V

1.6 8V

Motor

zážehový

zážehový

Objem (cm3)

1390

1598

Hmotnost (kg)

975

980

Max. toč. moment (Nm)

112 při 3000 ot./min

128 při 3000 ot./min

Emisní norma

Euro IV

Euro IV

Převodovka

manuální pětistupňová

manuální pětistupňová

Pneumatiky standardní

165/80 R14

185/65 R15

Maximální rychlost (km/h)

162

175

Zrychlení 0-100 km/h (s)

13

11,5

Spotřeba (l/km)

9,2/5,5/6,8 

10/5,8/7,3 

Kompletní ceník

Stupeň výbavy LOGAN AMBIANCE LAURÉATE
Motory
motor 1,4 55 kW 199 900 216 900 240 900
motor 1,6 64 kW - 236 900 260 900
Výbava
nárazníky v barvě karosérie - + +
kola 14" + + -
kola 15" - - +
disky kol z lehké slitiny - - -12 000
metalický lak -8 000 -8 000 -8 000
ABS - -16 000 -16 000
airbag řidiče + + +
airbag spolujezdce s mož.odpojení -8 000 -8 000 -8 000
tříbod.bezp.pásy přední/výšk.nastavit. +/- +/+ +/+
tříbod.bezp.pásy na zad.sedadlech + + +
3 výšk.nastav.opěrky hlavy na zad.sed. + + +
elektronický imobilizér + + +
hydraulický posilovač řízení - -10 000 +
otáčkoměr + + +
multifunkční displej + + +
hodiny, ujeté km, palivo, teplota chlaz.
palubní počítač - - +
prům. a okamž.spotřeba, prům.rychl., dojezd
kontrolka špatně zavřených dveří - - +
světlomety nastavit.z místa řidiče + + +
mlhové světlomety - -3 000 +
přední stěrače s cyklovačem (2 rychlosti) + + +
vnější zpětná zrcátka nastavitelná zevnitř - + +
el.nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka - - +
topení a ventilace (4 rychlosti) + + +
recirkulace vzduchu - + +
klimatizace - -32 000 -32 000
centrální zamykání - + +
bezpečnostní výztuhy dveří + + +
el.ovládaná okna v zad.dveřích - - -4 000
Pack Elecrique - -8 000 +
dálk.ovlád. centr.zamyk.+el.ovlád. okna v před.dveřích
postupné zhasínání vnitřního osvětlení - - +
tónovaná skla - + +
stropní světlo + + +
zapalovač + + +
vyjímatelný popelník - + +
3 stropní madla + + +
osvětlení zavazadlového prostoru - + +
výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou - - +
odkládací schránka spolujezdce (8 l) + + +
odklád.kapsy na zadní straně před.sedadel - - +
držák nápojů na středové konzole +/- +/+ +/+
(vpředu/vzadu)
autorádio / přehrávač kazet 2 x 15 W - -6 000 -
autorádio / přehrávač kazet 4 x 15 W - - -6 000
autorádio / přehrávač CD 4 x 15 W - - -10 000

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Stručné představení, motory, ceny
  2. Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků